| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mesleki Uygulama II | DIY205 | 3 | 0 + 8 | 8,0 |
| Birim Bölüm | DİYALİZ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Mihriban TUNCER (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Mihriban TUNCER |
| Amaç |
Bu derste öğrencinin ,diyaliz teknikerinin sahip olması gereken tıbbi alt yapısını oluşturarak diyalizde beslenme , ilaç kullanımı, kan basıcı, kuru ağırlık kavramı , , ilk yardım ve tahlilleri ile ilgili bilgi düzeyinin artırılması hedeflenmektedir. |
| Ders İçeriği |
Diyalizde meydana gelebilecek komplikasyolar, diyaliz hastasının beslenmesi ve ilaç kullanımı diyaliz hastasında anemi, antikoagülasyon ve diyaliz hastalarına yapılan tahliller , ilk ve acil yardım diyaliz hastalarında beslenme |
| Ders Kaynakları | |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Uygulama 1 | 10 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
100
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 10 | 10 | 100 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 10 | 10 | 100 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 204 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8 | |||
| AKTS | 8,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Klinik Uygulamalı Eğitim | Laboratuar |
| 1 | Klinik Uygulamalı Eğitim | Laboratuar |
| 1 | Klinik Uygulamalı Eğitim | Laboratuar |
| 1 | Klinik Uygulamalı Eğitim | Laboratuar |
| 1 | Klinik Uygulamalı Eğitim | Laboratuar |
| 1 | Klinik Uygulamalı Eğitim | Laboratuar |
| 1 | Klinik Uygulamalı Eğitim | Laboratuar |
| 8 | vize | Ders |
| 1 | Klinik Uygulamalı Eğitim | Laboratuar |
| 1 | Klinik Uygulamalı Eğitim | Laboratuar |
| 1 | Klinik Uygulamalı Eğitim | Laboratuar |
| 1 | Klinik Uygulamalı Eğitim | Laboratuar |
| 1 | Klinik Uygulamalı Eğitim | Laboratuar |
| 1 | Klinik Uygulamalı Eğitim | Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Hemodiyaliz hastalarında kullanılan ilaçları tanır. | Laboratuvar Çalışması | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Hemodiyaliz giren hastalara yapılması gereken tahliler ve sonuçarını değerlendirir. | Laboratuvar Çalışması | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Diyaliz sırasında gelişen komplikasyonları tanır ve müdahale eder. | Laboratuvar Çalışması | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hemodiyaliz hastalarında kullanılan ilaçları tanır. | 4 | 1 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | ;
| Hemodiyaliz giren hastalara yapılması gereken tahliler ve sonuçarını değerlendirir. | 3 | 1 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Diyaliz sırasında gelişen komplikasyonları tanır ve müdahale eder. | 3 | 1 | 2 | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 3,33 | 1 | 2 | - | 0,67 | - | - | - | - | - | - | 0,33 | - | - |