| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Diş Hekimliğine Giriş ve Diş Hekimliği Tarihi | DHF1001 | 1 | 1 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | DİŞ HEKİMLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sınıfta öğrenciler tarafından önceden yapılan hazırlığın karşılıklı tartışılması ile bilgilerin pekiştirilmesi prensibi ile verilir. |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Kübra Nur ÇAKAN |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Kübra Nur ÇAKAN |
| Amaç |
Diş Hekimliği Fakültesinde okuyan öğrencilere Diş hekimliği ve tarihsel gelişimi hakkındaki temel bilgileri öğretir. |
| Ders İçeriği |
Diş Hekimliği hakkında temel bilgilerin edinilmesi, Diş Hekimliğinin ülkemizde ve dünyadaki yeri, konumu ve bilimsel alt yapı hakkında temel verilerin öğrenilmesi. Diş Hekimliğinin geçmiş; bugünü ve geleceğinin tartışılması |
| Ders Kaynakları |
Ulakbim, TR Dizin, Pubmed, Google scholar Web of science
Diş Hekimliği Tarihi (2005) Prof. Dr. Gönül Alparslan Diş Hekimliği Tarihi (2012) Prof. Dr. İlter Uzel |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Uygulama 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 4 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 3 | 6 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 4 | 16 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 53 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,08 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Diş Hekimliği Tarihine Giriş | Ders |
| 2 | İlk Çağlarda Diş Hekimliği | Ders |
| 3 | Orta çağda diş hekimliği | Ders |
| 4 | 7-14. Yy da Diş Hekimliği | Ders |
| 5 | 15-16. Yy da Diş Hekimliği | Ders |
| 6 | 17. Yy da Diş Hekimliği | Ders |
| 7 | 18.yy'da diş hekimliği | Ders |
| 8 | 19.yy'da diş hekimliği | Ders |
| 9 | 20.yy'da diş hekimliği | Ders |
| 10 | Yakın Dönem Diş Hekimliği Tarihi | Ders |
| 11 | Osmanlı'da Diş Hekimliği Tarihi | Ders |
| 11 | Türk Diş Hekimliği Tarihi ve Diş Hekimliği Meslek Kuruluşları | Ders |
| 13 | Diş hekimliğinde kullanılan aletlerin gelişimi | Ders |
| 14 | Diş hekimliğinin spesifik alanlara göre gelişimi | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Diş Hekimliğinin göreve ve yetkilerini tanımlar | |||
| Diş Hekimliğiin tarihsel gelişimini anlar | |||
| Diş hekimlerinin toplumdaki yerini kavrar | |||
| Bağımsız olarak kendi başına mesleğini uygularken görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik ilkelere uygun davranır. | |||
| Diş Hekimliği eğitiminde başarılı olmak için gerekli altyapıyı oluşturur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Diş Hekimliğinin göreve ve yetkilerini tanımlar | 1 | - | - | 3 | - | - | - | 3 | 2 | - | - | - | 3 | - | - | ;
| Diş Hekimliğiin tarihsel gelişimini anlar | 1 | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | ;
| Diş hekimlerinin toplumdaki yerini kavrar | 1 | - | - | 3 | - | - | - | - | 1 | - | - | - | 1 | - | 1 | ;
| Bağımsız olarak kendi başına mesleğini uygularken görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik ilkelere uygun davranır. | 1 | - | - | 1 | - | - | - | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | - | 1 | ;
| Diş Hekimliği eğitiminde başarılı olmak için gerekli altyapıyı oluşturur. | 1 | - | 1 | 1 | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 1 | - | 0,2 | 2 | - | - | - | 1 | 0,8 | 0,2 | - | - | 1,4 | - | 0,4 |