| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mesleki Uygulama I | DIY108 | 2 | 0 + 8 | 8,0 |
| Birim Bölüm | DİYALİZ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Mihriban TUNCER (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu derste öğrencinin ,diyaliz teknikerinin sahip olması gereken tıbbi alt yapısını oluşturarak diyalizde beslenme , ilaç kullanımı, kan basıcı, kuru ağırlık kavramı , , ilk yardım ve tahlilleri ile ilgili bilgi düzeyinin artırılması hedeflenmektedir. |
| Ders İçeriği |
Diyalizde meydana gelebilecek komplikasyolar, diyaliz hastasının beslenmesi ve ilaç kullanımı diyaliz hastasında anemi, antikoagülasyon ve diyaliz hastalarına yapılan tahliller , ilk ve acil yardım diyaliz hastalarında beslenme |
| Ders Kaynakları |
Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 8,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 5 | Önceden planlanmış özel beceriler | Sınıf Dışı Çalışma |
| 5 | Önceden planlanmış özel beceriler | Sınıf Dışı Çalışma |
| 7 | ara sınav | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 14 | Final | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Diyaliz cihazının kurulumu, çalıştırılması ve bakımı işlemlerini uygulayabilme. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Vasküler giriş yollarını (fistül, kateter vb.) tanıma ve güvenli kullanımını sağlama. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Diyaliz tedavi yöntemleri (hemodiyaliz, periton diyalizi vb.) hakkında teorik bilgiye sahip olma. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Mesleki gelişime yönelik sürekli öğrenme bilincini kazanma. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |