| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Fıkıh Usûlü | TBA5016 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Bayram DEMİR |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Fıkıh usûlüne dair genel bilgileri; şer'î hüküm ve delillerini ve bunlarla ilgili konu ve terminolojiyi öğrenme. |
| Ders İçeriği |
Fıkıh usülü ve fıkıh arasındaki farklara temas edilecek hüküm ve hükümle ilgili konular ayrıntılarıyla ele alınacaktır. |
| Ders Kaynakları |
Şaban, Zekiyyüdin, Usulu'l-Fıkhi'l-İslâmi; Zeydan, Abdulkadir, el-Veciz fi usuli'l-fıkh
Şaban, Zekiyyüdin, Usulu'l-Fıkhi'l-İslâmi; Zeydan, Abdulkadir, el-Veciz fi usuli'l-fıkh |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Fıkıh usulüne giriş, Fıkıh usulü metodları ve tarihi gelişimi | Tartışmalı Ders |
| 2 | Kur´an-ı Kerîm (Kitab) | Ders |
| 3 | Sünnet | Tartışmalı Ders |
| 4 | İcma | Ders |
| 5 | Kıyas | Ders |
| 6 | İstihsan, Mesalih-i mürsele, Sahabe kavli, Şer'u men kablena, Örf, Sed-i zerai, İstıshab | Ders |
| 7 | İctihad | Ders |
| 8 | Hüküm ve türleri a) Teklîfî hükümler b) Vadî hükümler | Ders |
| 9 | Hâkim , Mahkûm fîh, Mahkûm aleyh (Mükellef) | Ders |
| 10 | Vazolunduğu Mana Bakımından Lafızlar, Kullanıldığı Mana Bakımından Lafızlar | Ders |
| 11 | Kullanıldığı Mana Bakımından Lafızlar, Kullanıldığı Mana Bakımından Lafızlar, | Ders |
| 12 | Manaya Delaletinin Açıklık Kapalılığı Bakımından Lafızlar, Manaya delalet şekli bakımından lafızlar | Ders |
| 13 | İslam Hukukunun Gayeleri, Delillerin teâruzu | Ders |
| 14 | Nesh, İctihad, Taklid | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Fıkıh usulü ilmini tanımlayabilir, konusunu, temel meselelerini açıklayabilir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Fıkıh usulü ilminin diğer ilmi disiplinlerle ilişkisini kurabilir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Fıkıh usulünün doğuşu ve tarihi gelişimini özetleyebilir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Fıkıh usulünün elfaz konularını anlayabilir ve örneklerle açıklayabilir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Hüküm çıkarma yöntemlerini açıklayabilir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Fıkıh usulü ilmini tanımlayabilir, konusunu, temel meselelerini açıklayabilir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Fıkıh usulü ilminin diğer ilmi disiplinlerle ilişkisini kurabilir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Fıkıh usulünün doğuşu ve tarihi gelişimini özetleyebilir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Fıkıh usulünün elfaz konularını anlayabilir ve örneklerle açıklayabilir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Hüküm çıkarma yöntemlerini açıklayabilir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fıkıh usulü ilmini tanımlayabilir, konusunu, temel meselelerini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Fıkıh usulü ilminin diğer ilmi disiplinlerle ilişkisini kurabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Fıkıh usulünün doğuşu ve tarihi gelişimini özetleyebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Fıkıh usulünün elfaz konularını anlayabilir ve örneklerle açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hüküm çıkarma yöntemlerini açıklayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Fıkıh usulü ilmini tanımlayabilir, konusunu, temel meselelerini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Fıkıh usulü ilminin diğer ilmi disiplinlerle ilişkisini kurabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Fıkıh usulünün doğuşu ve tarihi gelişimini özetleyebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Fıkıh usulünün elfaz konularını anlayabilir ve örneklerle açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hüküm çıkarma yöntemlerini açıklayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |