| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Erken Çocukluk Döneminde Yeni Yaklaşım ve Programlar | CGB5005 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö. |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - |
| Dersin Verilişi | |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU |
| Amaç | |
| Ders İçeriği | |
| Ders Kaynakları |
Konularla ilgili yurtiçi ve dışında kaynaklı derleme ve araştırma makaleleri
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ödev 1 | 20 |
| Ödev (Sunum) | 30 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 10 | 30 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 5 | 15 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 4 | 16 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 13 | 65 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 18 | 1 | 18 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 48 | 1 | 48 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Erken Çocukluk Eğitimi Program ve Yaklaşımlarına Giriş | Tartışmalı Ders |
| 2 | Montessori Metodu | Tartışmalı Ders |
| 3 | Waldorf Yaklaşımı | Tartışmalı Ders |
| 4 | Gelişimsel Açıdan Uygun Programa Giriş | Tartışmalı Ders |
| 5 | Gelişimsel Açıdan Uygun Program: Eğitimciler, Ortam ve Program Örnekleri | Tartışmalı Ders |
| 6 | Head Start Programı | Tartışmalı Ders |
| 7 | High/Scope Programı | Tartışmalı Ders |
| 8 | Portage Programı | Tartışmalı Ders |
| 9 | Proje Yaklaşımı | Tartışmalı Ders |
| 10 | Reggio Emilia Yaklaşımına Giriş: İlkeler Ve Uygulamalar | Tartışmalı Ders |
| 11 | Reggio Emilia Yaklaşımında Fiziksel Ortam, Eğitimciler Ve Değerlendirme | Tartışmalı Ders |
| 12 | Orman Okulu Yaklaşımı | Tartışmalı Ders |
| 13 | Piramit Yaklaşımı | Tartışmalı Ders |
| 14 | Önyargı Karşıtı Program | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Çocuk gelişimi literatürüne ulaşma , izleme , değerlendirme ve uygulama bilgisine sahiptir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Çocuk gelişimi literatürüne ulaşma , izleme , değerlendirme ve uygulama bilgisine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |