EN
  • Anasayfa
  • TBA5062 Fıkıh Mezheplerinin Sünnet Anlayışı (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
TBA5062 - Fıkıh Mezheplerinin Sünnet Anlayışı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Fıkıh Mezheplerinin Sünnet Anlayışı TBA5062 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA)
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Teorik
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Ahmet AYDIN
Ders Veren
Amaç

Mezheplerin bir delil olarak sünnete olan yaklaşımlarını tartışmak ve haber kabul şartlarını mukayese etmek

Ders İçeriği

Fıkhın temel kaynaklarından biri olan sünnet konusunda fıkıh mezheplerinin farklı sıhhat anlayışlarına sahip oldukları ve bu anlayışları çerçevesinde sünnetin kabulü için farklı kabul şartları geliştirdikleri görülmektedir. Bu derste dört büyük mezhebin hadisin kabulü için ileri sürdükleri şartlar üzerinde durulacak ve bu şartların fıkıh tarihinde oluşmasını sağlayan temel felsefe inceleme konusu edilecektir.

Ders Kaynakları Murteza Bedir, Fıkıh Mezhep Sünnet, Hanefi Fıkıh Teorisinde Peygamber’in Otoritesi, Dem Yayınları, 2017. Mutlu Gül, Hanefi Usulünde Hadis Tenkidi, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları, 2018. Ahmet Aydın, Aydın, Bir Hadis Tenkid Kriteri Olarak Umûmü’l-Belvâ Kavramı, Kilis 7 Aralık Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2018, cilt: V, sayı: 9, s. 361-398
İshak Emin Aktepe, Erken Dönem İslam Hukukçularının Sünnet Anlayışı, Rağbet Yayınları, 2018. Bayraktutar, Muammer, İmam Şâfiî’de Hadisleri/ Sünneti Anlama ve Değerlendirmede Temel Yaklaşımlar, Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi [Atatürk Üniversitesi İslâmi İlimler Fakültesi Dergisi] [İİFD] [EAÜİFD], 2009, sayı: 31, s. 83-125
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hanefî mezhebinin haber anlayışı ve "manevî inkıtâ" kavramı Tartışmalı Ders
1 Hanefî mezhebinin haber anlayışı ve "manevî inkıtâ" kavramı Tartışmalı Ders
1 Hanefî mezhebinin haber anlayışı ve "manevî inkıtâ" kavramı Tartışmalı Ders
1 Hanefî mezhebinin haber anlayışı ve "manevî inkıtâ" kavramı Tartışmalı Ders
5 İmam Şâfiî’nin sünnet anlayışı ve Şâfiî mezhebinin haber tasavvuru Tartışmalı Ders
5 İmam Şâfiî’nin sünnet anlayışı ve Şâfiî mezhebinin haber tasavvuru Tartışmalı Ders
5 İmam Şâfiî’nin sünnet anlayışı ve Şâfiî mezhebinin haber tasavvuru Tartışmalı Ders
5 İmam Şâfiî’nin sünnet anlayışı ve Şâfiî mezhebinin haber tasavvuru Tartışmalı Ders
9 Mâlikî mezhebinin haber teorisi ve Ame-i Ehli Medine Kavramı Tartışmalı Ders
9 Mâlikî mezhebinin haber teorisi ve Ame-i Ehli Medine Kavramı Tartışmalı Ders
9 Mâlikî mezhebinin haber teorisi ve Ame-i Ehli Medine Kavramı Tartışmalı Ders
9 Mâlikî mezhebinin haber teorisi ve Ame-i Ehli Medine Kavramı Tartışmalı Ders
13 Hanbelilerin sünnet-haber tasavvurları Tartışmalı Ders
13 Hanbelilerin sünnet-haber tasavvurları Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mezheplerin sünnet anlayışını bilir
Mezheplerin geliştirdikleri haber kabul şartlarının bilinmesi
Mezheplerin sünnet anlayışlarının uygulamada ortaya çıkardığı sonuçların bilinmesi
Mezheplerin sünnet anlayışlarının mukayese edilebilmesi
Amel-i ehli medine ve umum-ı belva gibi temel kavramlanması öğrenilmesi
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Mezheplerin sünnet anlayışını bilir - - - - - - - - - - - -
Mezheplerin geliştirdikleri haber kabul şartlarının bilinmesi - - - - - - - - - - - -
Mezheplerin sünnet anlayışlarının uygulamada ortaya çıkardığı sonuçların bilinmesi - - - - - - - - - - - -
Mezheplerin sünnet anlayışlarının mukayese edilebilmesi - - - - - - - - - - - -
Amel-i ehli medine ve umum-ı belva gibi temel kavramlanması öğrenilmesi - - - - - - - - - - - -