| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Diyaliz Ekipmanları Kullanımı | DIY104 | 2 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | DİYALİZ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Mihriban TUNCER (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilere diyaliz uygulamalarında kullanılan temel ekipmanları tanıtmak, bu ekipmanların çalışma prensiplerini öğretmek ve güvenli biçimde kullanabilme becerisi kazandırmaktır. |
| Ders İçeriği |
Börek yetmezliği, böbrek fizyolojisi, diyalizörler, diyalizatlar, Arterio venöz set, arterio venöz iğnei kateterler, Enjeksiyon yöntemleri, reus, sinle needle diyaliz |
| Ders Kaynakları | |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Diyalizin fizyolojisi | Ders |
| 2 | Su sistemi | Ders |
| 3 | su sistemleri | Ders |
| 4 | Diyalizer | Ders |
| 4 | Hemodiyaliz Makinası | Ders |
| 4 | Hemodiyaliz Makinası | Ders |
| 4 | Hemodiyaliz Makinası | Ders |
| 7 | Hemodiyalizde kateter | Ders |
| 8 | vize | Ders |
| 10 | Diyalizatlar | Ders |
| 10 | Diyalizatlar | Ders |
| 11 | periton diyalizi malzemeleri | Ders |
| 11 | periton diyalizi malzemeleri | Ders |
| 13 | Reus, single needle diyaliz | Ders |
| 13 | Reus, single needle diyaliz | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Böbrek yetmezliği ve diyalizin fizyolojisini bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Su sistemi, Hemodiyaliz makinası , Setler ve iğneleri kullanır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Damar giriş yollarını bilir ve ekipmanları kullanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |