| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İslam Tasavvufu ve Hint Mistisizmi İlişkisi | TBA5051 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Eyüp İNCE |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu derste İslam tasavvufuna Hint asıllı yabancı köken arama girişimlerinin birincil ve ikincil kaynakları gösterilecektir |
| Ders İçeriği |
İslam tasavvufunu etkilediği iddia edilen yabancı kaynaklardan Hindistan‟da Müslüman devlet yönetimindeki Hint mistisizminin İslam ile kültürel etkileşiminin içeriği ve tarihçesi ilmî veriler ışığında değerlendirilecektir. |
| Ders Kaynakları |
Algar, H. (1996). Gucdüvânî Abdülhâlık. İstanbul: Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları.
Attâr, F. (2012). Evliyâ Tezkireleri. (S. Uludağ, Çev.). İstanbul: Kabalcı Yayıncılık Bolat, A. (2010). Şakîk-i Belhî. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi. İstanbul: Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları Derin, S. (2018). İngiliz Oryantalistlerinin Tasavvuf Araştırmalarına Katkıları. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 16(31-32), 177-196. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tasavvuf | Ders |
| 2 | Hint Mistisizmi | Ders |
| 3 | Oryantalis | Ders |
| 4 | Kültürel Etkileşim | Ders |
| 4 | Siyasi Amaçlı İddialar | Ders |
| 5 | Bilimsel Amaçlı İddialar | Ders |
| 6 | İslam Tasavvufunda Hint Tesiri İddialarının Tarihçesi ve İlk Savunucuları | Ders |
| 7 | Hint Tesiri İddialarına Sebebiyet Veren Bazı Tarihi Olaylar | Ders |
| 8 | İslam ve Hint Kültürünün Etkileşim Boyutu | Ders |
| 9 | Hint Tesirine Örnek Verilen Şakîk-i Belhî Menkıbesi | Ders |
| 10 | İbrahim b. Edhem’in Hayat Hikayesini Buda’nın Hayatına Benzetme | Ders |
| 11 | Bâyezîd-i Bistâmî’ye Ait Zikri, Yoga Nefes Kontrolüne Benzetme | Ders |
| 12 | Tasavvufi Tecrübeyle Edinilen Fenâ Hâlini Nirvana’ya Benzetme | Ders |
| 13 | Bîrûnî’nin Bazı Görüşlerinin İslam’da Hint Tesirine Delil Gösterilmesi | Ders |
| 14 | Tasavvuf ve Hint Mistisizmi Mukayesesi | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İslam Tasavvufu ve Hint Mistisizmi İlişkisini Öğrenir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| İslam tasavvufuna Hint asıllı yabancı köken arama girişimlerinin farkına varır. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Hint mistisizminin İslam ile kültürel etkileşimini bilir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İslam Tasavvufu ve Hint Mistisizmi İlişkisini Öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İslam tasavvufuna Hint asıllı yabancı köken arama girişimlerinin farkına varır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hint mistisizminin İslam ile kültürel etkileşimini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |