Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İNM300 |
Staj I |
5 |
0 + 0 |
5,0 |
Z |
Staj yapılacak işletme hakkında bilgi edinme, mühendislik uygulamalarının nasıl yapıldığını gözlemleme, uygulanan tekniklerin ve kullanılan donanımların incelenmesi ile proje saha uygulamalarının irdelenmesi. Gözlemlerin ve sonuçların raporlanması
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/373995
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İNM301 |
Yapı Statiği I |
5 |
3 + 0 |
5,0 |
Z |
Genel bilgiler, yapı statiğinde temel varsayımlar, yükler, yapı sistemlerinin sınıflandırılması, denge denklemleri, kesit tesirleri, mesnetler, düğüm noktaları, sistemlerin düzenlenmesi, sistemlerin hiperstatiklik derecesinin belirlenmesi, sistemlerin sabit ve hareketli yüklere göre hesapları, izostatik sistemlerin sabit ve hareketli yüklere göre hesapları
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/373994
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İNM303 |
Akışkanlar Mekaniği |
5 |
3 + 0 |
4,0 |
Z |
Birim sistemleri, boyut analizi, Akışkanların fiziksel özellikleri, akışkanların statiği, basınç kuvvetlerinin hesabı, akışkanların kinematiği, Euler ve Lagrange akış açısı, ideal ve gerçek akışkanların bir, iki ve üç boyutlu analizi, temel denklemler, Laminer ve türbülanslı akımlar, potansiyel akımlar, sınır tabakası, Hagen- Pouseuille denklemleri ve uygulamaları.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/373993
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İNM311 |
Yapı İşletmesi |
5 |
3 + 0 |
4,0 |
Z |
Öğrencilerin bir inşaat projesinin kavramsal planlama aşamasından son kullanıcıya teslimine kadar ne gibi aşamalardan geçtiğini ve bu aşamalarda görev alan mühendis ve mimarların ne gibi roller üstlendiklerini öğrenmeleri hedeflenmektedir. Bu aşamalarda inşaat mühendisleri için gerekli olan yaklaşık maliyet hesapları, ihalelere hazırlık, hakediş hesapları, iş programlarının hazırlanması gibi konular hakkındaki bilgilerin öğrencilere verilmesidir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/373992
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İNM313 |
Betonarme I |
5 |
3 + 0 |
4,0 |
Z |
Çimento, su, agrega, beton, karışım, bakım, katkı maddeleri. Beton ve donatı çeliğinin mekanik özellikleri, Beton ve çelik sınıfları. Büzülme, Sünme etkisi. Betonarme davranışı, Taşıma gücü varsayımları. Yapı güvenliği. Kolonlar, kolon türleri, Sargı donatısının önemi, Minimum koşullar (Türk Standardları). Kirişler, kiriş türleri, Basit eğilme etkisindeki kirişlerin davranışı. Taşıma gücünün belirlenmesi, boyutlandırma. Minimum koşullar. Eksenel basınç ve iki eksenli eğilmeğe çalışan kolonlar, boyutlandırma. Kesme kuvvetine göre donatı hesabı.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/374000
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İNM315 |
Ulaşım Yapıları Tasarımı |
5 |
3 + 0 |
4,0 |
Z |
Karayolu planlaması, Trafik,
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/374001
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İNM317 |
Zemin Mekaniği II |
5 |
3 + 0 |
4,0 |
Z |
Zeminlerde gerilme, Zeminlerde oturma ve konsolidasyon, Zeminlerin kayma mukavemeti, Şevlerin duyarlılığı.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/374002
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
PFE301 |
Öğretim İlke ve Yöntemleri (Pedagojik Formasyon) |
5 |
3 + 0 |
4,0 |
S |
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri ve öğretim hizmetini değerlendirme.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/374203
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
PFE303 |
Öğretim Teknolojileri (Pedagojik Formasyon) |
5 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
öğretim teknolojileri, güncel teknolojiler, çoklu ortam tasarımı, öğretim teknolojilerinin tarihi, web 2.0 araçları, somut teknolojiler, soyut teknolojiler, öğretim tasarımı modelleri, öğretimde sistem yaklaşımı, etkili powerpoint kullanımı
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/374204