Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
BŞÜ100 |
Ders Dışı Etkinlik |
7 |
1 + 1 |
3,0 |
S |
Sosyal, Bilimsel, Kültürel ve Sanatsal Faaliyetler
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340203
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
BŞÜ100 |
Ders Dışı Etkinlik |
7 |
1 + 1 |
3,0 |
S |
Sosyal, Bilimsel, Kültürel ve Sanatsal Faaliyetler
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340386
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF401 |
Kur’an Okuma ve Tecvid VII |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
Z |
Teorik Tecvid konuları ve Tecvid tahlili, bazı sûrelerin ezberlenmesi, meallerinin kavranması ve 21-24. cüzleri yüzüne okuma
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340115
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF401 |
Kur’an Okuma ve Tecvid VII |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
Z |
Teorik Tecvid konuları ve Tecvid tahlili, bazı sûrelerin ezberlenmesi, meallerinin kavranması ve 21-24. cüzleri yüzüne okuma
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340296
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF403 |
Tefsir V |
7 |
2 + 0 |
2,0 |
Z |
Celaleyn Tefsiri takip edilerek yirmi dördüncü ve otuzuncu cüzler arasındaki sureler okunacak/işlenecek.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340116
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF403 |
Tefsir V |
7 |
2 + 0 |
2,0 |
Z |
Celaleyn Tefsiri takip edilerek yirmi dördüncü ve otuzuncu cüzler arasındaki sureler okunacak/işlenecek.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340297
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF405 |
Hadis V |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
Z |
Temel hadis kaynaklarından seçme hadisler
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340117
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF405 |
Hadis V |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
Z |
Temel hadis kaynaklarından seçme hadisler
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340298
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF407 |
Fıkıh III |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
Z |
Kamu ve muhakeme hukuku ile ilgili temel kavramlar, temel prensipler, tarihsel gelişim, hukuk ekollerinin farklı düşünceleri, çağdaş gelişmeler ve benzeri konulara değinilecektir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340118
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF407 |
Fıkıh III |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
Z |
Kamu ve muhakeme hukuku ile ilgili temel kavramlar, temel prensipler, tarihsel gelişim, hukuk ekollerinin farklı düşünceleri, çağdaş gelişmeler ve benzeri konulara değinilecektir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340299
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF409 |
Tasavvuf II |
7 |
2 + 0 |
2,0 |
Z |
Tasavvufun müesseseleşmesi. Tarikatların ortaya çıkış süreci. Selçuklular döneminde tarikatların dini hayata etkisi. Tasavvufî mekteplerin Anadolu’ya gelişi. Hacı Bektaş Veli ve Bektaşilik Tasavvufun tartışmalı konuları
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340119
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF409 |
Tasavvuf II |
7 |
2 + 0 |
2,0 |
Z |
Tasavvufun müesseseleşmesi. Tarikatların ortaya çıkış süreci. Selçuklular döneminde tarikatların dini hayata etkisi. Tasavvufî mekteplerin Anadolu’ya gelişi. Hacı Bektaş Veli ve Bektaşilik Tasavvufun tartışmalı konuları
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340300
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF411 |
Din Felsefesi |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
Z |
Ders, din felsefesinin temel sorunlarını ele almaktadır: Tanrı’nın varlığına dair deliller, kötülük problemi, iman ve akıl ilişkisi, vahiy ve mucize anlayışı, dini deneyim, din dilinin anlamı ve çağdaş din felsefesi tartışmaları. Bu konular, hem klasik filozoflar (Platon, Aristoteles, Aquinas, Gazali, İbn Rüşd) hem de modern ve çağdaş düşünürler (Descartes, Kant, Kierkegaard, Wittgenstein, Plantinga) üzerinden işlenecektir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340120
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF411 |
Din Felsefesi |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
Z |
Ders, din felsefesinin temel sorunlarını ele almaktadır: Tanrı’nın varlığına dair deliller, kötülük problemi, iman ve akıl ilişkisi, vahiy ve mucize anlayışı, dini deneyim, din dilinin anlamı ve çağdaş din felsefesi tartışmaları. Bu konular, hem klasik filozoflar (Platon, Aristoteles, Aquinas, Gazali, İbn Rüşd) hem de modern ve çağdaş düşünürler (Descartes, Kant, Kierkegaard, Wittgenstein, Plantinga) üzerinden işlenecektir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340301
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF413 |
Özel Öğretim Yöntemleri (Pedagojik Formasyon) |
7 |
3 + 0 |
6,0 |
S |
Bu dersin içeriği öğrenci etkinliklerinden oluşmaktadır. Dönem boyunca her bir öğrenci MEB'e bağlı okullarda okutulan din derslerinden herhangi bir konuyu seçerek öğretim ilke ve yöntemlerinin belirlemiş olduğu esaslara göre ders işleme deneyimini yaşar.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340182
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF413 |
Özel Öğretim Yöntemleri (Pedagojik Formasyon) |
7 |
3 + 0 |
6,0 |
S |
Bu dersin içeriği öğrenci etkinliklerinden oluşmaktadır. Dönem boyunca her bir öğrenci MEB'e bağlı okullarda okutulan din derslerinden herhangi bir konuyu seçerek öğretim ilke ve yöntemlerinin belirlemiş olduğu esaslara göre ders işleme deneyimini yaşar.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340365
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF419 |
Kur'an Arapçası |
7 |
1 + 6 |
8,0 |
S |
Bu derste temel düzeyde tefsir metinleri okutulmaktadır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340184
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF419 |
Kur'an Arapçası |
7 |
1 + 6 |
8,0 |
S |
Bu derste temel düzeyde tefsir metinleri okutulmaktadır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340367
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF421 |
Türk İslam Devletleri Tarihi |
7 |
3 + 0 |
6,0 |
S |
Türklerin İslamiyetten önceki dinleri, Türklerin Müslüman Araplarla gelişen ilişkileri ve Müslüman oluş süreçleri ile arasındaki bağlantılar, ilk Türk İslam devletlerinin kronolojik sıralaması, ilk Türk İslam devletleri olan İtil Bulgar Devleti, Tolunoğulları, İhşîdîler, Karahanlılar ve Gazneliler devletlerinin siyasi tarihlerinin ekonomik ve kültürel boyutlarıyla değerlendirilmesi.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340185
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF421 |
Türk İslam Devletleri Tarihi |
7 |
3 + 0 |
6,0 |
S |
Türklerin İslamiyetten önceki dinleri, Türklerin Müslüman Araplarla gelişen ilişkileri ve Müslüman oluş süreçleri ile arasındaki bağlantılar, ilk Türk İslam devletlerinin kronolojik sıralaması, ilk Türk İslam devletleri olan İtil Bulgar Devleti, Tolunoğulları, İhşîdîler, Karahanlılar ve Gazneliler devletlerinin siyasi tarihlerinin ekonomik ve kültürel boyutlarıyla değerlendirilmesi.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340368
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF423 |
İslam Bilim Tarihi |
7 |
2 + 0 |
2,0 |
S |
“İslam ve Bilim” konusundaki yaklaşımlardan ilki, “İslam”ın, belirli zaman diliminde ve koşullarda, belirli ilkeler çevresinde bir yaşam biçimi sunan, klasik din tanımının temel ögelerini bünyesinde barındıran, sadece bir din olduğudur. İslam ile yanyana gelen “Bilim” kelimesi ise genellikle dini bilimlerlerle sınırlı kalmaktadır. Daha araştırmacı ve objektif olmaya çalışan bir diğer yaklaşım ise, doğuşuyla birlikte İslam dininin, hızla hakim olduğu bölgelerdeki eski kültür ve bilim çevreleriyle zorunlu olarak ilişkiye geçerek ve o kültürlerin bilgi ve kültür birikimlerini kendi bünyesinde toplayarak bu birikimi, kendisinden bir şey ilave etmeksizin koruyan ve uygun şartlar oluştuğunda Batı dünyasına aktaran bir aracı kültür oluşturduğudur. Son yaklaşım ise hem ülkemizde hem de Arap dünyasında yaygın siyasi-hamâsi bir söylem olmanın ötesinde kendini temellendiremeyen, İslam’ın din ve kültür olarak, Batı dünyasında şekillenen modern bilimsel gelişmelerin temelini attığı, bugünkü bilimin bütün gelişmelerinin kendisine borçlu olduğu tarzındaki konformist yaklaşımdır. Bu her üç yaklaşım da, oranları farklı olsa da, doğruluk ve yanlışlık payı içermektedir. Bu ders, bu yaklaşımları göz önünde bulundurarak, İslam dünyasında tarih buyunca yapılan bilimsel çalışmaları ele alacaktır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340186
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF423 |
İslam Bilim Tarihi |
7 |
2 + 0 |
2,0 |
S |
“İslam ve Bilim” konusundaki yaklaşımlardan ilki, “İslam”ın, belirli zaman diliminde ve koşullarda, belirli ilkeler çevresinde bir yaşam biçimi sunan, klasik din tanımının temel ögelerini bünyesinde barındıran, sadece bir din olduğudur. İslam ile yanyana gelen “Bilim” kelimesi ise genellikle dini bilimlerlerle sınırlı kalmaktadır. Daha araştırmacı ve objektif olmaya çalışan bir diğer yaklaşım ise, doğuşuyla birlikte İslam dininin, hızla hakim olduğu bölgelerdeki eski kültür ve bilim çevreleriyle zorunlu olarak ilişkiye geçerek ve o kültürlerin bilgi ve kültür birikimlerini kendi bünyesinde toplayarak bu birikimi, kendisinden bir şey ilave etmeksizin koruyan ve uygun şartlar oluştuğunda Batı dünyasına aktaran bir aracı kültür oluşturduğudur. Son yaklaşım ise hem ülkemizde hem de Arap dünyasında yaygın siyasi-hamâsi bir söylem olmanın ötesinde kendini temellendiremeyen, İslam’ın din ve kültür olarak, Batı dünyasında şekillenen modern bilimsel gelişmelerin temelini attığı, bugünkü bilimin bütün gelişmelerinin kendisine borçlu olduğu tarzındaki konformist yaklaşımdır. Bu her üç yaklaşım da, oranları farklı olsa da, doğruluk ve yanlışlık payı içermektedir. Bu ders, bu yaklaşımları göz önünde bulundurarak, İslam dünyasında tarih buyunca yapılan bilimsel çalışmaları ele alacaktır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340369
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF425 |
Kur'an Meali Okuma Teknikleri I |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Özellikle modern dönemin önemli kur´an okuma biçimlerinden tercüme veya çevirilerin mahiyeti, tercüme yöntem ve çeşitleri, tarihi süreçte yapılan çevirilerin analizi yapılacaktır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340187
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF425 |
Kur'an Meali Okuma Teknikleri I |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Özellikle modern dönemin önemli kur´an okuma biçimlerinden tercüme veya çevirilerin mahiyeti, tercüme yöntem ve çeşitleri, tarihi süreçte yapılan çevirilerin analizi yapılacaktır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340370
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF427 |
Tefsir Metinleri I |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Tarihi süreçte yazılmış farklı tefsirlerden seçme metinler okutulacaktır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340188
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF427 |
Tefsir Metinleri I |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Tarihi süreçte yazılmış farklı tefsirlerden seçme metinler okutulacaktır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340371
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF429 |
Sünnete Çağdaş Yaklaşımlar |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
sünnet ve hadis kavramları, bu kavramların tarihi süreç içinde geçirdiklei anlam yüklemeleri, islam dünyası ve batıdaki hadis çalışmaları, hadilslere farklı yaklaşımlar ve özellikleri.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340189
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF429 |
Sünnete Çağdaş Yaklaşımlar |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
sünnet ve hadis kavramları, bu kavramların tarihi süreç içinde geçirdiklei anlam yüklemeleri, islam dünyası ve batıdaki hadis çalışmaları, hadilslere farklı yaklaşımlar ve özellikleri.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340372
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF431 |
Klasik Fıkıh Problemleri |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
İbadet, Aile ve Borçlar Hukuku
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340190
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF431 |
Klasik Fıkıh Problemleri |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
İbadet, Aile ve Borçlar Hukuku
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340373
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF433 |
İslam Hukukunun Genel İlkeleri |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Mecelle-i Ahkam-i Adliyede yer alan 99 genel ilke tatbikatlarından örnekler verilerek tanıtılacak ve bu ilkelere yönelik istisnalara değinilecek.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340191
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF433 |
İslam Hukukunun Genel İlkeleri |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Mecelle-i Ahkam-i Adliyede yer alan 99 genel ilke tatbikatlarından örnekler verilerek tanıtılacak ve bu ilkelere yönelik istisnalara değinilecek.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340374
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF435 |
Günümüz Tasavvuf Hareketleri |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Günümüzde tasavvufi hayat ve tarikatlar
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340192
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF435 |
Günümüz Tasavvuf Hareketleri |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Günümüzde tasavvufi hayat ve tarikatlar
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340375
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF437 |
Kelamda Yöntem |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Çağdaş İslam Akımlarının tanımı, amacı, konusu, kaynakları, ilgili bilimleri; İslami akım kavramı, din-dini akım ilişkisi; çağdaş İslam akımlarının ortaya çıkmasında etkili olan sebepler; mevcut İslam akımları; günümüzdeki İslami akımların kavramsal, yapısal ve dini-fikri analizi; geleneksel ve yenilikçi dini akımlar; siyasi, fikri-felsefi İslamcılık; dinde mezhepler üstü yaklaşım.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340193
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF437 |
Kelamda Yöntem |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Çağdaş İslam Akımlarının tanımı, amacı, konusu, kaynakları, ilgili bilimleri; İslami akım kavramı, din-dini akım ilişkisi; çağdaş İslam akımlarının ortaya çıkmasında etkili olan sebepler; mevcut İslam akımları; günümüzdeki İslami akımların kavramsal, yapısal ve dini-fikri analizi; geleneksel ve yenilikçi dini akımlar; siyasi, fikri-felsefi İslamcılık; dinde mezhepler üstü yaklaşım.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340376
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF439 |
Türk Kelamcıları |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Türk Kelamcılar ve Anadolu'da yetişmiş Osmanlı son dönem Kelam âlimler tanıtmak
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340194
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF439 |
Türk Kelamcıları |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Türk Kelamcılar ve Anadolu'da yetişmiş Osmanlı son dönem Kelam âlimler tanıtmak
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340377
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF441 |
Batıda Yeni Dini Hareketler |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Yeni Dinî Hareketlerin Ortaya Çıkış Nedenleri ve Temel Özellikleri
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340195
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF441 |
Batıda Yeni Dini Hareketler |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Yeni Dinî Hareketlerin Ortaya Çıkış Nedenleri ve Temel Özellikleri
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340378
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF443 |
Günümüz Felsefe Akımları |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Günümüz Felsefî akımlarının incelenmesi, Kant sonrası felsefe akımları, Pozitivizm, Materyalizm, Yaşama Felsefesi, Fenomenoloji, Yeni Ontoloji, Varoluşculuk, Modern Deneycilik ve Analitik Felsefe.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340196
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF443 |
Günümüz Felsefe Akımları |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Günümüz Felsefî akımlarının incelenmesi, Kant sonrası felsefe akımları, Pozitivizm, Materyalizm, Yaşama Felsefesi, Fenomenoloji, Yeni Ontoloji, Varoluşculuk, Modern Deneycilik ve Analitik Felsefe.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340379
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF445 |
Çağdaş İslam Düşüncesi |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Çağdaşlık, Modernizm, İslâm düşüncesi
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340197
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF445 |
Çağdaş İslam Düşüncesi |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Çağdaşlık, Modernizm, İslâm düşüncesi
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340380
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF447 |
Çağdaş Din Felsefesi Problemleri |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Bu ders, dinî tecrübenin anlamı, önemi ve çeşitlerini, kötülük problemi ve çözüm önerileri, irade, özgürlük, mucize, ve ölümden sonraki hayat gibi konuları içermektedir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340198
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF447 |
Çağdaş Din Felsefesi Problemleri |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Bu ders, dinî tecrübenin anlamı, önemi ve çeşitlerini, kötülük problemi ve çözüm önerileri, irade, özgürlük, mucize, ve ölümden sonraki hayat gibi konuları içermektedir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340381
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF449 |
Mantık Yanlışları |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Mantıkta yanlışları: biçim yanlışları ve içerik yanlışları
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340199
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF449 |
Mantık Yanlışları |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Mantıkta yanlışları: biçim yanlışları ve içerik yanlışları
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340382
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF451 |
Tarih Felsefesi Problemleri |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Tarihin Tanımı, Tarih Felsefesinin Tanımı, Doğu Kültüründe Tarih Felsefesinin Kaynakları , Tarihin Unsurları, Zaman, mekan ve insan ilişkisi, Tarihin Genel Kanunları, Toplumsal müşterekler ve gelecekle ilgili teklifler.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340200
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF451 |
Tarih Felsefesi Problemleri |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Tarihin Tanımı, Tarih Felsefesinin Tanımı, Doğu Kültüründe Tarih Felsefesinin Kaynakları , Tarihin Unsurları, Zaman, mekan ve insan ilişkisi, Tarihin Genel Kanunları, Toplumsal müşterekler ve gelecekle ilgili teklifler.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340383
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF453 |
Hüsn-i Hat |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Hat sanatının ortaya çıkması, tarihte hat sanatıyla ilgili oluşan ekoller, ünlü hattatlar ve onların hat teknikleri, hat sanatında kullanılan kalem, kağıt, mürekkep ile diğer malzemelerin hazırlanması, kullanılması ve kısmen sanatın icra edilmesidir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340201
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF453 |
Hüsn-i Hat |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Hat sanatının ortaya çıkması, tarihte hat sanatıyla ilgili oluşan ekoller, ünlü hattatlar ve onların hat teknikleri, hat sanatında kullanılan kalem, kağıt, mürekkep ile diğer malzemelerin hazırlanması, kullanılması ve kısmen sanatın icra edilmesidir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340384
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF455 |
Türk İslam Tarihi Problemleri |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Türk İslam Tarihi Problemlerini tespit ve tahlil etmek.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340202
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF455 |
Türk İslam Tarihi Problemleri |
7 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Türk İslam Tarihi Problemlerini tespit ve tahlil etmek.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340385
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF457 |
Öğretmenlik Uygulaması I (Pedagojik Formasyon) |
7 |
1 + 6 |
8,0 |
S |
Uygulama okulunda değişik sınıflarda öğretmenlik yaparak mesleğinin yeterliklerini geliştirebilme. Kendi alanının ders programını anlayabilme, ders kitaplarını değerlendirebilme, ölçme ve değerlendirme yapabilme. Öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış olduğu deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak kendisini bu yönde geliştirebilme. Sınıf içinde sınıf yönetimi, öğretimin planlanması ve uygulanması konusunda yeterliklerini geliştirebilme.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340204
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF457 |
Öğretmenlik Uygulaması I (Pedagojik Formasyon) |
7 |
1 + 6 |
8,0 |
S |
Uygulama okulunda değişik sınıflarda öğretmenlik yaparak mesleğinin yeterliklerini geliştirebilme. Kendi alanının ders programını anlayabilme, ders kitaplarını değerlendirebilme, ölçme ve değerlendirme yapabilme. Öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış olduğu deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak kendisini bu yönde geliştirebilme. Sınıf içinde sınıf yönetimi, öğretimin planlanması ve uygulanması konusunda yeterliklerini geliştirebilme.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340387
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF459 |
İngilizce Dini Metinlerin Tercümesi ve Terminoloji |
7 |
1 + 6 |
8,0 |
S |
İngilizce çeşitli dini metinlerin okuması yapılır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340205
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İİF459 |
İngilizce Dini Metinlerin Tercümesi ve Terminoloji |
7 |
1 + 6 |
8,0 |
S |
İngilizce çeşitli dini metinlerin okuması yapılır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340388