| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Davranış Bilimleri | DHF2061 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | DİŞ HEKİMLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Kübra Nur ÇAKAN |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Kübra Nur ÇAKAN |
| Amaç |
Davranışların nedenleri ve davranışı etkileyen faktörler konusunda temel bilgi kazandırmaktır. |
| Ders İçeriği |
Bu ders, diş hekimliği öğrencilerine insan davranışlarını anlama, hasta–hekim ilişkilerinde iletişim becerileri geliştirme ve tedavi süreçlerinde psikososyal faktörleri dikkate alma konusunda temel bilgi ve beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Güney S. (2016) Davranış bilimleri. Nobel Akedemik Yayıncılık. ISBN: 978-605-133-508-7
Sungur Zerrin, Kırel Çiğdem (2013) Davranış Bilimleri I. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları No. 173, Açıköğretim Fakültesi Yayınları No. 75, Eskişehir. Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge. (2015). Örgütsel Davranış. Çev.Ed. Erdem İnci. Nobel Yayınları, Zencirkıran Mehmet (2016). Davranış Bilimleri. Dora basın yayın dağıtım. Bursa |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Uygulama 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 4 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 15 | 1 | 15 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,10 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Davranış bilimlerine giriş | Ders |
| 2 | Duyular, bilinç ve farkındalık | Ders |
| 3 | Öğrenme, bellek ve bilgi | Ders |
| 4 | Dil ve yapısı | Ders |
| 5 | Dürtüler, güdüler, duygular | Ders |
| 6 | Stres ve ruh sağlığı | Ders |
| 7 | Zihinsel imgelem, uyku, rüyalar ve hayaller | Ders |
| 8 | Bilişsel gelişim kuramları, genetik ve çevrenin davranış gelişimine etkileri | Ders |
| 9 | Psikoseksüel ve psikososyal gelişim | Ders |
| 10 | Savunma mekanizmaları, kişilik kavram ve tipleri | Ders |
| 11 | Davranış bozuklukları ve ruhsal hastalık kavramı | Ders |
| 12 | Hastanın ruhsal durumu ve hasta hekim ilişkisi | Ders |
| 13 | Ölüm, ölümcül hasta, kayıp ve yas | Ders |
| 14 | Toplumsal psikoloji ve sosyal davranış | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İnsanın psikolojik ve zihinsel gelişim süreçlerini ve bozukluk durumlarını tartışabilecektir. | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
| Zihinsel ve psikososyal gelişme bozuklukları ve davranış üzerine etkilerini özetler. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Temel bilişsel işlevlerin özelliklerini ve beyindeki organizasyon biçimlerini tartışabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Psikodinamik gelişme kuramlarını ve bunların davranış üzerindeki etkilerini açıklar. | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
| Bu kavramalar ve farklı durumlar çerçevesinde hasta ve yakınlarıyla kurulacak uygu ilişkilerin biçimlerini tartışır. | Yazılı Sınav | Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İnsanın psikolojik ve zihinsel gelişim süreçlerini ve bozukluk durumlarını tartışabilecektir. | - | - | 2 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | ;
| Zihinsel ve psikososyal gelişme bozuklukları ve davranış üzerine etkilerini özetler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Temel bilişsel işlevlerin özelliklerini ve beyindeki organizasyon biçimlerini tartışabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Psikodinamik gelişme kuramlarını ve bunların davranış üzerindeki etkilerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bu kavramalar ve farklı durumlar çerçevesinde hasta ve yakınlarıyla kurulacak uygu ilişkilerin biçimlerini tartışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | 0,4 | 0,2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 0,4 |