Logo

T.C.

BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ

SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026) Ders İçeriği
4. YARIYIL
Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
BŞÜ100
Ders Dışı Etkinlik
4
1 + 1
3,0
S

Sosyal, Bilimsel, Kültürel ve Sanatsal Faaliyetler

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398713

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
CGB202
Anne ve Çocuk Beslenmesi
4
2 + 0
5,0
Z

Beslenmenin tanımı ve önemi, besin ögeleri ve fonksiyonları, özel durumlarda beslenme öğrenilir ve tartışılır

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398671

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
CGB204
Erken Çocukluk Döneminde Gelişim
4
2 + 0
5,0
Z

Erken çocukluk döneminde çocukların gelişimsel özellikleri, yaşanan sorunlar ve uygun eğitim etkinlikleri

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398672

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
CGB206
Çocuk Ruh Sağlığı
4
2 + 0
4,0
Z

Ruh Sağlığının Tanımı ve Önemi, Ruh Sağlığına Etki Eden Etmenler, Çocukların Yaşadığı Özel Durumların Ruh Sağlığına Etkisi, Savunma Mekanizmaları, Ruh Sağlığı İle İlgili Kuramlar, Çocuklarda Görülen Ruhsal Bozukluklar, Çocuklarda Görülen Duygusal Bozukluklar, Çocuklukta Görülen Davranış ve Uyum Sorunları, Çocuk Ruh Sağlığında Kullanılan Yöntemler, Çocuklarda Dengeli Kişilik Oluşturma

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398673

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
CGB208
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetlerine Giriş
4
2 + 0
4,0
Z

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik İlkeleri, Rehberlik Ve Psikolojik Danışma Arasındaki Farklar, Rehberlik Yaklaşımları, Geleneksel ve Gelişimsel Rehberlik, Kişisel, Eğitsel ve Mesleki Rehberlik, Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Kuramları, Temel Danışmanlık Ve Rehberlik Becerileri, Okul öncesinde Rehberlik Hizmetleri, Okul Öncesi Dönemindeki Çocuklarla Psikolojik Danışma, Krize Müdahale Ve Konsültasyon, Çocukla İletişim, Okul Öncesindeki Çocuklara Yönelik Davranışsal Müdahaleler

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398674

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
CGB210
Fen ve Matematik Eğitimi
4
2 + 0
3,0
Z

Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerileri Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemleri Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi Matematiğin tanımı, içeriği. Günlük yaşamdaki matematik Matematiğin ilke ve standartları ile kuramsal temelleri Çocuklarda düşünce gelişimi ve Matematiksel düşüncenin gelişimi Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü) Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama Problem çözme ( toplama, çıkarma, çarpma, bölme) Matematik dili Dünyada okul öncesi çocukları için kullanılan matematik programları Matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme Çocukların gelişim özelliklerine uygun matematiksel kavram ve bilgileri kullanarak etkinlik oluşturma

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398675

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
CGB212
Çocukla İletişim
4
2 + 0
3,0
Z

Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve tipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme, ana baba çocuk ilişkisi, İletişimin Tanımı ve İletişim Türleri, İletişim Yöntemleri, İletişim Engelleri, Etkin Dinleme, Ben Dili-Sen Dili, Etkili İletişim, Çocuklarla Etkili İletişim, Çocuğun Yakın Çevresiyle İletişim, İş Yaşamında İletişim, Kişilerarası İletişim.

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398676

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
CGB214
Mesleki İngilizce II
4
2 + 0
3,0
S

Çocuk Gelişimi ile ilgili temel kavramları kapsayan cümleler aracılığı ile İngilizce'den Türkçe'ye ve Türkçe'den İngilizce'ye çeviriler yapılması Çocuk Gelişimi alanında sıkça karşılaşılan konu ve kavramların öğretimi

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398707

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
CGB216
İlk Yardım
4
2 + 0
3,0
S

acil hastalıklar ,kazalar yaralanmalar kırık ve çıkıklar , yetişkinler ve çocuklarda ilk yardımlar, yanıklar,

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398708

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
CGB218
İş Sağlığı ve Güvenliği
4
2 + 0
3,0
S

iş sağlığı ve güvenliği kültürü Tarihçe İş kanunu Risk analizi farklı iş kollarında iş sağlığı ve güvenliği ilkeleri

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398709

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
CGB220
Türk Eğitim Tarihi
4
2 + 0
3,0
S

Türk eğitim tarihinin konusu, yöntemi ve kaynakları; ilk Türk devletlerinde eğitim; ilk Müslüman Türk devletlerinde eğitim; Türkiye Selçukluları ve Anadolu Beyliklerinde eğitim; Osmanlı Devleti’nde eğitim: İlk yenileşme hareketlerine kadar eğitim sistemi; 13-18. yüzyıllarda Osmanlı coğrafyası dışındaki Türk devletlerinde eğitim; Osmanlı Devleti’nde Tanzimat’a kadar eğitimde yenileşme hareketleri; Tanzimat’tan Cumhuriyete modern eğitim sisteminin kuruluşu; geleneksel eğitimin yeniden düzenlenmesi; 19-20. yüzyıllarda Avrasya’daki diğer Türk devlet ve topluluklarında eğitim; millî mücadele döneminde eğitim; Türkiye Cumhuriyeti’nde eğitim: Türkiye eğitim sisteminin temelleri, yapısı, kuruluşu ve gelişimi; başlangıcından bugüne öğretmen yetiştirme süreci; 21. yüzyılda Türk dünyasında eğitim; ortak hedefler, dil ve alfabe birliği, ortak tarih yazma çalışmaları.

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398710

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
CGB224
Erken Çocukluk Döneminde Duyu Eğitimi
4
2 + 0
3,0
S

Duyu kavramı duyuların gelişimi, algı gelişimi, Erken çocuklukta duyusal gelişim, Okul öncesi dönemde duyusal farkındalık, Duyu eğitiminin önemi ve işlevleri, Duyusal farkındalığı destekleyici materyal ve oyun seçimi, Eğitimcinin rolü ve rehberliği, Eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398711

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
PFE202
Eğitime Giriş (Pedagojik Formasyon)
4
3 + 0
4,0
S

Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398746

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
PFE204
Eğitim Psikolojisi (Pedagojik Formasyon)
4
3 + 0
4,0
S

Gelişim ve Öğrenme ile ilgili temel kavram ve ilkeler, Gelişim Kuramları, Öğrenme Kuramları, Öğrenme Stratejileri ve Öğretimi - Öğrenme Stilleri.

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398747

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
SAS103
Resim
4
2 + 0
3,0
S

Genel anlamda sanatın farkındalığı yaratılır. Resim sanatının kronolojik incelemesi yapılarak, sanat akımları ve önemli sanatçıları üzerinde durulur. Karakalem, suluboya, guaj boya, pastel boya ve akrilik boya resim teknikleri tanıtılarak uygulama çalışmaları yapılır.

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398712

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
TOS136
Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele
4
2 + 0
3,0
S

Ders kapsamında; bağımlılıkla ilgili temel kavramlar ve tanımlar, bağımlılık türleri (madde, teknoloji vb.), bağımlılığın nedenleri ve kişiyi bağımlılık sürecine hazırlayan aile, akran ve toplumsal risk faktörleri ele alınır. Bağımlı çocuk, ergen ve yetişkinlerle etkili iletişim becerileri, bağımlılıkta sosyal hizmetin önemi, bağımlılık modelleri ve önleme çalışmaları incelenir. Ayrıca bağımlılığın bireysel ve toplumsal sonuçları, bağımlılıkla mücadelede ulusal politika ve stratejiler ile tedavi ve rehabilitasyon sürecinde yeniden uyumun sağlanmasına yönelik yaklaşımlar detaylandırılır.

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/422383

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
TOS160
Etik ve İnsani Değerler
4
2 + 0
3,0
S

--Temel Etik Kavramlar -- Etik Yaklaşımlar -- Sağlık ve Hak Kavramları -- Etik İlkeler ve Bakım Etiği -- Meslek Kavramı ve Hemşirelikte Meslekleşme Süreci -- Meslek Etiği -- Hemşirelere İlişkin Mesleki Etik Kodlar -- Uluslararası Hemşireler Birliği’nin (ICN) Hemşireler İçin Etik Kodları -- Etik Sorunlar -- Etik Karar Verme Süreci -- Tıbbi Hatalar ve Hemşirelik -- Aydınlatılmış Onam, Etik ve Yasal Unsurları -- Dünyada Etik ve Sağlık -- Hemşirelik Uygulamalarında Etkili Olan Evrensel Konular

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398714