Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yargı Örgütü | MBH103 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAHKEME BÜRO HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Selen BELTEN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Kadir Kürşat YILMAZ |
Amaç |
Genel olarak yargı organını ve yargılama faaliyetini açıklayıp, Türk Yargı Örgütü içerisinde yer alan yargı kollarını belirleyerek alt ayrımlarıyla detaylandırıp yargı kolları içindeki her bir birimin faaliyetine doğrudan veya dolaylı katılan görevlileri tanıtmaktadır. Böylece öğrenciler Türk yargı sistemi hakkında detaylı bilgiye vakıf olmakta mahkemelerde kariyer hedefleyen öğrenciler için meslek tercihlerini şekillendirirken belirleyici olabilecek kriterler açıklanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Yargı organı ve yargılama faaliyetleriyle birlikte yargı örgütü incelenmektedir. |
Ders Kaynakları |
Prof. Dr. Murat Atalı, Doç. Dr. İbrahim Ermenek ve Dr. Hilal Ünal Kaya, Yargı Örgütü, 2. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık, Eylül 2019.
Prof. Dr. Murat Atalı, Prof. Dr. İbrahim Ermenek, Yargı Örgütü, (THD) 7. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık, Ekim 2024. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yargı Örgütünün Temel Kavramları | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | Yargılamaya Yön Veren Temel İlkeler | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | Medeni Yargı ve İlk Derece Hukuk Mahkemeleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Ceza Yargısı ve İlk Derece Ceza Mahkemeleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | İstinaf Mahkemeleri ve Temyiz Mahkemesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | İdari Yargı Örgütü | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Anayasa Yargısı Örgütü | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
9 | Uyuşmazlık Yargısı Örgütü, Sayıştay | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Yüksek Seçim Kurulu | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Tahkim ve Arabuluculuk | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Uzlaştırma ve Tüketici Hakem Heyetleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Yargı Örgütünde Yer Alan Görevlilerden Hakim, Savcı ve Avukat | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Yargı Örgütünde Yer Alan Görevlilerden Noter, Adalet Memuru ile İcra ve İflas Dairesi Çalışanları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yargılama faaliyetinin işleyiş biçimini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Yargılama faaliyetini yerine getiren görevlileri tanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Yargı kolları arasındaki ayrımı yapabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Her yargı düzeninin kendine has özelliklerini tanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Yüksek yargı yerlerinin konumunu ve önemini saptar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
---|
Yargılama faaliyetinin işleyiş biçimini öğrenir. | ;
Yargılama faaliyetini yerine getiren görevlileri tanır. | ;
Yargı kolları arasındaki ayrımı yapabilir. | ;
Her yargı düzeninin kendine has özelliklerini tanır. | ;
Yüksek yargı yerlerinin konumunu ve önemini saptar. | ;
Ortalama Değer |