| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Bütçe Uygulamaları ve Politikası | MLİ5504 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MALİYE - YL İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Semra ALTINGÖZ ZARPLI |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Kamu bütçesi ve bütçe türlerini, geliştirilen bütçe sınıflandırma ve sistemlerini kamusal karar alma sürecine uygun olarak incelemektir. Buna ilave olarak bütçe dengesi ve bütçe politikalarının makroekonomik göstergeler üzerindeki muhtemel etkileri de değerlendirilecektir. |
| Ders İçeriği |
Devlet bütçesinin işlevleri ilkeleri bütçe teorileri ve Türk bütçe sistemi ve bütçe denetimi ile ilgili temel bilgileri içerir |
| Ders Kaynakları |
Kamu Bütçesi (Nihat Edizdoğan ve Özhan Çetinkaya)
Kamu Bütçesi (Nihat Edizdoğan ve Özhan Çetinkaya) Kamu Bütçesi (Nihat Edizdoğan ve Özhan Çetinkaya) Kamu Bütçesi (Nihat Edizdoğan ve Özhan Çetinkaya) Kamu Bütçesi (Nihat Edizdoğan ve Özhan Çetinkaya) Kamu Bütçesi (Nihat Edizdoğan ve Özhan Çetinkaya) Kamu Bütçesi (Nihat Edizdoğan ve Özhan Çetinkaya) Kamu Bütçesi (Nihat Edizdoğan ve Özhan Çetinkaya) Kamu Bütçesi (Nihat Edizdoğan ve Özhan Çetinkaya) Kamu Bütçesi (Nihat Edizdoğan ve Özhan Çetinkaya) Kamu Bütçesi (Nihat Edizdoğan ve Özhan Çetinkaya) Kamu Bütçesi (Nihat Edizdoğan ve Özhan Çetinkaya) Kamu Bütçesi (Nihat Edizdoğan ve Özhan Çetinkaya) Kamu Bütçesi (Nihat Edizdoğan ve Özhan Çetinkaya) |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
10
|
|
Ek Dersler
|
10
|
|
Kategori
|
10
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
20
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
20
|
|
Uygulama Dersleri
|
10
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
10
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
10
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 42 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 10 | 20 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 5 | 10 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 5 | 10 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 10 | 20 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 2 | 2 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 12 | 1 | 12 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kamu bütçesinin fonksiyon ve ilkeleri | |
| 2 | Bütçe sistemleri, farklılıkları, bütçe ilkeleri yönünden değerlendirmesi | |
| 3 | Bütçe sınıflandırmasına esas teşkil eden analitik bütçe sınıflandırması, (ABS) Harcamalar-Gelirler ve açık ve Fazlanın sınıflandırması | |
| 4 | Stratejik plana dayalı performansa esaslı bütçeleme unsurları veya hazırlama safhaları | |
| 5 | Merkezi yönetim bütçe sürecinin, hazırlama, görüşülme ve kanunlaştırma, uygulama ve denetim safhaları | |
| 6 | Bütçenin çok yıllı hazırlanmasına ilişkin işlemler ve Orta vadeli harcama plan ve programı ile ilişkisi | |
| 7 | Türkiye´de 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (KMYKK) ile uygulamaya konulan iç denetim ile Mali Kontrol´un önemi, özellikleri ve aralarındaki farklar | |
| 8 | Merkezi yönetim bütçesine göre edinilen bilgileri kullanarak diğer bütçe türlerini de öğrenme ve değerlendirme | |
| 9 | vize | |
| 10 | Bütçe gelirleri, hazinenin borçlanması | |
| 11 | Devlet muhasebe sistemi, bütçe döneminin sona ermesi | |
| 12 | Devlet muhasebe sistemi ve Bütçe uygulamaları çerçevesinde Devlet Muhasebesi Kayıtları ( Monografi ) | |
| 13 | Devlet muhasebe sistemi, Bütçe uygulamaları çerçevesinde Devlet Muhasebesi Kayıtları ( Monografi | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kamu bütçesini fonksiyon ve ilkeleri ile tanımlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Stratejik plana dayalı performansa dayalı bütçelemeyi unsurları veya hazırlama safhaları ile bilir. | Sunum / Seminer | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Bütçe sistemlerini tanır farklılıklarını ayırt eder ve bütç ilkeleri yönünden değerlendirir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Bütçe sınıflandırmasına esas teşkil eden analitik bütçe sınıflandırmasını (ABS) Harcamalar-Gelirler ve açık ve Fazlanın sınıflandırması yönünden açıklar. | Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Merkezi yönetim bütçe sürecini, hazırlama, görüşülmesi ve kanunlaştırma, uygulama ve denetim safhaları itibariyle bilir ve değerlendirir. | Ödev / Proje | Küçük Grup Tartışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kamu bütçesini fonksiyon ve ilkeleri ile tanımlar | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ;
| Stratejik plana dayalı performansa dayalı bütçelemeyi unsurları veya hazırlama safhaları ile bilir. | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | ;
| Bütçe sistemlerini tanır farklılıklarını ayırt eder ve bütç ilkeleri yönünden değerlendirir | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | ;
| Bütçe sınıflandırmasına esas teşkil eden analitik bütçe sınıflandırmasını (ABS) Harcamalar-Gelirler ve açık ve Fazlanın sınıflandırması yönünden açıklar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | ;
| Merkezi yönetim bütçe sürecini, hazırlama, görüşülmesi ve kanunlaştırma, uygulama ve denetim safhaları itibariyle bilir ve değerlendirir. | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 4,2 | 3,8 | 4,2 | 4 | 3,2 | 3,4 | 3,8 | 3 | 3,2 | 3,2 | 2,4 |