| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Küresel Kamusal Mallar ve Finansmanı | MLİ5514 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MALİYE - YL İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Semra ALTINGÖZ ZARPLI |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Küresel kamusal mallar alanında yapılan çalışmaların takibini sağlamak, küresel kamusal mallara ilişkin güncel sorunların çözümünde kullanılan araçların değerlendirilmesinin ve çıkarsama yapılabilmesini sağlamak, Küresel kamusal malların finansmanına ilişkin konuların analizi. |
| Ders İçeriği |
Küresel kamusal mallar alanındaki güncel sorunların analizi, ulusal ve uluslararası yazında küresel kamusal mallar alanındaki teorik ve ampirik çalışmaların analizi. |
| Ders Kaynakları |
Akıllı Küreselleşme- Dani RODRİK (KİTAP)
Küresel Dönüşümler- David HELD- Anthony MCGREW (Kitap) |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tarihin Aynasından Küreselleşmenin Gelişimi | Ders |
| 2 | İlk Büyük Küreselleşmenin Yükselişi ve Düşüşü | Tartışmalı Ders |
| 3 | Altın Standardı ve Finansal Küreselleşme | Tartışmalı Ders |
| 4 | Savaş Sonrası Dönemde Küresel Korumacılık Politikaları | Tartışmalı Ders |
| 5 | İkinci Dünya Savaşı Sonrası Küreselleşen Dünyada Yeni Ekonomik Düzen | Tartışmalı Ders |
| 6 | Bretton- Woods Sisteminde Dünya Ekonomisi | Tartışmalı Ders |
| 7 | Finansal Küreselleşme | Tartışmalı Ders |
| 8 | ARA SINAV | Beyin Fırtınası |
| 9 | Küreselleşme Sürecinde Senginleşen ve Fakirleşen Dünya Ekonomisi | Tartışmalı Ders |
| 10 | Dünya Ekonomisinin Siyasi Üçlemi | Tartışmalı Ders |
| 11 | Küresel Yönetim Gerçekleşebilir mi? | Tartışmalı Ders |
| 12 | Küreselleşme Olgusu İçinde Kapitalizm | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sosyal değişimi ve gelişmeyi kavramak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Küresel politikaların etkisini anlamak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Küresel politikaların mallar üzerindeki etkisini anlamak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Küresel politikaların ulusal mali politikalar üzerine etkisini anlamak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Küreselleşmede devletin rolünü anlamak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal değişimi ve gelişmeyi kavramak | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | ;
| Küresel politikaların etkisini anlamak | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
| Küresel politikaların mallar üzerindeki etkisini anlamak | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | ;
| Küresel politikaların ulusal mali politikalar üzerine etkisini anlamak | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | ;
| Küreselleşmede devletin rolünü anlamak | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,2 | 3,8 | 3,6 | 4 | 4,2 | 4,2 | 3,4 | 3,8 | 3,8 | 3,8 | 4 |