EN
  • Anasayfa
  • DHF2061 Davranış Bilimleri (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
DHF2061 - Davranış Bilimleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Davranış Bilimleri DHF2061 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
DİŞ HEKİMLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Kübra Nur ÇAKAN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Kübra Nur ÇAKAN
Amaç

Davranışların nedenleri ve davranışı etkileyen faktörler konusunda temel bilgi kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Bu ders, diş hekimliği öğrencilerine insan davranışlarını anlama, hasta–hekim ilişkilerinde iletişim becerileri geliştirme ve tedavi süreçlerinde psikososyal faktörleri dikkate alma konusunda temel bilgi ve beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır.

Ders Kaynakları Güney S. (2016) Davranış bilimleri. Nobel Akedemik Yayıncılık. ISBN: 978-605-133-508-7
Sungur Zerrin, Kırel Çiğdem (2013) Davranış Bilimleri I. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları No. 173, Açıköğretim Fakültesi Yayınları No. 75, Eskişehir.
Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge. (2015). Örgütsel Davranış. Çev.Ed. Erdem İnci. Nobel Yayınları,
Zencirkıran Mehmet (2016). Davranış Bilimleri. Dora basın yayın dağıtım. Bursa
Açıldığı Öğretim Yılı 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 4 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 2 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 15 1 15
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 79
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,10
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Davranış bilimlerine giriş Ders
2 Duyular, bilinç ve farkındalık Ders
3 Öğrenme, bellek ve bilgi Ders
4 Dil ve yapısı Ders
5 Dürtüler, güdüler, duygular Ders
6 Stres ve ruh sağlığı Ders
7 Zihinsel imgelem, uyku, rüyalar ve hayaller Ders
8 Bilişsel gelişim kuramları, genetik ve çevrenin davranış gelişimine etkileri Ders
9 Psikoseksüel ve psikososyal gelişim Ders
10 Savunma mekanizmaları, kişilik kavram ve tipleri Ders
11 Davranış bozuklukları ve ruhsal hastalık kavramı Ders
12 Hastanın ruhsal durumu ve hasta hekim ilişkisi Ders
13 Ölüm, ölümcül hasta, kayıp ve yas Ders
14 Toplumsal psikoloji ve sosyal davranış Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İnsanın psikolojik ve zihinsel gelişim süreçlerini ve bozukluk durumlarını tartışabilecektir. Yazılı Sınav Vaka Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler
Zihinsel ve psikososyal gelişme bozuklukları ve davranış üzerine etkilerini özetler. Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Temel bilişsel işlevlerin özelliklerini ve beyindeki organizasyon biçimlerini tartışabilecektir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Psikodinamik gelişme kuramlarını ve bunların davranış üzerindeki etkilerini açıklar. Yazılı Sınav Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Bu kavramalar ve farklı durumlar çerçevesinde hasta ve yakınlarıyla kurulacak uygu ilişkilerin biçimlerini tartışır. Yazılı Sınav Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
İnsanın psikolojik ve zihinsel gelişim süreçlerini ve bozukluk durumlarını tartışabilecektir. - - 2 1 - - - - - - - - - - 2
Zihinsel ve psikososyal gelişme bozuklukları ve davranış üzerine etkilerini özetler. - - - - - - - - - - - - - - -
Temel bilişsel işlevlerin özelliklerini ve beyindeki organizasyon biçimlerini tartışabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Psikodinamik gelişme kuramlarını ve bunların davranış üzerindeki etkilerini açıklar. - - - - - - - - - - - - - - -
Bu kavramalar ve farklı durumlar çerçevesinde hasta ve yakınlarıyla kurulacak uygu ilişkilerin biçimlerini tartışır. - - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - 0,4 0,2 - - - - - - - - - - 0,4