Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
BŞÜ100 |
Ders Dışı Etkinlik |
6 |
1 + 1 |
3,0 |
S |
Sosyal, Bilimsel, Kültürel ve Sanatsal Faaliyetler
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382046
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
PFE302 |
Sınıf Yönetimi (Pedagojik Formasyon) |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfta disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfta zaman yönetimi; sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382081
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
PFE304 |
Özel Öğretim Yöntemleri (Pedagojik Formasyon) |
6 |
3 + 0 |
4,0 |
S |
Özel öğretim yöntemleri olarak: sunuş yöntemi, buluş yöntemi, soru-cevap yöntemi, problem çözme yöntemi, grupla çalışma yöntemi, drama ve rol yapma yöntemi, beyin fırtınası yöntemi, altı şapka tekniği, proje tekniği, tam öğrenme, örnek olay incelemesi, kubaşık öğrenme gibi yöntemler öğrenilecektir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382082
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAR304 |
Osmanlı Tarihi (1574-1774) |
6 |
3 + 0 |
6,0 |
Z |
Bu derste, III. Murad döneminden başlayarak I. Abdülhamid dönemine kadar uzanan süreç ele alınacaktır. 17. yüzyıldaki iç isyanlar, Celali hareketleri ve saray entrikaları detaylı şekilde incelenecektir. Osmanlı’nın Avrupa’daki gelişmeler karşısındaki tepkileri, savaşlar ve diplomatik ilişkiler bağlamında değerlendirilecektir. Bu dönemdeki ekonomik bozulmalar, vergi düzenlemeleri ve mali krizler üzerinde durulacaktır. Yeniçeri Ocağı’nın yapısı ve ordudaki dönüşümler tartışılacaktır. Taşra teşkilatındaki değişimler ve merkez-taşra ilişkileri analiz edilecektir. Ayrıca, ulema sınıfı, eğitim kurumları ve toplumsal yapıdaki dönüşümler ele alınacaktır. Ders kapsamında özgün kaynaklara dayalı dönemsel çözümleme ve yorumlama becerileri kazandırılacaktır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/381976
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAR306 |
Osmanlı Taşra Teşkilatı Tarihi |
6 |
3 + 0 |
5,0 |
Z |
Osmanlı Devleti'nin geleneksel teşkilatında eyelat idaresi, Beylerbeylikler, Sancak idaresi ve sancak beyleri, paşa sancağı, timar sistemi; şehir ve kasabalar; karye, kent, köy, nahiye, kasaba, şehir kavramları, müftülük, kadılık ve eğitim sistemi üzerinde durulacak. Ardından da II. Mahmud ve Tanzimat sonrası taşra idaresindeki düzenlemeler ile Vilayet Nizamnamesi ve Arazi Kanunnamesi üzerinden değişim izah edilecektir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/381977
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAR328 |
Roma ve Bizans Tarihi II |
6 |
3 + 0 |
5,0 |
S |
Roma'nın kuruluşu, Latin dilinin gelişimi, Kavimler Göçü ile çökmesi, Bizans imparatorluğunun kuruluşu ve 1453 İstanbul fethi anlatılır. Kültür ve medeniyet konularına değinilir
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382031
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAR352 |
Felsefe Tarihi II |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Felsefe tarihindeki belli başlı akım ve düşünürlerini tanıtmak.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382041
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAR354 |
Siyaset Bilimi II |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382040
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAR356 |
Sanat Tarihi II |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Kubbe tipi mimari, kervansaray, cami, medrese, şifahane, su yolları, minare, çadır tipi mimari.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382042
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAR358 |
Türk Edebiyatı Tarihi II |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
gazel, şiir, şair, fuzuli, zati, baki.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382043
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAR360 |
Avrupa İktisat Tarihi II |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Avrupa İktisat Tarihi II dersi, Avrupa’nın sanayi öncesi dönemden modern ekonomik yapıya geçiş sürecini kapsamlı biçimde inceleyen lisans düzeyinde bir derstir. Ders, 18. yüzyılın sonlarından 20. yüzyılın ortalarına kadar Avrupa ekonomisinde yaşanan köklü dönüşümleri ele alır. İlk haftalarda Sanayi Devrimi’nin ortaya çıkış koşulları, teknolojik yenilikler ve üretim ilişkilerindeki değişim analiz edilir. Buhar gücünün kullanımı, tekstil ve demir-çelik sanayilerindeki gelişmeler ayrıntılı biçimde incelenir. İngiltere’de başlayan sanayileşme sürecinin Avrupa’nın diğer bölgelerine yayılışı tartışılır. Kentleşme olgusu, işçi sınıfının oluşumu ve sanayi toplumunun sosyal etkileri ele alınır. Sermaye birikimi, girişimcilik ve fabrikalaşmanın ekonomik büyüme üzerindeki etkileri değerlendirilir. Demiryolları, ulaşım devrimi ve iç pazarların bütünleşmesi dersin önemli konularındandır. Nüfus artışı, tarımda mekanizasyon ve gıda arzının ekonomik istikrara katkısı açıklanır. Finansal kurumların gelişimi, bankacılık sisteminin genişlemesi ve sermaye piyasalarının rolü analiz edilir. Klasik iktisat düşüncesi, Adam Smith, David Ricardo ve John Stuart Mill gibi düşünürler üzerinden ele alınır. Serbest ticaret, korumacılık ve ekonomik liberalizmin Avrupa ekonomilerindeki yansımaları tartışılır. 19. yüzyılın ortalarında yaşanan ekonomik krizler ve döngüsel dalgalanmalar örneklerle değerlendirilir. Sanayileşmenin bölgesel farklılıkları, İngiltere, Fransa, Almanya ve Rusya örnekleriyle karşılaştırmalı olarak incelenir. Kolonyal genişleme ve Avrupa’nın dünya ekonomisindeki üstünlüğü tartışılır. Altın standardı sistemi, uluslararası ticaretin kurumsal yapısı ve para politikaları analiz edilir. İletişim ve ulaştırmadaki yeniliklerin ekonomik bütünleşmeye katkısı açıklanır. 19. yüzyılın ikinci yarısında yaşanan “İkinci Sanayi Devrimi” ve elektrifikasyon süreci detaylandırılır. Kimya, elektrik, otomotiv ve ağır sanayinin yükselişi incelenir. Teknolojik ilerlemelerin üretim verimliliğine ve işgücü yapısına etkisi değerlendirilir. Sendikaların ortaya çıkışı, işçi hakları ve sosyal reform hareketleri tartışılır. Devlet müdahalesinin artışı ve sosyal politika uygulamaları incelenir. Avrupa’da kapitalizmin kurumsallaşması ve modern şirket yapısının doğuşu ele alınır. Tarım sektöründeki dönüşümler ve kırsal nüfusun kent ekonomisine geçişi analiz edilir. Avrupa’da gelir dağılımı, sınıfsal farklılıklar ve sosyal hareketlilik tartışılır. Kadın emeğinin sanayi toplumundaki yeri ve ekonomik katılımı incelenir. 1870–1914 dönemi ekonomik büyümesi ve “Birinci Küreselleşme Çağı” değerlendirilir. Uluslararası ticaret hacmindeki artış ve sermaye hareketlerinin yönü açıklanır. 19. yüzyılın sonlarında emperyalizm, sömürge rekabeti ve hammadde ekonomisi tartışılır. Birinci Dünya Savaşı’nın Avrupa ekonomileri üzerindeki yıkıcı etkileri analiz edilir. Savaş sonrası yeniden yapılanma, borçlanma ve ekonomik kriz süreçleri ele alınır. 1929 Büyük Buhranı ve onun Avrupa toplumları üzerindeki derin etkileri detaylandırılır. Keynesyen iktisat düşüncesinin yükselişi ve devlet müdahalesinin kurumsallaşması tartışılır. 1930’larda otarşi politikaları, ekonomik milliyetçilik ve faşist ekonomik modeller incelenir. İkinci Dünya Savaşı’nın ekonomik kaynakları, üretim stratejileri ve savaş ekonomileri değerlendirilir. Savaşın ardından Avrupa ekonomilerinin yeniden inşa süreci, Marshall Planı çerçevesinde ele alınır. Avrupa entegrasyonunun ilk adımları, Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu’nun kurulmasıyla açıklanır. Sosyal refah devleti anlayışı ve ekonomik istikrar politikaları tartışılır. Sanayi üretiminin yeniden canlanması ve teknolojik ilerlemeler değerlendirilir. 1950’lerde Avrupa ekonomilerinin toparlanması, tüketim toplumunun yükselişiyle ilişkilendirilir. Doğu ve Batı Avrupa arasındaki ekonomik sistem farklılıkları incelenir. Sosyalist planlı ekonomi ile kapitalist piyasa ekonomisinin karşılaştırması yapılır. Soğuk Savaş dönemi boyunca Avrupa’daki ekonomik rekabet ve bloklaşma tartışılır. Avrupa İktisat Tarihi II dersi, öğrencilere modern Avrupa ekonomisinin tarihsel kökenlerini ve dönüşüm süreçlerini kavratmayı amaçlar. Ders, ekonomik büyüme, kriz ve yeniden yapılanma kavramlarını tarihsel örneklerle açıklar. Öğrenciler, dönem boyunca ekonomik veri setleri, grafikler ve arşiv belgeleriyle çalışırlar. Karşılaştırmalı tarih yöntemiyle farklı ülkelerin sanayileşme süreçleri analiz edilir. Dersin sonunda öğrenciler, Avrupa’nın 18. yüzyıldan 20. yüzyıla uzanan ekonomik evrimini bütüncül bir şekilde kavrama becerisi kazanır. Avrupa İktisat Tarihi II, modern ekonomi tarihinin temellerini anlamak isteyenler için temel bir derstir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382044
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAR366 |
Sosyoloji II |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
- Sosyolojik düşünme ve sosyolojinin teme kavramları, - Bilim olarak sosyolojinin doğuşu, - Blim ve yöntem, - Sosyolojinin gelişimi, - Klasik sosyoloji, - Modern sosyolojinin gelişimi, - Feminizm ve postmodernizm, - Toplumsal değişme, - Küreselleşme, - Siyaset ve toplum, - Kültür ve toplum, - Aile ve kadın, - Din ve toplum, - Hukuk, suç, eğitim ve toplum.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382045
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAR370 |
XIX.-XX. Yüzyıl Orta Asya Tarihi |
6 |
3 + 0 |
5,0 |
S |
Ders, XIX. yüzyılda Orta Asya’nın genel coğrafi ve demografik yapısının incelenmesiyle başlar. Bölgedeki ana etnik gruplar ve kabile yapıları tanıtılır. Rus, İngiliz ve Çin imparatorluklarının bölgeye yönelik politikaları ele alınır. Buhara, Hive ve Hokand hanlıklarının siyasi yapıları incelenir. İslam’ın toplumsal ve kültürel etkileri tartışılır. XIX. yüzyılın başlarından itibaren bölgedeki ekonomik değişimler açıklanır. Pamir ve Fergana vadilerindeki ticaret yolları değerlendirilir. Tarım ve hayvancılık sistemleri üzerinde durulur. Göçebe yaşam biçimleri ve çadırlı toplulukların yapısı ele alınır. Rus-Sovyet etkisinin bölgede nasıl hissedildiği anlatılır. İngiliz ve Rus rekabeti, “Büyük Oyun” çerçevesinde incelenir. Bölgedeki askeri çatışmalar ve sınır anlaşmazlıkları ele alınır. Hanlıkların modernleşme çabaları değerlendirilir. Eğitim ve kültürel kurumların gelişimi incelenir. Batı etkisi ve teknolojik yeniliklerin bölgeye girişi tartışılır. XIX. yüzyılın sonlarında bölgesel ayaklanmalar ve isyanlar ele alınır. Milliyetçi hareketlerin başlangıcı analiz edilir. Sovyetler Birliği’nin oluşumu ve bölge üzerindeki etkisi anlatılır. Rus yönetim politikaları ve idari reformlar incelenir. Toplumsal yapı ve sınıf ilişkileri değerlendirilir. Yerel liderlerin direniş stratejileri tartışılır. Ekonomik kalkınma projeleri ve altyapı çalışmaları ele alınır. İklim ve coğrafyanın ekonomik ve sosyal yaşama etkisi değerlendirilir. Bölgesel kültürel hareketler ve sanat eserleri incelenir. Dini reformlar ve Sufi topluluklarının rolü tartışılır. Kadınların toplumsal konumu ve aile yapıları ele alınır. Eğitim reformları ve medreselerin dönüşümü incelenir. Tarım teknikleri ve sulama sistemleri üzerine detaylı bilgi verilir. Ticaret ağlarının modernleşme süreci açıklanır. Sanayi faaliyetlerinin bölgeye etkisi tartışılır. Ulaşım ve demiryolu projeleri değerlendirilir. Dış ekonomik yatırımların bölgeye etkisi incelenir. Göç ve nüfus hareketleri ele alınır. Kırsal ve kentsel yerleşimlerin gelişimi analiz edilir. Etkili yerel liderler ve hanedan politikaları anlatılır. Kolonyal baskılar ve yerel tepkiler tartışılır. Savaşlar ve direniş hareketlerinin sosyo-politik etkileri incelenir. Kültürel kimlik ve etnik ilişkiler değerlendirilir. XIX. ve XX. yüzyıl Orta Asya edebiyatı ve folkloru incelenir. Bölge halklarının günlük yaşamı ve gelenekleri ele alınır. Siyasi ve ekonomik değişimlerin toplumsal etkileri tartışılır. Bölgesel ticaret ve ekonomik entegrasyon değerlendirilir. Çarlık Rusyası ve Sovyetler Birliği’nin uyguladığı politikalar karşılaştırılır. Orta Asya’nın uluslararası ilişkilerdeki rolü incelenir. Modernleşme ve geleneksel değerler arasındaki çatışmalar ele alınır. Ulusal hareketler ve bağımsızlık çabaları analiz edilir. Bölge tarihine dair arşiv ve kaynakların kullanımı öğretilir. Araştırma projeleri ve tarihsel analiz yöntemleri tanıtılır. Ders boyunca öğrenciler, dönemin tarihsel dinamiklerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme fırsatı bulurlar. Ders, XX. yüzyılın ortalarına kadar Orta Asya’daki dönüşümlerin kapsamlı bir şekilde incelenmesi ile sona erer.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382032
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAR374 |
Osmanlı Sosyal Tarihi |
6 |
3 + 0 |
5,0 |
S |
Osmanlı Sosyal Tarihi dersi, modern Türkiye’nin kökenini oluşturan, Anadolu ve Trakya’daki ahalinin toplumsal yaşantısını, Osmanlı Devleti’nin merkez ve taşra kurumlarıyla münasebetlerini, sosyo-ekonomik faaliyetlerini, inanç dünyasını, şehir ve taşra hayatını kapsar. İlk dersin konusu “Osmanlı Sosyal Tarihi’nin Kaynakları” olup Osmanlı Arşiv malzemesi ve tasnifleri, kronikler, seyahatnameler ve başlıca araştırma eserler öğrenciye tanıtılır. İkinci derste Osmanlı'da Sosyal Tabakalaşma konusu işlenir ve Osmanlı toplum yapısının şehirli, köylü ve konar-göçer zümreleri ele alınır. Osmanlı toplumunda gündelik hayat da ders konuları içerisinde yer alır. İlerleyen derslerde toplum zümrelerinin Osmanlı taşra idarecileri ve görevlileriyle münasebetleri, devlet nezdindeki hak ve vergi gibi sorumlulukları işlenir. Ayrıca “Osmanlı Millet Sistemi”, “Muhtesiblik Kurumu”, “Narh Sistemi” gibi Osmanlı sosyal hayatını düzenleyen müesseseler izah edilir. Osmanlı şehir yapısı, imar ve beledî hizmetler ile tarihî işlevsel bina çeşitleri de ayrıca bir dersin konusudur. Bu derste vakıf müessesesinin şehircilikteki rolüne de değinilir ve bir sonraki derste vakıfların toplum hayatındaki yeri etraflıca anlatılır. Osmanlı’da tasavvufî ekoller ve zümreler ile tarikatlar da sosyal tarihi ilgilendirdiği veçhiyle değerlendirilir. Sonraki derste ise Ahilik ve esnaf kurumları, hem tasavvufî yönleriyle hem de zanaatkarlık açısından sosyo-ekonomik hayattaki yeriyle beraber işlenir. Yine sosyal hayatın vazgeçilmez bir unsuru olan kahvehaneler ve hamamlar da Sosyal Mekanlar başlığı altında ele alınır. Dersler işlenirken öğrencilere, hazırlanmaları istenen konularla alakalı söz verilerek derse katılımları sağlanır. Böylece tarihsel olayları neden–sonuç ilişkisi içinde değerlendirme yetkinliği gelişir. Öğrenciler, Osmanlı’nın kuruluşundan yıkılışına kadar giden süreçte Türkiye Cumhuriyeti’nin halkını oluşturan toplumun tarihsel devamlılık içinde kültürel arka planını öğrenir ve bağ kurar. Sonuç olarak ders, tarihsel bilgiyle güncel konjonktürü bağdaştırabilen ve bunu tarihsel derinlikle yapabilen bireyler yetiştirmeyi amaçlar. Bu ders, Osmanlı İmparatorluğu’nun toplumsal yapısını ve sosyal dinamiklerini tarihsel süreç içinde bütüncül bir bakışla incelemeyi amaçlamaktadır. Osmanlı toplumunun çok katmanlı ve çok kültürlü yapısı, dinî, etnik, meslekî ve sınıfsal temelleriyle ele alınır. Dersin ilk bölümünde Osmanlı toplumsal düzeninin temel yapı taşları olan aile, mahalle ve cemaat yapıları tanıtılır. Aile hayatı, cinsiyet rolleri, evlilik gelenekleri ve gündelik yaşam pratikleri tarihî belgeler ve seyahatnameler ışığında değerlendirilir. Mahalle teşkilatı, dayanışma ağları, komşuluk ilişkileri ve yerel toplumsal denetim mekanizmaları ayrıntılı olarak ele alınır. Sosyal tarih bağlamında, vakıflar ve hayır kurumları gibi sivil mekanizmaların toplumsal yaşamı şekillendirmedeki rolü işlenir. Osmanlı toplumunda İslam hukuku çerçevesinde işleyen adalet sistemi ve kadılık kurumunun sosyal hayattaki etkisi tartışılır. Bu çerçevede, şeriye sicilleri, tereke defterleri ve kadı kararları temel kaynak olarak değerlendirilir. Ders, sadece Müslüman toplulukları değil, aynı zamanda gayrimüslim cemaatlerin sosyal konumunu ve Osmanlı toplumu içindeki yerlerini de kapsar. Ermeniler, Rumlar, Yahudiler gibi cemaatlerin sosyal örgütlenmeleri ve millet sistemi çerçevesindeki yaşamları ayrıntılandırılır. Sosyal tabakalaşma konusu, kul sistemi, saray çevresi, ilmiye, askerî ve reaya sınıfları üzerinden ele alınır. Bu sınıflar arasındaki sosyal hareketlilik, yükselme ve düşüş mekanizmaları da tarihî örneklerle işlenir. Osmanlı toplumunda kadınların sosyal konumu, mülkiyet hakkı, eğitim olanakları ve ekonomik hayattaki rolleri çeşitli belgeler ışığında analiz edilir. Çocukların eğitimi, büyüme süreçleri ve sosyal rollerine de ders kapsamında yer verilir. Ayrıca esnaf teşkilatları, lonca sistemi ve üretim ilişkileri toplumsal düzenin ekonomik temelleriyle birlikte incelenir. Zanaatkârların, tüccarların ve pazarcıların toplumdaki yerleri, şehir hayatının yapısıyla ilişkilendirilir. Şehir ve kırsal yaşam karşılaştırmalı olarak ele alınır; köy topluluklarının üretim düzeni, dayanışma biçimleri ve yerel otoritelerle ilişkileri değerlendirilir. Göçebe gruplar, aşiretler ve konar-göçer toplulukların Osmanlı sosyal yapısındaki yeri ve merkezle ilişkileri de ders kapsamında analiz edilir. Osmanlı’da sosyal denetim, ahlaki normlar, dini pratikler ve halk inançları bağlamında da ele alınmaktadır. Ramazan, bayramlar, halk şenlikleri ve mevsimlik ritüeller gibi toplumsal olaylar üzerinden kolektif hafıza ve kimlik meseleleri tartışılır. Dersin ilerleyen bölümlerinde toplumsal kriz dönemleri ve bunların sosyal yapı üzerindeki etkileri ele alınır; savaşlar, salgın hastalıklar, kıtlıklar ve doğal afetlerin toplumda yarattığı dönüşümler üzerinde durulur. Bu çalkantılı dönemlerde toplumsal dayanışma, isyanlar ve sosyal çöküş gibi dinamikler detaylı olarak değerlendirilir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382034
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAR376 |
Yakınçağ Avrupa Tarihi |
6 |
3 + 0 |
5,0 |
S |
Bu ders, Fransız Devrimi (1789) ve Sanayi Devrimi sonrası Avrupa'da ortaya çıkan siyasal, toplumsal ve ekonomik dönüşümleri ele almayı amaçlamaktadır. Devrimlerin getirdiği yapısal değişimler, ulus-devlet oluşumu, burjuvazinin yükselişi, işçi sınıfının doğuşu, sömürgecilik ve modernleşme süreçleri gibi başlıklar tarihsel bağlamı içinde incelenecektir. Ders kapsamında yalnızca olayların kronolojik sıralanması değil, aynı zamanda tarihsel süreçlerin neden-sonuç ilişkileri, çok boyutlu etkileri ve tarih yazımı üzerindeki yansımaları da tartışılacaktır. Bu çerçevede öğrenciler, hem birincil kaynakları hem de akademik makaleleri eleştirel bir bakışla okuyarak tarihsel analiz becerilerini geliştireceklerdir. Metodolojik olarak ders, tarihsel yorumlama, karşılaştırmalı analiz, kavramsal çözümleme ve eleştirel düşünme becerilerine dayanır. Öğrenciler, farklı tarihsel yaklaşımların (sosyal tarih, ekonomik tarih, kültürel tarih vb.) nasıl uygulandığını inceleyerek, tarih disiplininin kuramsal yönlerini pratiğe dökme fırsatı bulacaklardır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382035
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAR378 |
Tarih Felsefesi II |
6 |
3 + 0 |
5,0 |
S |
Tarih bilimi ve tarih felsefesinin ilişkisi
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382036
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAR382 |
Cumhuriyet Dönemi Harp Tarihi |
6 |
3 + 0 |
5,0 |
S |
Devletlerin mücadelesinin savaş, orduların mücadelesinin ise muharebe olarak tanımlanabileceği mücadelelerde muharebe, çatışma, çatışma gibi alt kavramlar yer alırken harbin türleri içinde özellikle Genel Harp, Bölgesel Harp, Asimetrik Harp, Amfibi Harekat, Soğuk Harp Türkiye’ye tesirleri yönüyle önem arz etmektedir. Türk Silahlı Kuvvetleri, olası savaşlar karşısında Türkiye’nin güvenliğini sağlamak adına tüm kuvvet komutanlıklarını askeri eğitim ve envanter yönüyle geliştirirken Türkiye Cumhuriyeti’nin savunma sanayiinde gün geçtikçe yükselmesi, bölgesel güç olma yönüyle mühimdir. Türkiye Cumhuriyeti, İstiklal Harbi’ni başarıyla vermesinin ardından kurulurken, Atatürk döneminde yaşanan iç ayaklanmalara karşı verdiği mücadele ile askeri yönünü güçlü tutmuştur. Aynı dönemde yeni bir dünya harbinin ortaya çıkmasının belirginleşmesi, Türkiye’yi savunma sanayiine yatırım yapmaya yöneltmiş, askeri manevralarla bölge devletlerine bu gücünü göstermek istemiştir. İnönü döneminin denk geldiği İkinci Dünya Savaşı yılları, Türkiye’nin taraflı tarafsızlık politikası izlediği süreç olmuştur. Savaşın dışında kalabilen Türkiye’nin verdiği mücadele oldukça önemliyken savaşın sonrasında SSCB’nin tehditleri, Türkiye’yi ABD’ye itmiş, Türk Silahlı Kuvvetleri de Amerikan Ordu sistemine geçiş yapmıştır. Bu sistem dahilinde ilk mücadelesini ve cumhuriyet döneminde ilk sınır ötesi savaşını Kore’de başarıyla veren Türkiye’nin bir sonraki askeri hareketliliği ise Kıbrıs’ta yaşanmıştır. 1960’lı yıllarda Kıbrıs için hava operasyonları düzenleyen Türkiye, 1974’te ise Kıbrıs Barış Harekatı ile Türkiye’nin askeri gücünü dünyaya kanıtlamıştır. Türkiye’nin tesirinde kaldığı bölgesel mücadeleler içinde Arap-İsrail Savaşları da vardır. Ayrıca Bosna Savaşı, Karabağ Savaşı da Türkiye’nin etkilendiği ve destek sağladığı savaşlar arasında yer almıştır. Türkiye’nin 1980’lerden itibaren tesirinde kaldığı terör eylemleri ise iç güvenlik konusunda kendisini askeri yönden oldukça geliştirmesini sağlamıştır. Bu doğrultuda sınır ötesi operasyonlar da düzenleyen Türkiye, 2016 ve 2017’de Fırat Kalkanı, 2017-2020 arasında Bahar Kalkanı, 2018’de Zeytin Dalı ve 2019’da Barış Pınarı Harekatları ile bölgedeki gücünü göstermiştir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382037
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAR384 |
Türk Basın Tarihi |
6 |
3 + 0 |
5,0 |
S |
Dünyada matbaa ve matbaanın gelişimi, Türkiye’de ilk matbaalar: Azınlık matbaaları ve Türk matbaaları, Tanzimat öncesi basın ve yayın, yabancı gazeteler, Tanzimat dönemi basın yayın, Matbuat Nizamnamesi, İstibdat dönemi basın, ilk basın grevi, Jöntürk gazeteleri, Milli Mücadele dönemi basın ve yayın: İstanbul ve Anadolu basını, Anadolu Ajansı, Basına tam özgürlük: II. Meşrutiyet dönemi gazete ve dergi, Matbuat kanunu ve üzerinde yapılan değişikler, Cumhuriyet dönemi basın ve yayın hareketleri: Takrir-i Sükun, İstiklal Mahkemeleri, 1931 Matbuat ve Ceza Kanunları, Tek Parti Dönemi, Basına getirilen kısıtlamalar, 1939-1945 II. Dünya savaşı ve dönemin siyasi olaylarının basına yansımalarının gazete örnekleri üzerinden inceleme , 1946-1950 dönemi Türk Gazeteciliği, 1950-1960 Dönemi Türk Gazeteciliği ve DP’nin basın üzerine etkisi.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382038
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAR386 |
Ortaçağ Tarihi Kaynakları |
6 |
3 + 0 |
5,0 |
S |
Bu ders, Ortaçağ tarih yazımında kullanılan birincil ve ikincil kaynak türlerini sistematik olarak tanıtarak öğrencilerin tarihî metinleri tarihî bağlamları içinde eleştirel ve disiplinlerarası bir bakış açısıyla değerlendirebilmelerini amaçlamaktadır. Ders kapsamında genel ve bölgesel kronikler, tabakat kitapları, vakayinameler, rihleler/seyahatnameler, coğrafya ve kozmografya eserleri ile bilim tarihi kaynakları (tıp, astronomi, kimya, fizik, zooloji, ziraat, felsefe, hukuk, dinî ilimler vb.) ayrıntılı olarak incelenecek, bu kaynakların üretildiği farklı dil, kültür ve coğrafyalardaki tarihsel bağlamları ele alınacaktır. Tıp alanında İbn Sînâ, Râzî ve İbn Nefis; coğrafya ve seyahatnamelerde İbn Havkal, İbn Battûta ve el-İdrîsî; tarih ve sosyolojide İbnü’l-Esîr, İbn Haldûn ve Taberî; felsefe ve mantıkta Farabî, Gazâlî ve İbn Rüşd; edebiyat ve kültürde Kutrub, Ahfeş, Sibeveyh ve Cahiz; fizik ve doğa bilimlerinde İbn el-Heysem, El-Birûnî ve İbn Sina gibi önemli şahsiyetlerin eserleri üzerinden metin çözümleme, karşılaştırma ve kaynak eleştirisi teknikleri uygulamalı olarak gösterilecektir. Ayrıca öğrenciler, tarihî araştırmalar için gerekli olan akademik yöntemler, etik kurallar ve sunum becerileri konusunda da donanım kazanacak, böylece Ortaçağ tarihine dair zengin ve çok disiplinli bir kaynak repertuarını kullanarak tarihî veriyi bilimsel bir titizlikle yorumlama yetkinliği geliştireceklerdir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382039
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAR390 |
Kariyer Yönetimi |
6 |
3 + 0 |
5,0 |
S |
Bu ders, öğrencilerin kariyer yolculuklarını etkili bir şekilde planlamaları ve yönetmeleri için gerekli olan temel bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamayı hedefler. Derste ilk olarak, kariyer kavramının evrimi ve modern iş dünyasında kariyer yönetiminin önemi ele alınacaktır. Öğrenciler, kendilerini daha iyi tanımaları için güçlü yönlerini, zayıf yönlerini, ilgi alanlarını, değerlerini ve kişilik özelliklerini analiz edeceklerdir. Bu içgörüler, onların kendilerine uygun kariyer yollarını belirlemelerine yardımcı olacaktır. Potansiyel kariyer seçeneklerini keşfetmek için çeşitli sektörler, iş fonksiyonları ve meslekler derinlemesine incelenecektir. İşgücü piyasası trendleri, geleceğin meslekleri ve dijital dönüşümün kariyerlere etkisi güncel verilerle tartışılacaktır. Etkili bir kariyer planı oluşturmanın adımları, kısa, orta ve uzun vadeli hedeflerin nasıl belirleneceği öğretilecektir. Özgeçmiş ve CV hazırlama sanatı, işverenlerin dikkatini çekecek şekilde başarı odaklı ifadelerin yazılması üzerinde durulacaktır. Profesyonel bir ön yazı (cover letter) yazmanın incelikleri, kişiselleştirme teknikleri ve hatalardan kaçınma yolları uygulamalı olarak gösterilecektir. İş arama stratejileri, iş ilanlarının etkin takibi, online iş platformalarının ve profesyonel ağların kullanımı öğretilecektir. LinkedIn ve benzeri profesyonel sosyal ağların profil optimizasyonu ve networking için nasıl etkin kullanılacağı anlatılacaktır. Mülakat süreçlerine hazırlık, farklı mülakat türleri (yüz yüze, telefon, video) ve davranışsal mülakat sorularına cevap verme teknikleri (STAR yöntemi) rol canlandırmaları ile pekiştirilecektir. Mülakatlarda sorulması beklenen zor sorular ve bunlara hazırlanma yöntemleri tartışılacaktır. İş görüşmelerinde beden dili, profesyonel giyim ve iletişim becerilerinin önemi vurgulanacaktır. Networking'in kariyer gelişimindeki hayati rolü ve nasıl stratejik bir şekilde profesyonel bir ağ oluşturulacağı örneklerle açıklanacaktır. Bilgi görüşmesi (informational interview) yapma teknikleri ve kariyer fuarlarından azami ölçüde faydalanma yolları gösterilecektir. İş teklifi değerlendirme, müzakere teknikleri, maaş ve yan hakların görüşülmesi konularında pratik bilgiler verilecektir. Profesyonel iş ahlakı, iş yerinde etik davranışlar ve kurum kültürüne uyum sağlama süreçleri işlenecektir. Duygusal zeka, çatışma yönetimi, takım çalışması ve liderlik gibi kritik profesyonel becerilerin kariyer başarısına katkısı tartışılacaktır. Zaman yönetimi ve stresle başa çıkma yöntemleri, iş-yaşam dengesini korumak için gerekli stratejilerle birlikte ele alınacaktır. Kariyer değişikliği yapma, planlanmamış kariyer geçişleri (işten çıkarılma gibi) ve bu süreçlerin nasıl yönetileceği konularında rehberlik sunulacaktır. Girişimcilik ve serbest çalışma gibi alternatif kariyer yolları da dersin kapsamında değerlendirilecektir. Özgeçmişler ve mülakat performansları üzerinden bireysel geri bildirim sağlanacaktır. Yaşam boyu öğrenmenin önemi, sürekli kişisel ve profesyonel gelişim için kaynaklar ve yöntemler tanıtılacaktır. Kişisel markalaşma ve online itibar yönetiminin kariyer üzerindeki etkisi vurgulanacaktır. Nihayetinde, bu ders, öğrencilerin kariyer hedeflerini netleştirmelerine, iş arama süreçlerinde kendilerine güvenmelerine ve kariyerlerinin aktif mimarları olmalarına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, dönem sonunda kapsamlı bir kişisel kariyer planı ve profesyonel bir iş başvuru portfolyosu oluşturmuş olacaklardır. Bu beceriler, mezuniyet sonrası iş hayatına daha güvenli, hazırlıklı ve stratejik bir bakış açısıyla başlamalarını sağlayacaktır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/395872
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAR392 |
Yakınçağ'da Türkistan Tarihi |
6 |
3 + 0 |
5,0 |
S |
Ders, Yakınçağ kavramının tanımı ve Türkistan tarihi açısından kapsamı ile başlar. 18. yüzyılda Türkistan coğrafyasının siyasi, sosyal ve ekonomik durumu ele alınır. Buhara, Hive ve Hokand hanlıklarının siyasal yapıları incelenir. Hanlıkların iç dinamikleri ve birbirleriyle olan rekabetleri tartışılır. Hanlıkların komşu devletlerle ilişkileri değerlendirilir. Türkistan’da tarım, hayvancılık ve ticaretin toplumsal yaşama etkileri üzerinde durulur. İpek Yolu’nun Yakınçağ’daki işlevi ve öneminin azalması analiz edilir. Rus Çarlığı’nın Orta Asya’ya yönelik ilk ilgileri ve seferleri ele alınır. Rusya’nın Kazak bozkırları üzerinden Türkistan’a nüfuz etme süreci işlenir. Çin’in özellikle Doğu Türkistan üzerindeki hakimiyet politikaları incelenir. Qing Hanedanı’nın Türkistan’daki askeri ve idari uygulamaları tartışılır. Türkistan’daki hanlıkların dış baskılara karşı verdiği tepkiler üzerinde durulur. 19. yüzyılda Buhara Emirliği’nin Rusya ile ilişkileri ele alınır. Hive Hanlığı’nın Ruslarla olan mücadeleleri ve sonuçları incelenir. Hokand Hanlığı’nın iç karışıklıkları ve Rus yayılmacılığına direnme çabaları işlenir. Hanlıklar arasındaki iç mücadelelerin bölgeyi zayıflatıcı etkileri tartışılır. Rusya’nın Türkistan’a yönelik askeri seferleri kronolojik olarak ele alınır. Türkistan’ın Rus İmparatorluğu’na dahil edilme süreci incelenir. Türkistan Genel Valiliği’nin kuruluşu ve idari yapısı açıklanır. Rus idaresi altında bölgenin ekonomik dönüşümleri tartışılır. Tarımsal üretimin Rus pazarına entegrasyonu incelenir. Pamuk tarımının artışı ve bunun toplumsal sonuçları üzerinde durulur. Rusya’nın Türkistan’daki askeri üsleri ve stratejik şehirleşme politikaları tartışılır. Demiryolu projelerinin Türkistan’ı Rusya’ya bağlamadaki rolü açıklanır. Doğu Türkistan’da Çin egemenliğinin bölgesel toplumsal yapıya etkileri değerlendirilir. Kaşgar ve çevresinde ortaya çıkan isyan hareketleri işlenir. Yakup Beg yönetimi ve Doğu Türkistan’daki bağımsızlık girişimleri incelenir. 19. yüzyılda Türkistan’da dini hayatın ve ulemanın rolü tartışılır. Medreselerin eğitim faaliyetleri ve modernleşme karşısındaki konumları ele alınır. Nakşibendî tarikatının toplumsal etkileri üzerinde durulur. Ceditçilik hareketinin doğuşu ve amaçları işlenir. Ceditçi aydınların eğitim ve basın yoluyla modernleşme çabaları tartışılır. Türkistan’da matbaanın gelişimi ve gazetelerin yaygınlaşması ele alınır. Abdürreşid İbrahim, İsmail Gaspıralı gibi aydınların bölgedeki etkileri açıklanır. Türkistanlı öğrencilerin Osmanlı ve Avrupa ile bağlantıları işlenir. Türkistan toplumunda modernleşme ile geleneksel yapılar arasındaki gerilim tartışılır. Rus idaresinde Müslümanların hukuki ve dini durumları değerlendirilir. Vakıf kurumlarının zayıflaması ve toplumsal sonuçları ele alınır. Türkistan’da milliyetçilik fikrinin doğuşu ve yayılışı işlenir. Rusya’daki 1905 Devrimi’nin Türkistan üzerindeki etkileri incelenir. Bölgedeki aydınların siyasi örgütlenme girişimleri tartışılır. 1916 Türkistan Ayaklanması’nın nedenleri ve sonuçları ele alınır. Çarlık ordusunun isyanı bastırma yöntemleri değerlendirilir. İsyanın bölge halkı üzerindeki demografik ve sosyal etkileri işlenir. Birinci Dünya Savaşı sürecinde Türkistan’ın stratejik önemi tartışılır. Şubat ve Ekim Devrimleri sonrası Türkistan’da ortaya çıkan otorite boşluğu işlenir. Hokand Muhtar Hükümeti ve bağımsızlık girişimleri incelenir. Bolşeviklerin Türkistan’a yönelik politikaları tartışılır. Ders, Yakınçağ sonlarında Türkistan’ın Rus ve Çin hakimiyeti altındaki durumu ile tamamlanır. Genel değerlendirmede Türkistan’ın Yakınçağ’daki siyasi, sosyal ve kültürel dönüşüm süreci öğrencilerin eleştirel bakışıyla analiz edilir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/381978
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAR394 |
Osmanlı Paleografyası ve Diplomatikası II |
6 |
3 + 0 |
6,0 |
Z |
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAR396 |
Tıp Tarihi |
6 |
3 + 0 |
5,0 |
S |
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAR398 |
Çince II |
6 |
3 + 0 |
5,0 |
S |
Çince A2 dersi, A1’de kazanılan temeller üzerine inşa edilerek öğrencilerin daha karmaşık ve günlük yaşamda karşılaşılan durumlarda iletişim kurabilme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ders, telaffuz ve cümle kurulumunda doğruluğu sağlamak için pinyin, tonlar ve temel dil bilgisi yapılarının tekrarıyla başlar. Öğrenciler daha uzun diyaloglar üzerinde çalışır ve kişisel görüşlerini ve tercihlerini ifade etmeyi öğrenir. Kelime dağarcığı, seyahat, alışveriş, sağlık, hava durumu, hobiler, eğitim ve iş hayatı konularını kapsayacak şekilde genişletilir. Ders, sıfat ve zarfları kullanarak karşılaştırmalı ve betimleyici cümleler ile 因为 (çünkü), 所以 (bu yüzden), 但是 (ama) gibi temel bağlaçların kullanımını öğretir. Öğrenciler daha ayrıntılı olarak yol tarifi sorabilir ve verebilir, konumları, mesafeleri ve ulaşım seçeneklerini tarif edebilir. Dinleme etkinlikleri, kısa konuşmalar, duyurular ve basit haber içerikleri ile dinleme becerilerini geliştirir. Konuşma çalışmaları rol yapma, röportaj ve tanıdık konularda sunum yapmayı içerir. Yazma çalışmaları, kısa makaleler, mesajlar, e-postalar ve günlük rutinler ile deneyimlerin tarif edilmesini kapsar. Okuma etkinliklerinde diyaloglar, kısa hikâyeler, ilanlar ve basitleştirilmiş gerçek metinler kullanılır. Öğrenciler 100’ün üzerindeki sayılar, tarih, zaman ifadeleri ve sıklık zarflarıyla tanıştırılır. Ayrıca, 个, 本, 张, 件 gibi yaygın ölçü ve sayı sözcükleri tanıtılır ve doğru kullanımları öğretilir. Ders, cümleleri olumlu cümlelerden soru ve olumsuz cümlelere dönüştürmeyi öğretir. Öğrenciler ihtiyaçlarını, yeteneklerini, zorunluluklarını ve önerilerini ifade etmeyi öğrenir. Kültürel konular arasında Çin festivalleri, yiyecek alışkanlıkları, okul ve iş ortamı adabı, aile gelenekleri ve sosyal gelenekler yer alır. Öğrenciler, kendi kültürleri ile Çin kültürü arasındaki benzerlik ve farkları karşılaştırmaya teşvik edilir. Dil bilgisi kapsamında 把 (bǎ) yapıları, 能 (yapabilmek), 会 (yapabilmek), 应该 (meli/malı) gibi kip fiiller ve gelecek planlarını ifade etme yöntemleri (要 / will/going to) öğretilir. Dinleme ve konuşma etkinlikleri, dükkan, restoran, hastane ve toplu taşıma diyaloglarını içerir. Öğrenciler fiyat sorma, pazarlık yapma ve programlar hakkında konuşma gibi etkinliklerde bulunur. Randevu alma, tavsiye verme ve eylemler için açıklama yapma pratiği yapılır. Yazma görevleri, doğru dil bilgisi ve bağlaçlar kullanarak kısa paragraflar yazmayı kapsar. Okuma anlama çalışmaları, A2 seviyesine uygun gerçek metinleri içerir. Teknoloji, çevrim içi kaynaklar ve multimedya materyalleri ile desteklenen özerk öğrenme teşvik edilir. Öğrenciler Çin müziği, kısa şiirler ve diyaloglar aracılığıyla kültürel bağlamda öğrenim görür. Ders, öğrencileri günlük yaşamda karşılaşabilecekleri durumları yönetmeye hazırlar: seyahat, alışveriş ve kamu alanlarında iletişim. Öğrenciler, anlamını bilmedikleri kelimeleri bağlamdan çıkarma stratejilerini öğrenir. Kültürel notlar, selamlaşma, yemek adabı ve bayram geleneklerini kapsar. Öğrenciler rol yapma etkinlikleri ile gerçek hayata yakın durumları simüle eder. Dikkat, spontan konuşmalarda doğru dil bilgisi ve cümle kalıplarının kullanımına verilir. Dinleme çalışmaları kısa diyalogların ana fikri ve ayrıntılarını anlamayı içerir. Sesli okuma çalışmaları akıcılık ve telaffuz güveni kazandırır. Öğrenciler günlük kısa Çince günlükler tutarak deneyimlerini ve yeni kelimeleri kaydeder. Küçük testler ve haftalık alıştırmalar dil bilgisi ve kelime bilgisini pekiştirir. A2 dersi, cümle yapılarının ve iletişim görevlerinin karmaşıklığını kademeli olarak artırır. Dönem sonunda öğrenciler olayları tarif edebilir, tercihlerini ifade edebilir, bilgi isteyebilir ve daha uzun diyaloglara katılabilir. Yaklaşık 500–600 kelimelik bir kelime dağarcığı edinir ve basit paragrafları okuyup yazabilir. Ders kültürel farkındalığı artırır ve öğrencileri daha ileri seviyelere devam etmeye motive eder. Öğrenciler, dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini birleştirerek pratik iletişim kurar. Ders, etkileşimli yöntemler, grup çalışmaları ve multimedya materyalleri ile öğrenmeyi destekler. A2 seviyesindeki öğrenciler, sosyal, eğitim ve seyahatle ilgili durumlarda güvenle iletişim kurabilir. Dönem sonunda öğrenciler, rutin durumlarda etkili iletişim kurabilir ve basit görüşlerini, niyetlerini ve açıklamalarını Çince ifade edebilir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/426045
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TOS160 |
Etik ve İnsani Değerler |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
--Temel Etik Kavramlar -- Etik Yaklaşımlar -- Sağlık ve Hak Kavramları -- Etik İlkeler ve Bakım Etiği -- Meslek Kavramı ve Hemşirelikte Meslekleşme Süreci -- Meslek Etiği -- Hemşirelere İlişkin Mesleki Etik Kodlar -- Uluslararası Hemşireler Birliği’nin (ICN) Hemşireler İçin Etik Kodları -- Etik Sorunlar -- Etik Karar Verme Süreci -- Tıbbi Hatalar ve Hemşirelik -- Aydınlatılmış Onam, Etik ve Yasal Unsurları -- Dünyada Etik ve Sağlık -- Hemşirelik Uygulamalarında Etkili Olan Evrensel Konular
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382047