| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Protetik Diş Tedavisi I | DHF2060 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | DİŞ HEKİMLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders, sınıf ortamında teorik anlatım yöntemi ile yürütülür. |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gülbahar ERDİNÇ AKYOL Prof. Dr. Mehmet BÜLBÜL Dr. Öğr. Üyesi Merve Cennet ALTUNTAŞ |
| Ders Veren | Prof. Dr. Mehmet BÜLBÜL Doç. Dr. Gülbahar ERDİNÇ AKYOL Dr. Öğr. Üyesi Merve Cennet ALTUNTAŞ |
| Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilere sabit protetik restorasyonların temel kavramlarını ve prensiplerini öğretmektir. Ders kapsamında kron ve köprü restorasyonlarının planlanması, endikasyonları, malzeme seçimleri ve klinik uygulama aşamaları teorik olarak anlatılır. Öğrencilerin, ilerleyen klinik uygulamalarda bu bilgileri güvenli ve doğru şekilde uygulayabilmeleri hedeflenmektedir. |
| Ders İçeriği |
Sabit protetik restorasyonların temel kavramları ve prensipleri Kron restorasyonları: tanım, endikasyonlar, materyal seçimleri Köprü restorasyonları: tanım, endikasyonlar, materyal seçimleri Klinik planlama aşamaları ve hazırlık prensipleri Geçici restorasyonlar ve klinik önemi Biyomekanik ve estetik prensipler Hareketli protezlere giriş |
| Ders Kaynakları |
Shillingburg HT, Hobo S, Whitsett LD, Jacobi R, Brackett SE. Fundamentals of Fixed Prosthodontics.
Rosenstiel SF, Land MF, Fujimoto J. Contemporary Fixed Prosthodontics. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Ara Sınav 2 | 20 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Ders |
| 2 | TEK DİŞ TEDAVİ PLANI | Ders |
| 3 | KAYIP DİŞ TEDAVİ PLANI | Ders |
| 4 | TASARIMLAR | Ders |
| 5 | PREPARASYON İLKELERİ | Ders |
| 6 | PREPARASYON | Ders |
| 7 | TAM VENEER PREPARASYON | Ders |
| 8 | SIVI VE YUMUŞAK DOKU KONTROLÜ | Ders |
| 9 | GÖVDELER VE DİŞSİZ KRETLER | Ders |
| 10 | ARTİKÜLATÖRLER | Ders |
| 11 | ÇALIŞMA MODELİ VE DAY YAPIM TEKNİKLERİ | Ders |
| 12 | GEÇİCİ RESTORASYONLAR | Ders |
| 13 | ÖLÇÜ | Ders |
| 14 | MUM MODELAJ | Ders |
| 15 | 1. ARA SINAV | Ders |
| 16 | RÖVETMANLAMA VE DÖKÜM | Ders |
| 17 | UYUMLAMA | Ders |
| 18 | RENK SEÇİMİ | Ders |
| 19 | SİMANTASYON | Ders |
| 20 | POST SİSTEMLERİ | Ders |
| 21 | GENEL TEKRAR | Ders |
| 22 | 2. ARA SINAV | Ders |
| 23 | HAREKETLİ PROTEZLERE GİRİŞ | Ders |
| 23 | HAREKETLİ PROTEZLERE GİRİŞ | Ders |
| 23 | HAREKETLİ PROTEZLERE GİRİŞ | Ders |
| 23 | HAREKETLİ PROTEZLERE GİRİŞ | Ders |
| 28 | GENEL SINAV | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kron ve köprü restorasyonlarının endikasyonlarını ve kullanım alanlarını tanımlayabilmek. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Klinik planlama aşamalarını ve hazırlık prensiplerini anlayabilmek. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Restorasyonlar için uygun malzeme seçim kriterlerini kavrayabilmek. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Hasta yönetimi ve tedavi planlamasında dikkat edilecek noktaları kavrayabilmek. | Yazılı Sınav | Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kron ve köprü restorasyonlarının endikasyonlarını ve kullanım alanlarını tanımlayabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Klinik planlama aşamalarını ve hazırlık prensiplerini anlayabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Restorasyonlar için uygun malzeme seçim kriterlerini kavrayabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hasta yönetimi ve tedavi planlamasında dikkat edilecek noktaları kavrayabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |