Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
ENG301 |
Mesleki İngilizce I (Konuşma Becerileri) |
5 |
1 + 2 |
3,0 |
Z |
Bu derste öğrencilerin konuşma becerileri ve akademik becerilerini İngilizce dilinde gerçekleştirebilmeleri için dinleme, konuşma, yazma ve okuma çalışmaları gerçekleştirilir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/372893
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
PFE301 |
Öğretim İlke ve Yöntemleri (Pedagojik Formasyon) |
5 |
3 + 0 |
4,0 |
S |
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri ve öğretim hizmetini değerlendirme.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/372969
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
PFE303 |
Öğretim Teknolojileri (Pedagojik Formasyon) |
5 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
öğretim teknolojileri, güncel teknolojiler, çoklu ortam tasarımı, öğretim teknolojilerinin tarihi, web 2.0 araçları, somut teknolojiler, soyut teknolojiler, öğretim tasarımı modelleri, öğretimde sistem yaklaşımı, etkili powerpoint kullanımı
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/372968
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAS301 |
Ürün Semantiği |
5 |
2 + 2 |
4,0 |
Z |
Ürünlere anlambilim ve göstergebilim açısından bakabilme, ürünleri anlamlandırma, ürün tasarımı ile anlam yaratma, göstergeleri tanımlama, tasarımda anlambilim ilkelerini kullanabilme, ürün tasarımında form dili ile kullanıcı-ürün ilişkisini kurabilme, ürün anlambiliminin tanımı, kapsamı, amaçları ve hedefleri ve tasarım alanına getirdiği temel yaklaşımlar, ürün anlam kimliğinin seçimi, ürün anlamının oluşturulması,
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/372888
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAS303 |
Mesleki Staj I |
5 |
0 + 10 |
5,0 |
Z |
Staj, öğrencilerin eğitim sürecinde edindikleri teorik bilgileri uygulamaya geçirmelerini sağlar. Öğrenciler, alanlarıyla ilgili bir işte 30 gün çalışır, yaptıkları işleri günlük olarak kaydedip raporlar. Bu rapor iş yerinde onaylandıktan sonra değerlendirilmek üzere bölüme teslim edilir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/372889
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAS305 |
Ürün Tasarımı III |
5 |
2 + 4 |
6,0 |
Z |
Tasarım İş tanım öğrenciyle paylaşılır. Öğrenci eskiz, modelleme ve görsel temsiller ile ürün fikri sunar. Öğrenci ve yürütücü projeyi birlikte geliştirirler.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/372890
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAS307 |
Bilgisayar Destekli Ürün Tasarımı II |
5 |
2 + 2 |
5,0 |
Z |
KeyShot ve 3D Studio Max Programı aracılığı ile üç boyutlu modelleme ve render tekniklerinin anlatılması. Bir tasarımın bilgisayar programları aracılığıyla sayısal ortama aktarılması ve modelleme kurgusunun oluşturulması. Bilgisayar ortamında üç boyutlu düşünce becerilerinin geliştirilmesi ile birlikte bir ürünün üç boyutlu hale getirilmesinde program yetenek ve yeterliliklerine sahip olunması. Render tekniklerinin etkili bir şekilde kullanılması ile birlikte sunum paftalarının hazırlanması. Prototip makinalarının kullanımı ve bilgisayarda çizilen ürünlerin prototip makinalarına aktarımının yapılması.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/372891
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAS313 |
Ergonomi |
5 |
2 + 2 |
4,0 |
Z |
Bu ders, ürün tasarımıyla ilgili ergonominin teorik eğilimlerini sunmaktadır. Kavramlar, gerçek vaka çalışmaları ve ürün tasarımına ergonomik yaklaşımın uygulama alıştırması aracılığıyla açıklanmaktadır. • Ürün ergonomisi: üründen hizmete kadar bir ürün, endüstriyel ürün kavramı. • Ergonomik kriterler: güvenlik, etkililik, kullanışlılık, hata toleransı, kullanım kolaylığı, kullanıcı dostu olma, keyif • Ergonomik kriterler ve ürün başarısı: ürün yaşamında ergonomistin rolleri ve görevleri, kullanıcı arayüzü optimizasyonu, tasarım süreci, gerçek kullanıcıları dikkate alma. • Araçsal perspektif: insan-makine ilişkileri, çeşitli yaklaşımlar, insan-makine etkileşimi, insan-makine sistemleri, aracılı aktivite, eserlerden araçlara. • Araç geliştirme: araçsal oluşum, araç sistemleri.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/372892
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAS321 |
Seramik Ürün Tasarımı |
5 |
2 + 2 |
3,0 |
S |
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/372930
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAS323 |
Grafik Tasarım |
5 |
2 + 2 |
3,0 |
S |
Grafik Tasarım Ürünleri ve Kullanıldıkları Mecraların Tanımlanması, Şekil Zemin İlişkisi, Kavramları Görselleştirme, Motif ve Doku Yaratma, Sembol ve İkon Tasarımı, Kurumsal ve Görsel Kimlik Çalışması.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/372931
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAS325 |
Web Tasarımı |
5 |
2 + 2 |
3,0 |
S |
HTML kavramları, CSS tasarım özellikleri, duyarlı tasarım, renk uyumu ve renklerin anlamları, alan adı oluşturulması, temel javascript kullanımı konuları incelenir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/372932
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAS327 |
Aydınlanma Tasarımı |
5 |
2 + 2 |
3,0 |
S |
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/372934
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAS329 |
Mekatronik ve Adaptronik |
5 |
2 + 2 |
3,0 |
S |
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/372933
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
TAS331 |
Kullanıcı ve Ürün Etkileşimi |
5 |
2 + 2 |
3,0 |
S |
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/372935