| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Şia Tefsiri | TBA5047 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Kronolojik olarak Şia inancına göre yazılmış tefsir kitaplarından, Ehl-i Sünnet inancıyla örtüşmeyen yorumların bulunduğu âyetler incelenecek. Öğrencilere önceden ilgili âyetleri Ehl-i Sünnet inancına göre yazılan tefsirlerden çalışmaları istenecek. Derste de iki tarafın yorumlarının analizi yapılacak. |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Avnullah Enes ATEŞ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Şia inancına dayalı yazılmış tefsir kitaplarından hareketle bu inancın Kur'an yorumuna etkisini tespit etmek ve Ehl-i Sünnet inancına dayalı yazılan tefsirlerle bu durumu kıyaslayıp bir sonuca varmak. |
| Ders İçeriği |
Şia tefsirlerinin mezhep eğiliminin öne çıkarıldığı noktalar açısından analizi yapılacak. |
| Ders Kaynakları |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |