| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sosyal Sorumluluk ve Gönüllülük | TOS117 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | DİŞ HEKİMLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze, uygulama ve proje temelli öğrenme yöntemiyle. |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Seyda Fatih HARMANDAROĞLU |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Seyda Fatih HARMANDAROĞLU |
| Amaç |
Sosyal Sorumluluk ve Gönüllülük dersi; öğrencilerin toplumsal sorunlara duyarlılık geliştirmesini, farklı disiplinlerle iş birliği içinde çözüm üretme becerisi kazanmasını ve gönüllülük bilinciyle hareket etmesini amaçlar. Ders kapsamında öğrenciler, kampüs dışındaki gerçek yaşam ortamlarında belirlenen sosyal, kültürel, çevresel veya ekonomik sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirir ve uygularlar. |
| Ders İçeriği |
Toplumsal sorumluluk bilinci, gönüllülük kavramı, etik ve sosyal farkındalık, proje geliştirme süreçleri, takım çalışması, paydaşlarla iletişim ve topluma hizmet uygulamaları. |
| Ders Kaynakları |
E. Özgen,Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Mavi Ağaç Yayınları, 2007
KOTLER, Philip. Kurumsal Sosyal Sorumluluk, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2006. ÖZGEN, Ebru, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Mavi Ağaç Yayınları,İstanbul, 2006. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
30
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
30
|
|
Ek Dersler
|
20
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
20
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 2 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,90 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ders Tanımı ve Amacı | Ders |
| 2 | Uygulama | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Uygulama | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Uygulama | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Uygulama | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Uygulama | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Uygulama | Sınıf Dışı Çalışma |
| 8 | Vize sınavı Proje uygulamaları ara değerlendirme | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Uygulama | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Uygulama | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Uygulama | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Uygulama | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Uygulama | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Uygulama | Sınıf Dışı Çalışma |
| 15 | Final sınavı Proje uygulamaları son değerlendirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sosyal sorumluluk kavramını, gönüllülük bilincini ve etik değerlere dayalı toplumsal katkı anlayışını açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
| Gerçekleştirilen sosyal sorumluluk projeleri aracılığıyla toplumsal farkındalık ve iş birliği becerisi kazanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Saha / Arazi Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Öğrenci sosyal, doğal, kültürel ve çevresel sorunları tanımlar ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Kişisel, profesyonel ve toplumsal alanlarda bağımsız düşünme, eleştirel analiz ve karar verme becerisi geliştirir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal sorumluluk kavramını, gönüllülük bilincini ve etik değerlere dayalı toplumsal katkı anlayışını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Gerçekleştirilen sosyal sorumluluk projeleri aracılığıyla toplumsal farkındalık ve iş birliği becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenci sosyal, doğal, kültürel ve çevresel sorunları tanımlar ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kişisel, profesyonel ve toplumsal alanlarda bağımsız düşünme, eleştirel analiz ve karar verme becerisi geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |