| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sünneti Anlamada Yöntem | TBA5077 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Hz. Peygamber'in sünnetini doğru anlamayı, hadis tenkidinde takip edilmesi gereken yöntemi, sünnetin diğer şer-i deliller karşısındaki konumunu ve sünnetin insan hayatının farklı alanlarındaki rolünü tespit ve anlamayı amaçlar. |
| Ders İçeriği |
Sünnet, metin tenkidi, sünnetin Kur'an-ı kerim ve diğer şer-i kıstaslarla uyumluluğu. |
| Ders Kaynakları |
1- Sünneti anlamada yöntem/ Yusuf el-Karadâvî
2- Sünnet ve hadisi anlama klavuzu/ Mehmet Görmez
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sünnetin İslam'daki konumu | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
| 2 | Müslümanların sünnet karşısındaki sorumlulukları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
| 3 | Sünneti anlamanın temel esasları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
| 4 | Sünnetin fıkıh ve teşri' alanındaki rolü | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
| 5 | Sünnetin davet ve tevcih alanındaki rolü | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
| 6 | Zayıf hadisin terğîb ve terhîb alanlarında rivayeti | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
| 7 | Hadislerin Kur'an ışığında anlaşılması | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
| 8 | Bir konuyla ilgili hadislerin bir arada incelenmesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
| 9 | İhtilaflı hadisler arasında cem ve tercih yapma meselesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
| 10 | Hadislerin sebep, maksat bağlamında incelenmesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
| 11 | Hadisleri anlamlandırmada değişmeye muhtemel faktörlerle, hadisi doğrudan etkileyen sabit hedefleri ayırmak | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
| 12 | Hakiki mana ile mecazi manaları birbirinden ayırmak | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
| 13 | Müşahede alemi ile gayb alemini ayırmak | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
| 14 | Hadisin delalet ettiği manayı te'kit etmek | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Hadis ve sünneti doğru anlama ve değerlendirme | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
| Kritik ve eleştirel düşünce | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hadis ve sünneti doğru anlama ve değerlendirme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kritik ve eleştirel düşünce | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |