| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kur’an ve Sosyal Problemler | TBA5017 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Osman KABAKÇILI |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Kur’anda’ki ayetlerin sosyal konularla bağlantısını kurmak, toplumun ahlaki ve manevi değerlerinin anlaşılmasına katkı sağlamak. |
| Ders İçeriği |
Günümüz sosyal problemlerinin çözülmesinde, Kur’an ayetlerinden ilgili olanların yorumlanması yaptırılır. |
| Ders Kaynakları |
Kur’ân-ı Kerîm,
Kurtubî el-Cami’u li Ahkami’l-Kur’an Elmalılı, Hak Dini Kur’an Dili SÜleyman Ateş, Çağdaş Kur’an Tefsiri |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Namaz ve cemaatle namaz meselesi | Tartışmalı Ders |
| 2 | Cuma namazıyla ilgili ayetler | Tartışmalı Ders |
| 3 | Zekatla ilgili ayatlerin sosyal açıdan analizi | Tartışmalı Ders |
| 4 | Karzı hasenle ilgili ayetlerin sosyal açıdan analizi | Tartışmalı Ders |
| 5 | Evlenme ve nikahla ilgili ayetlerin sosyal açıdan analizi | Tartışmalı Ders |
| 6 | Boşanma ve talakla ilgili ayetlerin sosyal açıdan analizi | Tartışmalı Ders |
| 7 | Kız ve erkek çocuklarla ilgili ayetlerin analizi | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara sınav | Tartışmalı Ders |
| 9 | Harut ve Marut Kıssasının analiz | Tartışmalı Ders |
| 10 | Aileyle ilgili ayetlerin analizi | Tartışmalı Ders |
| 11 | Hz. Adem ve Havva Kıssasının sosyal açıdan analizi | Tartışmalı Ders |
| 12 | Hz. Musa kıssasının sosyal açıdan analizi | Tartışmalı Ders |
| 13 | Hz. Şuayb kıssasının sosyal açıdan analizi | Tartışmalı Ders |
| 14 | Hz. Musa ve Hızır kıssasının sosyal açıdan analizi | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Toplumsal konuları ayetler bağlamında değerlendirir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Ayetlerin tefsirlerdeki yorumlarını analiz eder | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Ayetleri günümüz şartları açısından değerlendirir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Ayetlerin manevi içeriğini destekleyen diğer ayetlerle olan irtibatını kurar | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Ayetler bağlamında sosyal problemlerin çözümüne yönelik öneriler getirir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Toplumsal konuları ayetler bağlamında değerlendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ayetlerin tefsirlerdeki yorumlarını analiz eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ayetleri günümüz şartları açısından değerlendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ayetlerin manevi içeriğini destekleyen diğer ayetlerle olan irtibatını kurar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ayetler bağlamında sosyal problemlerin çözümüne yönelik öneriler getirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |