Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
BŞÜ100 |
Ders Dışı Etkinlik |
6 |
1 + 1 |
3,0 |
S |
Sosyal, Bilimsel, Kültürel ve Sanatsal Faaliyetler
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385269
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
BŞÜ100 |
Ders Dışı Etkinlik |
6 |
1 + 1 |
3,0 |
S |
Sosyal, Bilimsel, Kültürel ve Sanatsal Faaliyetler
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385457
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF302 |
Kur’an Okuma ve Tecvid VI |
6 |
2 + 0 |
2,0 |
Z |
Teorik Tecvid konuları ve Tecvid tahlili, bazı sûrelerin ezberlenmesi, meallerinin kavranması ve 17-20. cüzleri yüzüne okuma
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385195
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF302 |
Kur’an Okuma ve Tecvid VI |
6 |
2 + 0 |
2,0 |
Z |
Teorik Tecvid konuları ve Tecvid tahlili, bazı sûrelerin ezberlenmesi, meallerinin kavranması ve 17-20. cüzleri yüzüne okuma
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385382
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF304 |
Tefsir IV |
6 |
2 + 0 |
2,0 |
Z |
Celaleyn Tefsiri takip edilerek on sekizinci ve yirmi dördüncü cüzler arasındaki sureler okunacak/işlenecek.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385196
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF304 |
Tefsir IV |
6 |
2 + 0 |
2,0 |
Z |
Celaleyn Tefsiri takip edilerek on sekizinci ve yirmi dördüncü cüzler arasındaki sureler okunacak/işlenecek.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385383
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF306 |
Hadis IV |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
Z |
HADİSLERİN VÜRÛD SEBEPLERİ İLMİ, GARİBU'L-HADİS İLMİ, İLELÜ'L-HADİS İLMİ, MUHTELİFU'L-HADİS İLMİ, NASİH-MENSUH İLMİ, HADİS ŞERHİ İLMİ, CERH ve TA'DİL İLMİ, HADİS RAVİLERİ İLMİ KAYNAKLARINDAN SEÇİLEN ARAPÇA METİNLERİN OKUNMASI.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385197
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF306 |
Hadis IV |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
Z |
HADİSLERİN VÜRÛD SEBEPLERİ İLMİ, GARİBU'L-HADİS İLMİ, İLELÜ'L-HADİS İLMİ, MUHTELİFU'L-HADİS İLMİ, NASİH-MENSUH İLMİ, HADİS ŞERHİ İLMİ, CERH ve TA'DİL İLMİ, HADİS RAVİLERİ İLMİ KAYNAKLARINDAN SEÇİLEN ARAPÇA METİNLERİN OKUNMASI.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385384
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF308 |
Fıkıh II |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
Z |
İslam borçlar hukuku, şirketler hukuku, anayasa hukuku, ceza hukuku, devletler hukuku
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385198
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF308 |
Fıkıh II |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
Z |
İslam borçlar hukuku, şirketler hukuku, anayasa hukuku, ceza hukuku, devletler hukuku
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385385
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF310 |
Tasavvuf I |
6 |
2 + 0 |
2,0 |
Z |
Hz. Peygamber dönemindeki zühd hayatı, Tabiîn dönemi zühd hayatı Tasavvufun Oluşumu Zühd ve Tasavvuf Dönemi farklılıkları İlk dönem tasavvuf ekolleri Tasavvuf Tarihinin ilk dönem önemli isimleri
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385199
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF310 |
Tasavvuf I |
6 |
2 + 0 |
2,0 |
Z |
Hz. Peygamber dönemindeki zühd hayatı, Tabiîn dönemi zühd hayatı Tasavvufun Oluşumu Zühd ve Tasavvuf Dönemi farklılıkları İlk dönem tasavvuf ekolleri Tasavvuf Tarihinin ilk dönem önemli isimleri
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385386
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF312 |
İtikadi İslam Mezhepleri |
6 |
2 + 0 |
2,0 |
Z |
İslam ve diğer dinlerde mezhep olgusu kavranır. İslam kültüründe mezhepleşme sebepleri ve temel kavramlar bilinir. Mezheplerin ortaya koyduğu farklı dindarlık modelleri tartışılır ve öğrenilir. Mensubu bulunan İslam mezheplerinin doktriner, istatistiki ve coğrafi durumları bilinir Mezhep kimliği ile mahalli aidiyetlerin birlikteliği, bu çerçevede oluşan dini, ictima ve siyasi yapılar tartışılır ve öğrenilir
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385200
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF312 |
İtikadi İslam Mezhepleri |
6 |
2 + 0 |
2,0 |
Z |
İslam ve diğer dinlerde mezhep olgusu kavranır. İslam kültüründe mezhepleşme sebepleri ve temel kavramlar bilinir. Mezheplerin ortaya koyduğu farklı dindarlık modelleri tartışılır ve öğrenilir. Mensubu bulunan İslam mezheplerinin doktriner, istatistiki ve coğrafi durumları bilinir Mezhep kimliği ile mahalli aidiyetlerin birlikteliği, bu çerçevede oluşan dini, ictima ve siyasi yapılar tartışılır ve öğrenilir
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385387
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF314 |
Dinler Tarihi II |
6 |
2 + 0 |
2,0 |
Z |
Dinler tarihinin konusu Dinin tanımı, dünya dinlerinin genel panoraması Orta doğu ve doğu kökenli dini inançlara toplu bakış Yeni çıkan senkretik dini akım ve anlayışları inceleme, bunların inanç ve ibadet esasları ile toplumsal etkileri.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385201
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF314 |
Dinler Tarihi II |
6 |
2 + 0 |
2,0 |
Z |
Dinler tarihinin konusu Dinin tanımı, dünya dinlerinin genel panoraması Orta doğu ve doğu kökenli dini inançlara toplu bakış Yeni çıkan senkretik dini akım ve anlayışları inceleme, bunların inanç ve ibadet esasları ile toplumsal etkileri.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385388
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF316 |
İslam Ahlak Esasları ve Felsefesi |
6 |
2 + 0 |
2,0 |
Z |
AHLAK VE TEMEL AHLAKİ KAVRAMLAR İSLAM AHLÂK FELSEFESİ VE AHLÂK EKOLLERİ BİREYSEL VE TOPLUMSAL AHLAK TÜRK-İSLAM AHLAK FİLOZOFLARI VE AHLAK GÖRÜŞLERİ AİLE VE DEVLET AHLAKI İSLAM İŞ AHLAKI Hz. MUHAMMED’İN ÖRNEK AHLAKI
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385202
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF316 |
İslam Ahlak Esasları ve Felsefesi |
6 |
2 + 0 |
2,0 |
Z |
AHLAK VE TEMEL AHLAKİ KAVRAMLAR İSLAM AHLÂK FELSEFESİ VE AHLÂK EKOLLERİ BİREYSEL VE TOPLUMSAL AHLAK TÜRK-İSLAM AHLAK FİLOZOFLARI VE AHLAK GÖRÜŞLERİ AİLE VE DEVLET AHLAKI İSLAM İŞ AHLAKI Hz. MUHAMMED’İN ÖRNEK AHLAKI
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385389
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF322 |
Halk İnançları |
6 |
3 + 0 |
4,0 |
S |
Halk inançlarının tanımı, konusu, alanı, mahiyeti; Halk İnanışları araştırma teknikleri; Türk toplumunda görülen geçiş dönemleri (doğum, sünnet, evlenme, ölüm), bereket, uğuruğursuzluk, halk hekimliği ile ilgili inanışlar ve bu inanışların kökeni.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385248
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF322 |
Halk İnançları |
6 |
3 + 0 |
4,0 |
S |
Halk inançlarının tanımı, konusu, alanı, mahiyeti; Halk İnanışları araştırma teknikleri; Türk toplumunda görülen geçiş dönemleri (doğum, sünnet, evlenme, ölüm), bereket, uğuruğursuzluk, halk hekimliği ile ilgili inanışlar ve bu inanışların kökeni.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385436
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF324 |
İslam Eğitim Tarihi |
6 |
3 + 0 |
4,0 |
S |
Bu derste İslam'ın doğuşundan Tanzimat'a (1839)kadar olan dönemde din eğitimi uygulamaları ele alınmaktadır. Bu çerçevede söz konusu dönemdeki eğitim uygulamaları, kurum, program, öğretmen, öğrenci ve ders kitapları vb. açılardan incelenmektedir
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385249
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF324 |
İslam Eğitim Tarihi |
6 |
3 + 0 |
4,0 |
S |
Bu derste İslam'ın doğuşundan Tanzimat'a (1839)kadar olan dönemde din eğitimi uygulamaları ele alınmaktadır. Bu çerçevede söz konusu dönemdeki eğitim uygulamaları, kurum, program, öğretmen, öğrenci ve ders kitapları vb. açılardan incelenmektedir
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385437
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF326 |
Yetişkin Din Eğitimi |
6 |
3 + 0 |
5,0 |
S |
Din Eğitimi dersinin içeriğini eğitim, din eğitimi, gelişim basamaklarına göre din eğitimi ve çağdaş din eğitimi konuları oluşturmaktadır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385250
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF326 |
Yetişkin Din Eğitimi |
6 |
3 + 0 |
5,0 |
S |
Din Eğitimi dersinin içeriğini eğitim, din eğitimi, gelişim basamaklarına göre din eğitimi ve çağdaş din eğitimi konuları oluşturmaktadır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385438
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF328 |
Cumhuriyet Dönemi ve Din Eğitimi |
6 |
3 + 0 |
5,0 |
S |
Son Osmanlı dönemi medreseleri, medreselerin kapatılması. Tevhid-i Tedrisat Kanunu. Cumhuriyet Tarihi boyunca örgün ve yaygın din eğitimi ve kurumları
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385251
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF328 |
Cumhuriyet Dönemi ve Din Eğitimi |
6 |
3 + 0 |
5,0 |
S |
Son Osmanlı dönemi medreseleri, medreselerin kapatılması. Tevhid-i Tedrisat Kanunu. Cumhuriyet Tarihi boyunca örgün ve yaygın din eğitimi ve kurumları
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385439
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF330 |
Günümüz Tefsir Problemleri |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385252
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF330 |
Günümüz Tefsir Problemleri |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385440
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF332 |
Kur'an'a Çağdaş Yaklaşımlar |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Bu derste İslam dünyasındaki klasik ve çağdaş dönem modernleşme hareketlerinin Kuran Yorumlarına ve okumalarına yansıması incelenecektir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385253
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF332 |
Kur'an'a Çağdaş Yaklaşımlar |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Bu derste İslam dünyasındaki klasik ve çağdaş dönem modernleşme hareketlerinin Kuran Yorumlarına ve okumalarına yansıması incelenecektir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385441
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF334 |
Konulu Tefsir |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Kur'ân Tefsiri bağlamında birçok yöntem ortaya çıkmıştır. Kur’ân’ı anlamaya yönelik çağdaş tefsir ekollerinden biri olarak kabul edilen Konulu Tefsir Yöntemi” bunlardan biridir. Kur’ân araştırmalarında ve tefsir çalışmalarında yeni bir yöntem olarak kabul gören bu metodu, asrın şartları ve ihtiyaçları gerekli kılmıştır. Konulu Tefsir Metodu, modern yaklaşımların öncelediği bir ekol olarak gözükmekte ve “Kur’ân eksenli/merkezli” bir çalışma olarak değerlendirilmektedir. Çağımızda bu alanla ilgili birçok çalışma yapılmıştır. Bu yöntemle Kur'ân mesajının daha iyi anlaşılması hedeflenecek ve diğer ekollerle bu yöntem arasında mukayeseler yapılacaktır. Bunların yanı sıra Konulu Tefsir Yöntemi çerçevesinde ilgili literatür taranacak, bazı eserlerin incelenmesi öğrencilerden istenecek ve uygulamalı çalışmalar yapılacaktır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385254
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF334 |
Konulu Tefsir |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Kur'ân Tefsiri bağlamında birçok yöntem ortaya çıkmıştır. Kur’ân’ı anlamaya yönelik çağdaş tefsir ekollerinden biri olarak kabul edilen Konulu Tefsir Yöntemi” bunlardan biridir. Kur’ân araştırmalarında ve tefsir çalışmalarında yeni bir yöntem olarak kabul gören bu metodu, asrın şartları ve ihtiyaçları gerekli kılmıştır. Konulu Tefsir Metodu, modern yaklaşımların öncelediği bir ekol olarak gözükmekte ve “Kur’ân eksenli/merkezli” bir çalışma olarak değerlendirilmektedir. Çağımızda bu alanla ilgili birçok çalışma yapılmıştır. Bu yöntemle Kur'ân mesajının daha iyi anlaşılması hedeflenecek ve diğer ekollerle bu yöntem arasında mukayeseler yapılacaktır. Bunların yanı sıra Konulu Tefsir Yöntemi çerçevesinde ilgili literatür taranacak, bazı eserlerin incelenmesi öğrencilerden istenecek ve uygulamalı çalışmalar yapılacaktır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385442
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF336 |
Hadis Tetkiki |
6 |
2 + 0 |
5,0 |
S |
İsrailiyyat-hadis ilişkisi, Hadis-Arap dili ilişkisi, Hadis-Sünnet-Kültür İlişkisi, Rical Bilgisinin Kullanımı, Hadis Kaynaklarından İstifade Etme Yöntemleri, Hadis Tahric Metotları, İtibar, Mütabaat ve Şevahid Kavramları, Hadis Tarihi ve Literatürüne Bakış, Hadis İlimleri, Uygulamalı Hadis Usulü.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385255
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF336 |
Hadis Tetkiki |
6 |
2 + 0 |
5,0 |
S |
İsrailiyyat-hadis ilişkisi, Hadis-Arap dili ilişkisi, Hadis-Sünnet-Kültür İlişkisi, Rical Bilgisinin Kullanımı, Hadis Kaynaklarından İstifade Etme Yöntemleri, Hadis Tahric Metotları, İtibar, Mütabaat ve Şevahid Kavramları, Hadis Tarihi ve Literatürüne Bakış, Hadis İlimleri, Uygulamalı Hadis Usulü.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385443
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF338 |
Hz Muhammed’e Çağdaş Yaklaşımlar |
6 |
2 + 0 |
5,0 |
S |
Hz. Muhammed hakkında bilgi kaynakları, Hz. Muhammed'in hayatı, doğumu, gençliği, aile hayatı ve peygamberliği, Mekke ve Medine dönemleri, İnsan olarak Hz. Muhammed, Peygamber olarak Hz. Muhammed., Eğitimci olarak Hz. Muhammed. , İdareci olarak Hz. Muhammed, aile reisi olarak Hz. Muhammed, Hz. Muhammed ve Pozitif Bilimler, Oryantalistlerin Hz. Muhammed hakkındaki düşünceleri.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385256
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF338 |
Hz Muhammed’e Çağdaş Yaklaşımlar |
6 |
2 + 0 |
5,0 |
S |
Hz. Muhammed hakkında bilgi kaynakları, Hz. Muhammed'in hayatı, doğumu, gençliği, aile hayatı ve peygamberliği, Mekke ve Medine dönemleri, İnsan olarak Hz. Muhammed, Peygamber olarak Hz. Muhammed., Eğitimci olarak Hz. Muhammed. , İdareci olarak Hz. Muhammed, aile reisi olarak Hz. Muhammed, Hz. Muhammed ve Pozitif Bilimler, Oryantalistlerin Hz. Muhammed hakkındaki düşünceleri.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385444
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF340 |
Arapça Belagat |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Yusuf Ebu’l-Addûs tarafından kaleme alınmış olan Medhalun ilâ Belâğati’l-Arabiyye eseri mihver alınarak Belagat ilminin ortaya çıkışı, tarihi gelişim süreci, önemli alimler ve eserlerini tanıtmak. Ardından Belagat ilminin üç ana disiplini olan meani, beyan ve bedi ilimleri hakkında bilgilendirme. Meani ilminin temel konuları olan isnad ve unusurları, müsned-müsned-i ileyhin halleri, icaz-ıtnân-müsavat, kasr, fasıl ve vasıl konuları. Beyan ilminin temel konuları teşbih, mecaz, istiare ve kinaye hakkında bilgiler. Bedi ilminin temel konuları hakkında bilgilendirme.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385257
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF340 |
Arapça Belagat |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Yusuf Ebu’l-Addûs tarafından kaleme alınmış olan Medhalun ilâ Belâğati’l-Arabiyye eseri mihver alınarak Belagat ilminin ortaya çıkışı, tarihi gelişim süreci, önemli alimler ve eserlerini tanıtmak. Ardından Belagat ilminin üç ana disiplini olan meani, beyan ve bedi ilimleri hakkında bilgilendirme. Meani ilminin temel konuları olan isnad ve unusurları, müsned-müsned-i ileyhin halleri, icaz-ıtnân-müsavat, kasr, fasıl ve vasıl konuları. Beyan ilminin temel konuları teşbih, mecaz, istiare ve kinaye hakkında bilgiler. Bedi ilminin temel konuları hakkında bilgilendirme.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385445
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF342 |
Karşılaştırmalı İlmihal |
6 |
2 + 0 |
5,0 |
S |
Temizlik, namaz, zekât, oruç ve hac
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385258
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF342 |
Karşılaştırmalı İlmihal |
6 |
2 + 0 |
5,0 |
S |
Temizlik, namaz, zekât, oruç ve hac
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385446
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF344 |
Hukuka Giriş |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
İslâm hukukunun ortaya çıkışını, gelişimini, temel kavram ve ilkeleri
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385259
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF344 |
Hukuka Giriş |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
İslâm hukukunun ortaya çıkışını, gelişimini, temel kavram ve ilkeleri
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385447
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF346 |
İslam Hukuk Felsefesi |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Feri hükümlerin felsefesi ve onları belirlemede takip edilen usul
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385260
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF346 |
İslam Hukuk Felsefesi |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Feri hükümlerin felsefesi ve onları belirlemede takip edilen usul
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385448
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF348 |
Kelam Metinleri (Osmanlı Türkçesi) |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Yeni İlm-i Kelâm, Sözler adlı eserleri okuma ve tahlili.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385261
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF348 |
Kelam Metinleri (Osmanlı Türkçesi) |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Yeni İlm-i Kelâm, Sözler adlı eserleri okuma ve tahlili.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385449
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF350 |
Din ve Devlet İlişkileri |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Din ve Devlet ilişkisine dair kavramlar ve tanımları İslam, Hristiyanlık ve Yahudilik bağlamında devlet ile din ilişkileri kavrama
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385262
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF350 |
Din ve Devlet İlişkileri |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Din ve Devlet ilişkisine dair kavramlar ve tanımları İslam, Hristiyanlık ve Yahudilik bağlamında devlet ile din ilişkileri kavrama
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385450
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF352 |
Oryantalizm ve İslam |
6 |
3 + 0 |
4,0 |
S |
Oryantalizm kavramı, İslam'ın Batılı Okunma Biçimleri ile İslam Dünyasına Etkileri
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385263
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF352 |
Oryantalizm ve İslam |
6 |
3 + 0 |
4,0 |
S |
Oryantalizm kavramı, İslam'ın Batılı Okunma Biçimleri ile İslam Dünyasına Etkileri
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385451
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF354 |
İslam Dünyasında Mezhep Algısı |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Klasik dönem Islam Mezhepler tarihçileri ile ilgili genel bilgiler ve belli başlı görüşleri, Klasik dönem İslam Mezhepler Tarihi kaynakları ve genel özellikleri, Mezhepler Tarihi araştırmalarında farklı Makalat (yazım) gelenekleri ve özellikleri, Sunni, Şii, Mu’tezili ve Harici makalat gelenekleri ve özellikleri.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385264
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF354 |
İslam Dünyasında Mezhep Algısı |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Klasik dönem Islam Mezhepler tarihçileri ile ilgili genel bilgiler ve belli başlı görüşleri, Klasik dönem İslam Mezhepler Tarihi kaynakları ve genel özellikleri, Mezhepler Tarihi araştırmalarında farklı Makalat (yazım) gelenekleri ve özellikleri, Sunni, Şii, Mu’tezili ve Harici makalat gelenekleri ve özellikleri.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385452
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF356 |
İslam Sanatının Temelleri |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Sanatın önemi, kaynağı, İslam sanatının karakteri ve içeriği, İslam sanatını etkileyen faktörler, sanat tarihi terminolojisi.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385265
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF356 |
İslam Sanatının Temelleri |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Sanatın önemi, kaynağı, İslam sanatının karakteri ve içeriği, İslam sanatını etkileyen faktörler, sanat tarihi terminolojisi.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385453
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF358 |
Farsça |
6 |
2 + 0 |
5,0 |
S |
Farsça metinleri okuma ve yazmayı öğretmek. Farsça kelimeleri tanıtmak. Farsça cümle yapısını öğretmek. Farsça metinlerin Türkçe’ye Türkçe Metinlerin Farsça’ya çevrilmesi çalışmaları yapılacaktır. Ayrıca diyaloglara yer verilecektir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385266
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF358 |
Farsça |
6 |
2 + 0 |
5,0 |
S |
Farsça metinleri okuma ve yazmayı öğretmek. Farsça kelimeleri tanıtmak. Farsça cümle yapısını öğretmek. Farsça metinlerin Türkçe’ye Türkçe Metinlerin Farsça’ya çevrilmesi çalışmaları yapılacaktır. Ayrıca diyaloglara yer verilecektir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385454
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF360 |
İslam Kurumlar Tarihi |
6 |
2 + 0 |
5,0 |
S |
İslam kurumları, mali teşkilat, vezirlik teşkilatı, saray teşkilatı, taşra teşkilatı, posta teşkilatı, hisbe teşkilatı, şurta teşkilatı, ordu teşkilatı, eğitim kurumları, dini kurumlar, vakıflar.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385267
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF360 |
İslam Kurumlar Tarihi |
6 |
2 + 0 |
5,0 |
S |
İslam kurumları, mali teşkilat, vezirlik teşkilatı, saray teşkilatı, taşra teşkilatı, posta teşkilatı, hisbe teşkilatı, şurta teşkilatı, ordu teşkilatı, eğitim kurumları, dini kurumlar, vakıflar.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385455
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF362 |
Ebru |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Ebru kelimesinin etimolojisi ve görüş farkları, ebru sanatının ilk örnekleri ve dünyada yayılma haritası, yüzyıllara göre ebru örnekleri ve renk – kompozisyon düzenleri, günümüzde ekoller ve problemler.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385268
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF362 |
Ebru |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Ebru kelimesinin etimolojisi ve görüş farkları, ebru sanatının ilk örnekleri ve dünyada yayılma haritası, yüzyıllara göre ebru örnekleri ve renk – kompozisyon düzenleri, günümüzde ekoller ve problemler.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385456
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF366 |
Kader-Engellilik İlişkisi |
6 |
2 + 0 |
5,0 |
S |
1) Engellilik olgusunu farklı toplumlarda dinlerde tarih boyunca nasıl ve ne şekilde anlaşıldığını öğrenir. 2) engellilik olgusunu sadece metafizik bir olgu olmadığını, aynı zamanda psikolojik, sosyyolojik, fiziksel, hukuki ve biyolojik nedenleri olduğunu kavrar. 3) Bilim, din ve kelamî ekollerin verileri doğrultusunda engellilik olgusuna dair kavramsalve teorik bilgileri edinir. 4) Engellilik gibi tecrübe âlemde köttülük olgusu ile bağdaştırılan olguları dinî ve bilimsel verilerle irdeler ve ilahiyata yöneltilecek eleştirilere cevaplar verir. Engelliliğin inançla ilgili boyutu ve kelam ilminin temel meseleleri içerisinde sahip olduğu konum tespit edilerek, engelliliğin tanımı, engellilik sebepleri, türleri, engelliliğe ilmî ve dinî yaklaşımlar, engelliliğin teolojik yönleri, felsefedeki kötülük problemiyle ilintisi, hayır-şer, kaza-kader, elem-musibet bağlamında izahı Eş‘arîlik, Mu‘tezile ve Mâtürîdiyye ekolleri ekseninde yapılacaktır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385270
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF366 |
Kader-Engellilik İlişkisi |
6 |
2 + 0 |
5,0 |
S |
1) Engellilik olgusunu farklı toplumlarda dinlerde tarih boyunca nasıl ve ne şekilde anlaşıldığını öğrenir. 2) engellilik olgusunu sadece metafizik bir olgu olmadığını, aynı zamanda psikolojik, sosyyolojik, fiziksel, hukuki ve biyolojik nedenleri olduğunu kavrar. 3) Bilim, din ve kelamî ekollerin verileri doğrultusunda engellilik olgusuna dair kavramsalve teorik bilgileri edinir. 4) Engellilik gibi tecrübe âlemde köttülük olgusu ile bağdaştırılan olguları dinî ve bilimsel verilerle irdeler ve ilahiyata yöneltilecek eleştirilere cevaplar verir. Engelliliğin inançla ilgili boyutu ve kelam ilminin temel meseleleri içerisinde sahip olduğu konum tespit edilerek, engelliliğin tanımı, engellilik sebepleri, türleri, engelliliğe ilmî ve dinî yaklaşımlar, engelliliğin teolojik yönleri, felsefedeki kötülük problemiyle ilintisi, hayır-şer, kaza-kader, elem-musibet bağlamında izahı Eş‘arîlik, Mu‘tezile ve Mâtürîdiyye ekolleri ekseninde yapılacaktır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385458
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
PFE302 |
Sınıf Yönetimi (Pedagojik Formasyon) |
6 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfta disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfta zaman yönetimi; sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385459
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
PFE304 |
Özel Öğretim Yöntemleri (Pedagojik Formasyon) |
6 |
3 + 0 |
4,0 |
S |
Özel öğretim yöntemleri olarak: sunuş yöntemi, buluş yöntemi, soru-cevap yöntemi, problem çözme yöntemi, grupla çalışma yöntemi, drama ve rol yapma yöntemi, beyin fırtınası yöntemi, altı şapka tekniği, proje tekniği, tam öğrenme, örnek olay incelemesi, kubaşık öğrenme gibi yöntemler öğrenilecektir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/385460