| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kamu Harcamaları Analizi | MLİ5511 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MALİYE - YL İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Adil AKINCI |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı; kamu harcamalarının ekonomi üzerindeki etkilerini, artış nedenlerini, maliye politikası aracı olarak kullanımlarını inceleme yeteneğini geliştirmektir. |
| Ders İçeriği |
Kamu Harcamalarının Ekonomik Etkileri; Kamu Harcamalarının Gelir Dağılımı Üzerine Etkileri; Kamu Harcamalarının Artışlarının Artış Teorileri Bağlamında Değerlendirilmesi; Kamu Harcamalarının Ülkelerin Gelişmişlik Düzeyine Göre İşlevleri; Küreselleşme Sürecinin Kamu Harcamaları Üzerindeki Etkileri; Kamu Harcamaları Artış ile Dışlama Etkisi İlişkisi; Türkiye’de 1980 Sonrası Döneminde Kamu Harcamalarının Bütçe İçindeki Gelişimi; Kamu Kesimi Finansman Açıkları ve Kamu Harcamaları; Ekonomik Kriz ve Kamu Harcamaları; Kamu Harcamalarının Denetimi ve Türkiye Uygulanması; Kamu Harcamaları ve Kalkınma Planları; Sosyal Güvenlik Harcamaları ve Bütçe İçindeki Payı; Savunma Harcamaları ve Bütçe İçindeki Payı; Türkiye ve AB Açısından Kamu Harcamaların Karşılaştırılmalı Analizi |
| Ders Kaynakları |
Kamu Maliyesi (Abdurrahman AKDOĞAN) ve makale ve bilimsel yayınlar
Kamu Harcamalarının Ekonomik Analizi, İsa Sağbaş (Editör) |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kamu Harcamalarının Türleri | Ders |
| 2 | Kamu Harcamalarının Yapısı | Ders |
| 3 | Kamu Harcamalarının Sınıflandırılması | Tartışmalı Ders |
| 4 | Kamu Harcamalarının Tanım Sorunu | Tartışmalı Ders Ders |
| 5 | Kamu Harcamalarının Sınıflandırmasına İlişkin Yaklaşımlar | Ders |
| 6 | Kamu Harcama Alan ve Boyutlarının Belirlenmesine İlişkin Düşünceler | Ders |
| 7 | Ara sınav | Ders |
| 8 | Kamu Harcama Politikasının Analizi | Ders |
| 9 | Türkiye'de Kamu Harcama Politikasının Sorunları | Ders |
| 10 | Avrupa Birliğinde Kamu Harcamaları | Ders |
| 11 | Avrupa Birliğinde Harcama Politikasının Sorunları | Ders |
| 12 | Dünyada Kamu Harcamaları ve Harcama Politikasının Sorunları | Ders |
| 13 | Kamu Harcamaları ve Harcama Politikasının Karşılaştırılması | Ders |
| 14 | Genel Değerlendirme | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Karar, uygulama ve davranışlarında maliye alanın ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Maliye alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Maliye alanına ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Maliye lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Maliye alanına ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Karar, uygulama ve davranışlarında maliye alanın ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Maliye alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ;
| Maliye alanına ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Maliye lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Maliye alanına ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 4 | 4 | 4,4 | 4 | 4,4 | 4 | 4,2 | 4 | 4 | 4,2 |