| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tıbbi Biyokimya | DHF1030 | 1 | 3 + 0 | 6,0 |
| Birim Bölüm | DİŞ HEKİMLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim. |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mesut IŞIK |
| Ders Veren | Doç. Dr. Mesut IŞIK |
| Amaç |
Dersin amacı, metabolik yollardaki reaksiyonları yorumlama, dokular ve aralarında ilişki kurma ve bilimsel çalışma planlayabilme yeteneği kazanmadır. |
| Ders İçeriği |
Metabolizma nedir? metabolizmada bazı kavramlar ve hücreleri tanıma, metabolizmanın kontrolü, metabolizmanın elektron taşıyıcıları, karbonhidrat metabolizmasına bakış, lipit metabolizması bakış, protein metabolizması bakış, protein, lipit ve karbonhidrat metabolik yolların birbirleri ile olan ilişkileri, dokular arası metabolik yollar, hormonal kontrol ile metabolizma, metabolik enzimler, nükleotit metabolizması, metabolik reaksiyonların yorumlanması. |
| Ders Kaynakları |
Biyokimya, E.Edip Keha and Ö.İrfan Küfrevioğlu, Aktif Yayınevi , Erzurum, 2010
Biyokimyanın İlkeleri, Albert L.Lehninger, David L.Nelson and Michael M.Cox, Second Edition, Worth Publishers, New York, 1993 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ara Sınav 2 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Metabolizma nedir? | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Metabolizmada kavramlar ve hücreleri tanıma | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Metabolizmanın kontrolü | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Metabolizmanın elektron taşıyıcıları | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Karbonhidrat metabolizmasına bakış | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Lipit metabolizması bakış | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Protein metabolizması bakış | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Protein, lipit ve karbonhidrat metabolik yolların birbirleri ile olan ilişkileri | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Dokular arası metabolik yollar | |
| 11 | Hormonal kontrol ile metabolizma | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Metabolik enzimler | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Nükleotit metabolizması | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Metabolik reaksiyonların yorumlanması | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Hücre içindeki kimyasal reaksiyonlar ve dokulara arasındaki ilişkileri mekanizmaları ile öğrenir. | |||
| Metabolik yollardaki tüm temel kavramlardan haberdar olur | |||
| Hücreleri yapısal ve işlevsel olarak anlar | |||
| Metabolizmanın kontrolüne nelerin etkili olduğunu hücredeki kontrolün nasıl sağlandığını öğrenir | |||
| Hücre içindeki kimyasal reaksiyonlar ve dokulara arasındaki ilişkileri mekanizmaları ile öğrenir. | |||
| Metabolik yollardaki tüm temel kavramlardan haberdar olur | |||
| Hücreleri yapısal ve işlevsel olarak anlar | |||
| Metabolizmanın kontrolüne nelerin etkili olduğunu hücredeki kontrolün nasıl sağlandığını öğrenir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hücre içindeki kimyasal reaksiyonlar ve dokulara arasındaki ilişkileri mekanizmaları ile öğrenir. | 3 | 3 | 2 | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Metabolik yollardaki tüm temel kavramlardan haberdar olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hücreleri yapısal ve işlevsel olarak anlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Metabolizmanın kontrolüne nelerin etkili olduğunu hücredeki kontrolün nasıl sağlandığını öğrenir | 5 | - | - | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hücre içindeki kimyasal reaksiyonlar ve dokulara arasındaki ilişkileri mekanizmaları ile öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Metabolik yollardaki tüm temel kavramlardan haberdar olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hücreleri yapısal ve işlevsel olarak anlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Metabolizmanın kontrolüne nelerin etkili olduğunu hücredeki kontrolün nasıl sağlandığını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 1 | 0,38 | 0,25 | 0,62 | 0,62 | - | 1,25 | - | - | - | - | - | - | - | - |