EN
  • Anasayfa
  • DHF1001 Diş Hekimliğine Giriş ve Diş Hekimliği Tarihi (2025 - 2026 / 1. Yarıyıl)
  • EN
DHF1001 - Diş Hekimliğine Giriş ve Diş Hekimliği Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Diş Hekimliğine Giriş ve Diş Hekimliği Tarihi DHF1001 1 1 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
DİŞ HEKİMLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Sınıfta öğrenciler tarafından önceden yapılan hazırlığın karşılıklı tartışılması ile bilgilerin pekiştirilmesi prensibi ile verilir.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Kübra Nur ÇAKAN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Kübra Nur ÇAKAN
Amaç

Diş Hekimliği Fakültesinde okuyan öğrencilere Diş hekimliği ve tarihsel gelişimi hakkındaki temel bilgileri öğretir.

Ders İçeriği

Diş Hekimliği hakkında temel bilgilerin edinilmesi, Diş Hekimliğinin ülkemizde ve dünyadaki yeri, konumu ve bilimsel alt yapı hakkında temel verilerin öğrenilmesi. Diş Hekimliğinin geçmiş; bugünü ve geleceğinin tartışılması

Ders Kaynakları Ulakbim, TR Dizin, Pubmed, Google scholar Web of science
Diş Hekimliği Tarihi (2005) Prof. Dr. Gönül Alparslan
Diş Hekimliği Tarihi (2012) Prof. Dr. İlter Uzel
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 4 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 3 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 4 4 16
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 53
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,08
AKTS 2,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Diş Hekimliği Tarihine Giriş Ders
2 İlk Çağlarda Diş Hekimliği Ders
3 Orta çağda diş hekimliği Ders
4 7-14. Yy da Diş Hekimliği Ders
5 15-16. Yy da Diş Hekimliği Ders
6 17. Yy da Diş Hekimliği Ders
7 18.yy'da diş hekimliği Ders
8 19.yy'da diş hekimliği Ders
9 20.yy'da diş hekimliği Ders
10 Yakın Dönem Diş Hekimliği Tarihi Ders
11 Osmanlı'da Diş Hekimliği Tarihi Ders
11 Türk Diş Hekimliği Tarihi ve Diş Hekimliği Meslek Kuruluşları Ders
13 Diş hekimliğinde kullanılan aletlerin gelişimi Ders
14 Diş hekimliğinin spesifik alanlara göre gelişimi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Diş Hekimliğinin göreve ve yetkilerini tanımlar
Diş Hekimliğiin tarihsel gelişimini anlar
Diş hekimlerinin toplumdaki yerini kavrar
Bağımsız olarak kendi başına mesleğini uygularken görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik ilkelere uygun davranır.
Diş Hekimliği eğitiminde başarılı olmak için gerekli altyapıyı oluşturur.
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Diş Hekimliğinin göreve ve yetkilerini tanımlar 1 - - 3 - - - 3 2 - - - 3 - -
Diş Hekimliğiin tarihsel gelişimini anlar 1 - - 2 - - - - - - - - 2 - -
Diş hekimlerinin toplumdaki yerini kavrar 1 - - 3 - - - - 1 - - - 1 - 1
Bağımsız olarak kendi başına mesleğini uygularken görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik ilkelere uygun davranır. 1 - - 1 - - - 1 1 1 - - 1 - 1
Diş Hekimliği eğitiminde başarılı olmak için gerekli altyapıyı oluşturur. 1 - 1 1 - - - 1 - - - - - - -
Ortalama Değer 1 - 0,2 2 - - - 1 0,8 0,2 - - 1,4 - 0,4