Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
BŞÜ100 |
Ders Dışı Etkinlik |
6 |
1 + 1 |
3,0 |
S |
Sosyal, Bilimsel, Kültürel ve Sanatsal Faaliyetler
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/371931
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
HEM302 |
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği |
6 |
4 + 12 |
15,0 |
Z |
Çocuk Sağlığına Genel Bakış, Dünyada ve Ülkemizde Çocuk Sağlığının Durumu Pediatri Hemşiresinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları, Pediatri Hemşireliğinde Temel Kavramlar, Pediatri Hemşireliğinin Felsefesi Çocuk Sağlığının Değerlendirilmesi (Çocuklarda öykü alma ve fizik muayene) Çocukluk Döneminde Büyüme ve Gelişme Çocuklarda Beslenme ve Beslenme Bozuklukları Çocuklarda İlaç Doz Hesaplamaları-Çocuklarda İlaç Uygulamaları Genetik Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Yaklaşımı Çocuklarda Sıvı Elektrolit, Asit-Baz Dengesi ve Bozuklukları Solunum Sistemi Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı Çocuklarda Dolaşım Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Hematolojik Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Çocuklarda Endokrin Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Çocuklarda İmmün Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Yaş Dönemlerine Göre Çocukla İletişim, Çocuk ve Ailesinin Hastaneye Yatmaya Yönelik Tepkileri ve Hemşirelik Bakımı Çocuklarda Sinir Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Çocuklarda Üriner Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Çocuklarda GİS Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Hemşirelik Süreci Çocuklarda Kas-İskelet Sistemi ile Kollajen Doku Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Onkolojik Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı Çocuklarda Enfeksiyon Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Bağışıklama Çocuklarda Kazalar ve Yaklaşım Çocuklarda Uyum ve Davranış Bozuklukları-Hemşirelik Bakımı Engelli Çocuklar ve Hemşirelik Yaklaşımı Kronik Hastalığı Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı Çocuklarda Ağrı ve Yönetimi Çocuklarda Palyatif Bakım
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/371817
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
HEM322 |
Yoğun Bakım Hemşireliği |
6 |
2 + 0 |
4,0 |
S |
Yoğun bakım ünitesi, yoğun bakım ünitesine hastanın kabulü, yoğun bakım hastasında fizyolojik ve psikolojik değişiklikler, sıvı-elektrolit bozuklukları ve yoğun bakım, hastanın hemodinamik izlemi, yoğun bakım ünitesinde hasta transferi, yoğun bakım ünitesinden hastanın taburculuğu, mekanik ventilasyondaki hastanın bakımı, yoğun bakım ünitesinde hasta ve ailesinin gereksinimleri, yoğun bakım ünitesinde infeksiyonlar, yaşam sonu bakım, yoğun bakımın ve etik
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/371915
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
HEM324 |
Meslek Etiği |
6 |
2 + 0 |
4,0 |
S |
--Temel Etik Kavramlar -- Etik Yaklaşımlar -- Sağlık ve Hak Kavramları -- Etik İlkeler ve Bakım Etiği -- Meslek Kavramı ve Hemşirelikte Meslekleşme Süreci -- Meslek Etiği -- Hemşirelere İlişkin Mesleki Etik Kodlar -- Uluslararası Hemşireler Birliği’nin (ICN) Hemşireler İçin Etik Kodları -- Etik Sorunlar -- Etik Karar Verme Süreci -- Tıbbi Hatalar ve Hemşirelik -- Aydınlatılmış Onam, Etik ve Yasal Unsurları -- Dünyada Etik ve Sağlık -- Hemşirelik Uygulamalarında Etkili Olan Evrensel Konular
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/371914
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
HEM327 |
Kronik Hastalıklarda Bakım |
6 |
2 + 0 |
4,0 |
S |
Kronik Hastalıklar, önemi, risk faktörleri, bakım girişimleri
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/371917
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
HEM328 |
Çocuk Cerrahisi Hemşireliği |
6 |
2 + 0 |
4,0 |
S |
Bu ders, cerrahi girişim gerektiren çocuk hastaların hemşirelik bakımına ilişkin temel bilgi, beceri ve tutumların kazandırılmasını amaçlar. Ders kapsamında pediatrik cerrahi hastalarda preoperatif, intraoperatif ve postoperatif hemşirelik bakım süreçleri; ağrı yönetimi, hasta güvenliği, aile merkezli bakım ve etik yaklaşımlar ele alınır. Ayrıca çocuk cerrahisinde sık karşılaşılan sistemlere özgü cerrahi hastalıklar ve hemşirelik uygulamaları incelenir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/371918
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
HEM329 |
Çocuk Acil Hemşireliği |
6 |
2 + 0 |
4,0 |
S |
Bu ders, çocuk acil birimlerinde çocuğun yaş ve gelişimsel dönemlerine göre yaklaşımı, sık görülen acil bakım gerektiren sorunları ve kanıt temelli uygulamaları kapsar.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/371919
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
HEM330 |
Afet Hemşireliği |
6 |
2 + 0 |
4,0 |
S |
Afet Tanımı ve Türleri ve Epidemiyolojisi/Dünya’da ve Türkiye’de Afetler ve afet Hemşireliğinin Rol ve Sorumlulukları/Afetlerde Hastane Öncesi Acil Sağlık Hizmetleri /Afetlerde Hastane Öncesi İlkyardım /Afet Triyajı ve Hastane Acil Sağlık Hizmetleri/Afetlerde Çevre Sağlığı Hizmetleri /Afetlerde Bulaşıcı Hastalıklar /Afetlerde Beslenme Hizmetleri/Afetlerde Dezavantajlı Gruplara Yaklaşım/Afetler ve Çocuk Sağlığı/Okul Sağlığı Hemşireliği ve Afetlere Yaklaşım/Afetlerin Ruh Sağlığına Etkileri/Afetlerde Psikososyal Destek ve Rehabilitasyon/ Afet Müdahalesinde Yasal ve Etik Sorunlar / Olağandışı Durumların Yönetiminde Teknoloji Kullanımı
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/429494
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
HEM331 |
Acil Bakım Hemşireliği |
6 |
2 + 0 |
4,0 |
S |
Bu ders kapsamında acil servis hemşiresinin görev, yetki ve sorumluluklarını, acil serviste akut ve kritik hastada güvenli bakım girişimleri, acil serviste hastaların değerlendirilmesi ve önceliklerinin belirlenmesi, acil servis hemşireliğinde yasal ve etik konular ile acil servis organizasyonu ve triyaj yer almaktadır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/396026
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
PFE302 |
Sınıf Yönetimi (Pedagojik Formasyon) |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfta disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfta zaman yönetimi; sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/371969
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
PFE304 |
Özel Öğretim Yöntemleri (Pedagojik Formasyon) |
6 |
3 + 0 |
4,0 |
S |
Özel öğretim yöntemleri olarak: sunuş yöntemi, buluş yöntemi, soru-cevap yöntemi, problem çözme yöntemi, grupla çalışma yöntemi, drama ve rol yapma yöntemi, beyin fırtınası yöntemi, altı şapka tekniği, proje tekniği, tam öğrenme, örnek olay incelemesi, kubaşık öğrenme gibi yöntemler öğrenilecektir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/371970
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
SAS102 |
Müzik |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Eğitimde müziğin rolü ve içeriği, temel müzik bilgileri, nota yazmanın doğası ve amacı, çalgı ve ses eğitimine giriş, toplu çalma ve söyleme, yaratıcılığı geliştirmede müziksel işitme okuma ve yazma çalışmaları.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/371922
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
SAS103 |
Resim |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Genel anlamda sanatın farkındalığı yaratılır. Resim sanatının kronolojik incelemesi yapılarak, sanat akımları ve önemli sanatçıları üzerinde durulur. Karakalem, suluboya, guaj boya, pastel boya ve akrilik boya resim teknikleri tanıtılarak uygulama çalışmaları yapılır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/371923
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TOS105 |
Fotoğrafçılık |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Temel Fotoğrafçılık Bilgisi, Işık ve Komposiyon, Fotoğraf çekim teknikleri, Fotoğraf Makinası ve Çeşitleri, Fotoğrafçılıkta dört altın Kural, Üçtebir kuralı
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/429496
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TOS117 |
Gönüllülük Çalışmaları |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Sosyal sorumluluk kavramı ve gelişimi, Türkiye'de sosyal sorumluluğun gelişimi, sosyal sorumluluk alanları, sosyal sorumluluk planlaması, sosyal sorumluluk iletişim stratejisi, sosyal sorumluluk kampanya hedefleri, sosyal sorumluluk kampanya değerlendirmesi, örnek sosyal sorumluluk ve gönüllülük kampanya sunumları.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/371930
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TOS119 |
Herkes İçin Spor |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Herkes İçin Sporun tarihçesi ve gelişim süreci, Türkiye'de Herkes İçin Spor anlayışının yaygınlaşması ve örgütlenmesi, Dünyada herkes için spor felsefesi ve yaşam boyu spor uygulamaları, Sağlıklı Yaşam Ve Egzersiz, Yaşam boyu Spor uygulamaları, Şişmanlık ve kilo ,kontrolü, Çocuk ve gençlerde spor, Yaşlılar da spor , Fitness uygulamaları, Outdoor sporlar
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/371935
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TOS120 |
İşaret Dili |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
1. Türk işaret dili tarihçesi 2. Türk işaret dili parmak alfabesi 3. Temel işaretler 4. Olumlu ve olumsuz cümle yapıları 5. Soru cümleleri
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/429495
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TOS202 |
Satranç |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Satranç Tanımı, Tarihsel Gelişimi , Dünya ve Türkiye’de Satranç Zihinsel Antrenman Nedir? Zihinsel Antrenmanın faydaları Satranç Materyalleri , Taşların Dizilimi ve Kare Adları Kale, Fil ve Vezir Taşları hareketleri ,alışları ve özellikleri Şah,At ve Piyon Taşları hareketleri ,alışları ve özellikleri Özel satranç hamlelerinden ROK ve Terfi Kavramları Geçerken alma ve Notasyon yazımı Taş isteme ve tehdit kavramlar,Sah çekme durumunun incelenmesi Pat ve Mat,Basit Mat motifleri Taktik ve Stratejik Satranç Terimleri ve Örnekleri Temel Oyun Sonu Bilgileri Temel Açılış Bilgileri Temel Oyun Ortası Bilgileri Satranç Teorilerinden Örnekler
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/371932