| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yerel Yönetimlerin Mali Yapısı | MLİ5529 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MALİYE - YL İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Semra ALTINGÖZ ZARPLI |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Yerel yönetimlerin özelliklerini açıklamak, yönetimler arası mali ilişkileri incelemek, federal ve üniter devletlerdeki yerel yönetim örneklerini karşılaştırmak, Türkiye’deki yerel yönetimleri inceleyerek sorunlarını analiz etmek ve çözüm önerileri geliştirmektir. |
| Ders İçeriği |
Mahalli idareler ve özellikleri, İktisadi refah ve mahalli idareler, İdareler arası ilişkilerin kapsamı ve özellikleri, İdareler arası hizmet bölüşümü, İdareler arası gelir bölüşümü, Büyük Kentler sorunu, Üniter devletlerde mahalli idareler, Federal devletlerde mahalli idareler, Belediyelerin mali yapısı, İl özel idarelerinin mali yapısı, Köylerin mali yapısı, Yerel Yönetimlerin sorunları ve çözüm önerileri |
| Ders Kaynakları |
Mahalli İdareler (Prof.Dr. Ahmet ULUSOY-Prof.Dr. Tekin AKDEMİR)
Mahalli İdareler (Prof.Dr. Ahmet ULUSOY-Prof.Dr. Tekin AKDEMİR) |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Mahalli İdare Kavramı ve Özellikleri | |
| 2 | Mahalli İdarelerde Etkinlik | |
| 3 | Türkiye’de Mahalli İdareler Kavramı ve Varoluş Nedenleri | |
| 4 | İdarelerarası Görev ve Gelir Bölüşümü İlişkileri | |
| 5 | Dünyada Mahalli İdareler | |
| 6 | Türkiye'de Mahalli İdarelerin Anayasal ve Yasal Zemini I | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Türkiye'de Mahalli İdarelerin Anayasal ve Yasal Zemini II | |
| 9 | Türkiye'de Mahalli İdareler: İl Özel Daireleri ve Belediyeler | |
| 10 | Türkiye'de Mahalli İdareler: Köyler | |
| 11 | Türkiye'de Mahalli İdareler: Birlikler | |
| 12 | Mahalli İdareler Bankacılığı | |
| 13 | Mahalli İdarelerde Yeniden Yapılanma-I | |
| 14 | Mahalli İdarelerde Yeniden Yapılanma-II |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İdareler arası mali ilişkiler ve şekillerini açıklayabilmek | Ödev / Proje | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Mahalli idarelerde etkinliği açıklayabilmek ve değerlendirebilmek | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Mahalli idarelerin kuruluşları ve varlık nedenlerini açıklayan yaklaşımları açıklayabilmek. | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Türkiye’de mahalli idareler maliyesini açıklayabilmek ve değerlendirebilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| İdareler arasında hizmet ve gelirin bölüşümünü etkileyen kriterler ve uygulama şekilleri ile mahalli idarelerin finansman kaynaklarını açıklayabilmek | Ödev / Proje | Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İdareler arası mali ilişkiler ve şekillerini açıklayabilmek | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
| Mahalli idarelerde etkinliği açıklayabilmek ve değerlendirebilmek | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | ;
| Mahalli idarelerin kuruluşları ve varlık nedenlerini açıklayan yaklaşımları açıklayabilmek. | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | ;
| Türkiye’de mahalli idareler maliyesini açıklayabilmek ve değerlendirebilmek | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | ;
| İdareler arasında hizmet ve gelirin bölüşümünü etkileyen kriterler ve uygulama şekilleri ile mahalli idarelerin finansman kaynaklarını açıklayabilmek | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 3,6 | 4 | 3 | 3,6 | 3,2 | 4,2 | 4,4 | 3,6 | 3,4 | 4 | 3,8 |