EN
  • Anasayfa
  • TBA5061 Rivayet Asrında Sünnet (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
TBA5061 - Rivayet Asrında Sünnet
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Rivayet Asrında Sünnet TBA5061 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA)
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Teorik
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN
Amaç

Tâbiûn ve Tebe-i Tâbiîn dönemlerinde sünnet, sünnetin tanımı ve sünnete farklı yaklaşımlar üzerinde durulacak, hicri ilk üç asırda İslam coğrafyasında görülen farklı kelamî ve fıkhî oluşumların Sünnet hakkındaki düşünceleri ele alınacaktır.

Ders İçeriği

İbadiyye ve Hadis, Şia ve Hadis, Zeydiyye ve Hadis, Cehmiyye ve hadis, Mutezile ve hadis, Ehli Reyin Hadis Sünnet Görüşleri, Sünnete işârî yaklaşımlar, Zahirilik ve Hadis, Tabiûnun Sünnet Anlayışı, Etbaut-Tabiînin Hadis-sünnet Anlayışı, Ehli hadis ile Ehli Rey Çatışması, İmam Şâfiî'nin Hadis ve Sünnet ile ilgili görüşleri, Ekollerin hadis ve Sünnet ile ilgili karşılıklı eleştiri ve itirazları.

Ders Kaynakları İslam Geleneğinde ve Modern Dönemde Hadis ve Sünnet, Kuramer
Sünnet ve Hadisin Anlaşılması ve Yorumlanmasında Metodoloji Sorunu, Mehmet Görmez
Hadis Müdafaası, İbn Kuteybe
Erken Dönem İslam Hukukçularının Sünnet Anlayışı, İshak Emin Aktepe
Zahiri muhaddislerle Hanefi fakihleri arasındaki münakaşalar ve ihtilaf sebepleri. / Zekeriya Güler.
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 20
Ödev (Sunum) 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İbadiyye ve Hadis Ders
2 Şia ve Hadis Ders
3 Zeydiyye ve Hadis Ders
4 Cehmiyye ve Hadis Ders
5 Mutezile ve hadis Ders
6 Ehli Reyin Hadis Sünnet Görüşleri Ders
7 Sünnete İşârî Yaklaşımlar Ders
8 Ara Sınav Sınıf Dışı Çalışma
9 Zahirilik ve Hadis Ders
10 Tabiûnun Sünnet Anlayışı Ders
11 Etbau't-Tabiinin Sünnet Anlayışı Ders
12 Ehli hadis ile Ehli Rey Çatışması Ders
13 İmam Şâfiî'nin Hadis ve Sünnet ile ilgili görüşleri Ders
14 Ekollerin hadis ve Sünnet ile ilgili karşılıklı eleştiri ve itirazları Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tâbiûn ve Tebe-i Tâbiîn dönemlerinde sünnet, sünnetin tanımı ve sünnete farklı yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur. Ders Dinleme ve anlamlandırma
hicri ilk üç asırda İslam coğrafyasında görülen farklı kelamî ve fıkhî oluşumların Sünnet hakkındaki düşüncelerini öğrenir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Ekollerin hadis ve Sünnet ile ilgili karşılıklı eleştiri ve itirazları hakkında bilgi sahibi olur. Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Tâbiûn ve Tebe-i Tâbiîn dönemlerinde sünnet, sünnetin tanımı ve sünnete farklı yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - -
hicri ilk üç asırda İslam coğrafyasında görülen farklı kelamî ve fıkhî oluşumların Sünnet hakkındaki düşüncelerini öğrenir. - - - - - - - - - - - -
Ekollerin hadis ve Sünnet ile ilgili karşılıklı eleştiri ve itirazları hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - -