| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Toplum Ağız Diş Sağlığına Giriş | DHF1061 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | DİŞ HEKİMLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yasemin Beliz ÖNDER |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Yasemin Beliz ÖNDER |
| Amaç |
Toplum ağız diş sağlığı ile ilgili kavramlar, epidemiyolojik çalışmalar çürük risk değerlendirilmesi ve önlem alınmasının teorik olarak öğretilmesi |
| Ders İçeriği |
Diş hekimliğine yeni adım atan lisans öğrencilerine çürüğün tanımı, varlığı, risk değerlendirmesi, doğru fırçalama teknikleri, gıdalar ve çürük ilişkisi, çürükten korunma yöntemleri, epidemiyolojisi anlatılmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Sturdevant's Art and Science of Operative Dentistry, Thedore M. Roberson, Harald O. Hayman, Edward J. Swift. Mosby Inc, 2006. Dental Caries : The Disease and its Clinical Management; Ole Fejerskov; Blackwell Munsgaard; 2003.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Uygulama 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 13 | 13 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 1 | 3 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 13 | 13 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 13 | 13 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 13 | 13 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 5 | 5 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 5 | 5 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 1 | 3 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 73 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,86 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 2 | Çürük nedir? Etiyolojisi nelerdir? | Tartışmalı Ders |
| 3 | Çürükten korunmak için neler yapmak gerekir? | Problem Çözme |
| 4 | Karyojenik gıda ne demektir? Karyojen ne demektir? | Problem Çözme |
| 5 | Prevalans ve insidans nedir? Ülkemiz çocuklarında çürük ve ağız sağlığı prevelansı | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 6 | Bebek ve çocuk ağız ve diş sağlığı programları, çürük risk değerlendirmesi | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 7 | Doğru fırçalama teknikleri ve etkin fırçalama | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 7 | Doğru fırçalama teknikleri ve etkin fırçalama | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 9 | Diş macunu ve fırça | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 10 | Erişkinlerde diş eti sağlığı | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 11 | Periodontolojinin toplum sağlığındaki yeri,bireysel ve kitlesel eğitim programları | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 12 | Erişkinlerde ve geriatrik hastalarda diş çürüğünden korunma yöntemleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 13 | Genç erişkin bireylerin diş çürüğü ve koruyucu önlemler konusunda bilinçlendirilmesi | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 14 | Diş hekimlerinin ağız sağlığı bilinci oluşturmak için yapması gerekenler | Sınıf Dışı Çalışma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yaşadığı toplumun ağız sağlığı konusunda farkındalığı oluşur. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Doğru fırçalama, diş macunu ve diş fırçası gibi terimlere hakimiyet sağlayarak araştırma yeteneği kazanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Çocuk, bebek, erişkin ve yaşlı bireylerdeki dental durum farkındalıklarına hakim olur | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Çürük ve çürük yapıcı gıdalar hakkında bilgi sahibi olarak, hekimlerin bu konuda vermesi gereken tavsiyeleri bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Diş hekimliğinin ve diş hekimlerinin toplumdaki yerini öğrenmiş olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yaşadığı toplumun ağız sağlığı konusunda farkındalığı oluşur. | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | ;
| Doğru fırçalama, diş macunu ve diş fırçası gibi terimlere hakimiyet sağlayarak araştırma yeteneği kazanır. | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | ;
| Çocuk, bebek, erişkin ve yaşlı bireylerdeki dental durum farkındalıklarına hakim olur | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 4 | ;
| Çürük ve çürük yapıcı gıdalar hakkında bilgi sahibi olarak, hekimlerin bu konuda vermesi gereken tavsiyeleri bilir. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 4 | ;
| Diş hekimliğinin ve diş hekimlerinin toplumdaki yerini öğrenmiş olur. | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 4 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 2,6 | 2,8 | 2,6 | 2,2 | 1,8 | 2,4 | 1 | 2 | 2 | 1,8 | 2 | 2 | 1,4 | 1,8 | 4 |