| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Dönem Projesi | MLİ6000 | 1 | 0 + 1 | 15,0 |
| Birim Bölüm | MALİYE - YL İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Onur POLAT (Yıl: 2025 - 2026) Prof. Dr. Adil AKINCI (Yıl: 2025 - 2026) Dr. Eda ÜNALAN KARAKUŞ (Yıl: 2025 - 2026) Dr. Öğr. Üyesi Gözde EŞ POLAT (Yıl: 2025 - 2026) Doç. Dr. Yasin ACAR (Yıl: 2025 - 2026) Doç. Dr. Şebnem EKERYILMAZ (Yıl: 2025 - 2026) Doç. Dr. Semra ALTINGÖZ ZARPLI (Yıl: 2025 - 2026) Prof. Dr. Filiz EKİNCİ (Yıl: 2025 - 2026) Öğr. Gör. Dr. Muharrem ÇEVİK (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Onur POLAT Prof. Dr. Adil AKINCI |
| Amaç |
Bilimsel rapor hazırlamayı öğretmek. |
| Ders İçeriği |
Literatür taramak, plan yapmak, veri toplamak, bilimsel rapor hazırlamak. |
| Ders Kaynakları |
Bilimsel dergi ve kitaplar
Elektronik dergiler Güncel makaleler Internet kaynakları Güncel raporlar |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 42 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,65 | |||
| AKTS | 0,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 3 | Konu araştırması | |
| 3 | Konu araştırması | |
| 3 | Konu araştırması | |
| 4 | Kaynak tarama | |
| 4 | Kaynak tarama | |
| 7 | Planın hazırlanması | |
| 7 | Planın hazırlanması | |
| 11 | Tez yazım süreci | Ders |
| 11 | Tez yazım süreci | Ders |
| 11 | Tez yazım süreci | Ders |
| 11 | Tez yazım süreci | Ders |
| 11 | Tez yazım süreci | Ders |
| 14 | Tez çalışmasının değerlendirilmesi | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bireysel çalışma yeteneği gelişir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Veri toplar | Sunum / Seminer | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Literatürü tarar | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Bilimsel rapor hazırlar | Sunum / Seminer | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Plan yapar | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bireysel çalışma yeteneği gelişir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Veri toplar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Literatürü tarar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Bilimsel rapor hazırlar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Plan yapar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |