| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Nefroloji | DIY109 | 1 | 4 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | DİYALİZ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Mihriban TUNCER (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Mihriban TUNCER |
| Amaç |
Üriner sistem ile ilgili hastalıklar, özellikle kronik böbrek yetmezliğinin tanı ve tedavi yöntemleri, hemodiyaliz, periton diyalizi ve böbrek nakli hakkında bilgi vermektir. |
| Ders İçeriği |
Kronik böbrek hastalığının tanımı ve nedenleri, kronik böbrek yetmezliğinde konservatif tedaviler, renal replasman tedavilerine genel bakış gibi konuları içerir |
| Ders Kaynakları |
Soylu A. (2011). Böbrek Hastalıkları. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul. Turfanda T. (2007). Pratik Böbrek Hastalıkları. İstanbul Tıp Kitabevi. Istanbul.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Kısa Sınav 1 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 8 | 4 | 32 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 8 | 4 | 32 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 8 | 4 | 32 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 8 | 4 | 32 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,18 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sağlıklı vücutta böbreğin rolü | Ders |
| 2 | Böbreklerin Anatomi ve Fizyolojisi,Böbrek Hastalıkları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 3 | Akut Böbrek Yetmezliği | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 4 | Kronik Böbrek Yetmezliği (KBY) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 5 | KBY de metabolik Durumlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 5 | KBY de metabolik Durumlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 7 | KBY'de Nefropati | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 8 | VİZE | Ders |
| 9 | KBY'de Anemi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 10 | KBY'de Pruritus | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | Böbrek Nakli | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 12 | Hemodiyaliz | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | Hemodiyalizde Görülen Komplikasyonlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | Hemodiyalizde Görülen Komplikasyonlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 15 | Periton Diyalizi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 16 | final | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Böbrek hastalıklarında teşhis ve tedavi yöntemlerini öğrenebilir | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Böbrek fizyolojisi ve anatomisi hakkında bilgi sahibi olabilir | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Böbreğin yaşamı devam ettirme konusundaki rolünü kavrayabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Akut ve kronik böbrek yetmezliklerin reçetelendirme prensiplerini bilmek | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Böbrek hastalıklarında teşhis ve tedavi yöntemlerini öğrenebilir | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Böbrek fizyolojisi ve anatomisi hakkında bilgi sahibi olabilir | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Böbreğin yaşamı devam ettirme konusundaki rolünü kavrayabilir. | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Akut ve kronik böbrek yetmezliklerin reçetelendirme prensiplerini bilmek | 3 | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 4,25 | - | 0,75 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |