Kodu | 
                                                Ders Adı | 
                                                Yarıyıl | 
                                                T+U Saat | 
                                                
                                                AKTS | 
                                                Z / S | 
                                                
                                            |
CGB303 | 
                                                Hastane ve Sağlık Kuruluşlarında Çocuklar | 
                                                5 | 
                                                2 + 0 | 
                                                
                                                4,0 | 
                                                
                                                        Z | 
                                                
yaş gruplarına göre çocukların hastalık ve tedaviyi algılama ve kabullenmeleri, çocuklara sağlık hizmeti sunumunda yaklaşım, hastane ve sağlık kuruluşlarında çocuklarının bulunduğu ortamların düzenlenmesi, anne baba ve ailenin tedavi içinde rolü ve eğitimi, sağlık kuruluşlarında oyun, eğitim, müzik resim faaliyetleri, Gönüllü organizasyonlar ve çalışma alanları.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/368819
Kodu | 
                                                Ders Adı | 
                                                Yarıyıl | 
                                                T+U Saat | 
                                                
                                                AKTS | 
                                                Z / S | 
                                                
                                            |
CGB305 | 
                                                Erken Çocukluk Eğitiminde Program Geliştirme | 
                                                5 | 
                                                3 + 0 | 
                                                
                                                4,0 | 
                                                
                                                        Z | 
                                                
Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri; öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri; program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları; programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler; hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; içerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi; program geliştirme süreci ve modelleri; eğitim programı tasarım yaklaşımları; program değerlendirme modelleri; program okur-yazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları; MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/368820
Kodu | 
                                                Ders Adı | 
                                                Yarıyıl | 
                                                T+U Saat | 
                                                
                                                AKTS | 
                                                Z / S | 
                                                
                                            |
CGB307 | 
                                                Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi I | 
                                                5 | 
                                                2 + 0 | 
                                                
                                                3,0 | 
                                                
                                                        Z | 
                                                
Özel eğitimde temel kavramlar, özel eğitimin tanımı, özel eğitimin temel ilkeleri, özel eğitimin işlevi, özel eğitimin tarihsel gelişimi, özel eğitimde etiketleme, özel gereksinimli çocuklarda tanı ve değerlendirme, değerlendirme türleri, özel eğitime ihtiyacı olan bireyler, gelişimsel farklılığın genel nedenleri, özel gereksinimli çocuklara ilişkin tutumlar, aile eğitimi, zihinsel yetersizliği olan çocuklar, otizmli çocuklar, görme yetersizliği olan çocuklar, işitme yetersizliği olan çocuklar, ortopedik yetersizliği olan çocuklar
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/368821
Kodu | 
                                                Ders Adı | 
                                                Yarıyıl | 
                                                T+U Saat | 
                                                
                                                AKTS | 
                                                Z / S | 
                                                
                                            |
CGB309 | 
                                                Bilimsel Araştırma Yöntemleri | 
                                                5 | 
                                                2 + 0 | 
                                                
                                                3,0 | 
                                                
                                                        Z | 
                                                
Bilme ve bilgi edinmenin önemi ve yolları, Bilimsel yöntem ve araştırma, Araştırma etiği, Problemi tanımlama, Örnekleme yöntemleri, Verilerin toplanması, Verilerin değerlendirilmesi ve analizi, Nicel araştırmalar, Nitel araştırmalar, Araştırmaların raporlaştırılması, Araştırmaların sunumu
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/368817
Kodu | 
                                                Ders Adı | 
                                                Yarıyıl | 
                                                T+U Saat | 
                                                
                                                AKTS | 
                                                Z / S | 
                                                
                                            |
CGB311 | 
                                                Çocuk Gelişimi Alan Uygulaması I | 
                                                5 | 
                                                2 + 6 | 
                                                
                                                10,0 | 
                                                
                                                        Z | 
                                                
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/368822
Kodu | 
                                                Ders Adı | 
                                                Yarıyıl | 
                                                T+U Saat | 
                                                
                                                AKTS | 
                                                Z / S | 
                                                
                                            |
CGB313 | 
                                                Materyal Geliştirme | 
                                                5 | 
                                                2 + 0 | 
                                                
                                                3,0 | 
                                                
                                                        Z | 
                                                
Okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları (kukla, dolgu oyuncaklar, yap-boz vb.) tasarlama, geliştirme ve değerlendirme
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/368835
Kodu | 
                                                Ders Adı | 
                                                Yarıyıl | 
                                                T+U Saat | 
                                                
                                                AKTS | 
                                                Z / S | 
                                                
                                            |
CGB315 | 
                                                Proje Yönetimi I | 
                                                5 | 
                                                2 + 0 | 
                                                
                                                3,0 | 
                                                
                                                        S | 
                                                
Kodu | 
                                                Ders Adı | 
                                                Yarıyıl | 
                                                T+U Saat | 
                                                
                                                AKTS | 
                                                Z / S | 
                                                
                                            |
CGB325 | 
                                                Çocuk ve Drama | 
                                                5 | 
                                                1 + 2 | 
                                                
