EN
  • Anasayfa
  • DHF1000 Diş Anatomisi ve Fizyolojisi (2025 - 2026 / 1. Yarıyıl)
  • EN
DHF1000 - Diş Anatomisi ve Fizyolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Diş Anatomisi ve Fizyolojisi DHF1000 1 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
DİŞ HEKİMLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Ders sınıf ortamında teorik olarak verilecektir.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Gülbahar ERDİNÇ AKYOL Dr. Öğr. Üyesi Merve Cennet ALTUNTAŞ Prof. Dr. Mehmet BÜLBÜL
Ders Veren Prof. Dr. Mehmet BÜLBÜL Doç. Dr. Gülbahar ERDİNÇ AKYOL Dr. Öğr. Üyesi Merve Cennet ALTUNTAŞ
Amaç

Doğal dişlerin oluşumu, gelişimi, anatomisi ve fonksiyonlarını öğretmek, diş formülasyonları hakkında bilgi vermek, diş görüntülerinin incelendiği düzlem ve aksları öğretmek, doğal diş formlarının elde edilebileceği materyaller hakkında bilgilendirmek ve bu malzemeleri kullanarak doğal dişlerin şekillendirilmesi ile şekil verebilme yeteneğine katkıda bulunmak.

Ders İçeriği

Tüm dişlerin morfolojileri ve fizyolojik özellikleri

Ders Kaynakları Diş Anatomisi, Morfolojisi ve Fizyolojisi; Prof. Dr. Hüsnü Yavuzyılmaz. Woelfell’in Diş Anatomisi; Rickne C. Sheid WHEELER’S DENTAL ANATOMY, PHYSIOLOGY, AND OCCLUSION
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ara Sınav 2 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 20 40
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ara Sınav 2 Ara Sınav 2 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 56
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,20
AKTS 2,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş Dersi ve Etik İlkeler Ders
2 Eksenler, Düzlemler Ders
3 Terminoloji Ders
3 Terminoloji Ders
5 Diş tanıtım formülleri ve Dişlerin numaralandırma sistemleri Ders
6 Maksiller santral diş morfolojileri Ders
7 Maksiller lateral diş morfolojileri Ders
8 Maksiller kanin diş morfolojileri Ders
9 Mandibular santral diş morfolojileri Ders
10 Mandibular lateral diş morfolojileri Ders
11 Mandibular kanin diş morfolojiler Ders
12 Maksiller 1. premolar diş morfolojileri Ders
13 Maksiller 2. premolar diş morfolojileri Ders
14 TEKRAR Ders
15 Ara Sınav Ders
16 Mandibular 1. premolar diş morfolojileri Ders
17 Mandibular 2. premolar diş morfolojileri Ders
18 Maksiller 1. molar diş morfolojileri Ders
19 Maksiller 2. molar diş morfolojileri Ders
20 Mandibular 1. molar diş morfolojileri Ders
21 Mandibular 2. molar diş morfolojileri Ders
22 sabit protezlere giriş Ders
23 Dişlerin dental ark içinde yan yana ve karşılıklı konumlarının morfolojik olarak değerlendirilmesi Ders
23 Dişlerin dental ark içinde yan yana ve karşılıklı konumlarının morfolojik olarak değerlendirilmesi Ders
25 ara sınav Ders
26 Süt Dişlerinin Morfolojileri Ders
27 Sabit Protezlere Giriş Ders
28 Genel Sınav Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dişlerin morfolojik özelliklerini ayırt eder ve sınıflandırır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Dişlerin morfolojik özelliklerini ayırt eder ve sınıflandırır. - - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - - -