Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ceza Yargılama Hukuku | MBH125 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAHKEME BÜRO HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | TÜRKÇE, YÜZ YÜZE |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ayşe KURAŞ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Ayşe KURAŞ |
Amaç |
1. Ceza Yarılama Hukukunun temel ilkelerini Kavrayabilme. 2. Suç delilerinin ne ifade ettiğini kavrayabilme. (Masumluk karinesi). 3. Cezanın bireyler üzerindeki caydırıcı fonksiyonunu kavrayabilme. 4. Soruşturma ve kovuşturma evrelerinde sanığın, mağdurun ve iddia makamının hukuki durumunu ve haklarını kavrayabilme. |
Ders İçeriği |
Ceza yargılama hukukuna Giriş ve temel ilkeleri. Ceza yargılamasının işleyişi ve ceza yargılamasına katılanlar. Ceza yargılamasında soruşturma ve kovuşturma evleri Ceza yargılama sürecinin sona ermesi |
Ders Kaynakları |
Ceza Muhakemesi Hukuku Temel Bilgiler
Prof. Dr. Veli Özer Özbek,Doç. Dr. Koray Doğan,Dr. Öğr. Üyesi Pınar Bacaksız
12. Baskı,
Eylül 2022
THEMIS – Ceza Muhakemesi Hukuku İsmail Ercan 21. Baskı, Mayıs 2023 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ceza muhakemesi hukukuna giriş | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
2 | Ceza muhakemesi hukukunun kaynakları | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
3 | Ceza muhakemesi normlarının uygulanabilirliği | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
4 | Muhakeme görevi ve makamları | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
5 | Ceza muhakemesi sistemleri 1 | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
6 | Ceza muhakemesi sistemleri 2 | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
7 | Ceza muhakemesi şartları 1 | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
8 | Ceza muhakemesi şartları 2 | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
9 | Yargılama yetkisi 1 | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
10 | Yargılama yetkisi 2 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
11 | Ceza muhakemesi tarafları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
12 | Ceza muhakemesi işlemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
13 | Koruma tedbirleri 1 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
14 | Koruma tedbirleri 2 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ceza muhakemesine ilişkin temel bilgileri açıklayabilecektir. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Ceza muhakemesi kurallarının zaman ve yer bakımından uygulanmasını açıklayabilecektir. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Ceza mahkemelerinin yetkisini belirleyebilecektir. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Koruma tedbirlerini açıklayabilecektir. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Ceza muhakemesinin kaynaklarını açıklar. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
---|
Ceza muhakemesine ilişkin temel bilgileri açıklayabilecektir. | ;
Ceza muhakemesi kurallarının zaman ve yer bakımından uygulanmasını açıklayabilecektir. | ;
Ceza mahkemelerinin yetkisini belirleyebilecektir. | ;
Koruma tedbirlerini açıklayabilecektir. | ;
Ceza muhakemesinin kaynaklarını açıklar. | ;
Ortalama Değer |