                                                3,0 | 
                                                
                                                        S | 
                                                
Okul öncesi eğitimde drama, Okul öncesi eğitimde drama etkinliklerinde eğitimcinin rolü, Okul öncesi eğitimde drama etkinliklerinde eğitim ortamı, Okul öncesi eğitimde drama etkinliklerinde değerlendirme, Hareket çalışmaları, Hareket çalışmalarını uygulama, Pantomim etkinliği, Pantomim etkinliğini uygulama, Rol oynama etkinliği, Rol oynama etkinliğini uygulama, Doğaçlama etkinliği, Doğaçlama etkinliğini uygulama, Hikâyelerden oyunlar oluşturma etkinliği, Hikâyelerden oyunlar oluşturma etkinliğini uygulama..
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/368854
Kodu | 
                                                Ders Adı | 
                                                Yarıyıl | 
                                                T+U Saat | 
                                                
                                                AKTS | 
                                                Z / S | 
                                                
                                            |
CGB327 | 
                                                Beyin Gelişimi | 
                                                5 | 
                                                2 + 0 | 
                                                
                                                3,0 | 
                                                
                                                        S | 
                                                
Bu ders; Gelişimle ilgili temel biyolojik kavramlar ,Sinir sisteminin genel yapısı ve bileşenleri ,Doğum öncesi sinir sistemi gelişimi, sinir sistemindeki hücrelerin oluşumu ,Sinir sistemindeki hücrelerin oluşumuna devam, beyin hücrelerinin gruplandırılmaları ve beyin bölgelerine göçü, Sinir hücreleri hedeflerini nasıl bulur? Tropik ve Trofik faktörler,Gelişimde görünen sinaps elenmesi,Sinir sistemi gelişiminde çevresel etkenler ,Duyu ve algıların beyin gelişimine paralel değişimi, Bağlanmanın nörobiyolojik temelleri ,Ergenlik, beyin yapısı ve fonksiyonlarında cinsiyet farklarının ortaya çıkışı ,Beyin asimetrisi ve beyin asimetrisinin gelişimsel ortaya çıkışı ,Nörogelişimsel bozukluklar ; konularını içermektedir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/368855
Kodu | 
                                                Ders Adı | 
                                                Yarıyıl | 
                                                T+U Saat | 
                                                
                                                AKTS | 
                                                Z / S | 
                                                
                                            |
CGB329 | 
                                                Aile Yaşam Döngüsü ve Aile İçi İlişkiler | 
                                                5 | 
                                                2 + 0 | 
                                                
                                                3,0 | 
                                                
                                                        S | 
                                                
Kodu | 
                                                Ders Adı | 
                                                Yarıyıl | 
                                                T+U Saat | 
                                                
                                                AKTS | 
                                                Z / S | 
                                                
                                            |
CGB331 | 
                                                Okul Döneminde Büyüme ve Gelişme | 
                                                5 | 
                                                2 + 0 | 
                                                
                                                3,0 | 
                                                
                                                        S | 
                                                
Okul dönemi çocuğunun gelişim alanlarına göre genel özellikleri, gelişim ve eğitimine yönelik yaklaşımlar ve kuramcılar
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/368858
Kodu | 
                                                Ders Adı | 
                                                Yarıyıl | 
                                                T+U Saat | 
                                                
                                                AKTS | 
                                                Z / S | 
                                                
                                            |
PFE301 | 
                                                Öğretim İlke ve Yöntemleri (Pedagojik Formasyon) | 
                                                5 | 
                                                3 + 0 | 
                                                
                                                4,0 | 
                                                
                                                        S | 
                                                
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri ve öğretim hizmetini değerlendirme.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/372819
Kodu | 
                                                Ders Adı | 
                                                Yarıyıl | 
                                                T+U Saat | 
                                                
                                                AKTS | 
                                                Z / S | 
                                                
                                            |
PFE303 | 
                                                Öğretim Teknolojileri (Pedagojik Formasyon) | 
                                                5 | 
                                                2 + 0 | 
                                                
                                                3,0 | 
                                                
                                                        S | 
                                                
öğretim teknolojileri, güncel teknolojiler, çoklu ortam tasarımı, öğretim teknolojilerinin tarihi, web 2.0 araçları, somut teknolojiler, soyut teknolojiler, öğretim tasarımı modelleri, öğretimde sistem yaklaşımı, etkili powerpoint kullanımı
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/372820
Kodu | 
                                                Ders Adı | 
                                                Yarıyıl | 
                                                T+U Saat | 
                                                
                                                AKTS | 
                                                Z / S | 
                                                
                                            |
TOS202 | 
                                                Satranç | 
                                                5 | 
                                                2 + 0 | 
                                                
                                                3,0 | 
                                                
                                                        S | 
                                                
Satranç Tanımı, Tarihsel Gelişimi , Dünya ve Türkiye’de Satranç Zihinsel Antrenman Nedir? Zihinsel Antrenmanın faydaları Satranç Materyalleri , Taşların Dizilimi ve Kare Adları Kale, Fil ve Vezir Taşları hareketleri ,alışları ve özellikleri Şah,At ve Piyon Taşları hareketleri ,alışları ve özellikleri Özel satranç hamlelerinden ROK ve Terfi Kavramları Geçerken alma ve Notasyon yazımı Taş isteme ve tehdit kavramlar,Sah çekme durumunun incelenmesi Pat ve Mat,Basit Mat motifleri Taktik ve Stratejik Satranç Terimleri ve Örnekleri Temel Oyun Sonu Bilgileri Temel Açılış Bilgileri Temel Oyun Ortası Bilgileri Satranç Teorilerinden Örnekler
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/368857