| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Arap Dili ve Hadis | TBA5034 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Teorik |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Hadislerin vürûd ortamı olarak câhiliyye kültürünün incelenmesi ve hadis metinlerinin anlaşılmasına katkısının tartışılması. |
| Ders İçeriği |
Arapların cahiliye dönemindeki sosyo-kültürel yapısı, ekonomik yapısı, siyasi yapısı, inançları, ibadetleri, değer ve normları, halk inanışları, gelenek ve görenekleri ve bunların hadislerle olan bağlantısı, Arap dili-hadis ilişkisi. |
| Ders Kaynakları |
Cahiliye Kültürü Çerçevesinde Hadislerde Sosyal Gerçeklik, Fatma Aydın, Basılmamış Doktora Tezi
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | CAHİLİYENİN DİNÎ YAPISI | Ders |
| 2 | CAHİLİYE DİN ANLAYIŞININ HADİSLERDEKİ YANSIMALARI | Ders |
| 3 | CAHİLİYE DÖNEMİNDEKİ SOSYO-KÜLTÜREL YAPI | Ders |
| 4 | SOSYAL ŞARTLAR VE İHTİYAÇLARIN HADİSLERE YANSIMASI | Ders |
| 5 | İSLAM ÖNCESİ HALK İNANÇLARININ HADİSLERE YANSIMASI | Ders |
| 6 | CAHİLİYE DEĞER VE NORMLARI EKSENİNDE HADİSLERE BAKIŞ | Ders |
| 7 | DÖNEMİN KÜLTÜREL YAPISI VE HADİSLERE YANSIMASI | Ders |
| 8 | CAHİLİYE DÖNEMİNİN SİYASÎ YAPISI | Ders |
| 9 | CAHİLİYENİN SİYASİ YAPISININ HADİSLERE YANSIMASI | Ders |
| 10 | CAHİLİYE DÖNEMİ EKONOMİSİ | Ders |
| 11 | MEVCUT EKONOMİK YAPININ HADİSLERE YANSIMASI | Ders |
| 12 | HADİS-DİL İLİŞKİSİ | Ders |
| 13 | HADİSLERİ ANLAMADA ETKİLİ OLAN DİL UNSURLARI | Ders |
| 14 | İslam Toplumundan Silinmeyen Cahiliye Âdetleri | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| âyetlerin nüzul ortamı, hadislerin de vürûd ortamı olan Câhiliye dönemine ait bilgilere sahip olur. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Câhiliye kültürünün bilinmesinin hadislerin doğru anlaşılması açısından büyük bir öneme sahip olduğunu anlar, bu ikisi arasındaki irtibat hakkında fikir sahibi olur. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| âyetlerin nüzul ortamı, hadislerin de vürûd ortamı olan Câhiliye dönemine ait bilgilere sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Câhiliye kültürünün bilinmesinin hadislerin doğru anlaşılması açısından büyük bir öneme sahip olduğunu anlar, bu ikisi arasındaki irtibat hakkında fikir sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |