Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İMÇ401 |
Mezuniyet Tezi |
7 |
2 + 2 |
6,0 |
Z |
Bu ders, öğrencinin mezuniyet makalesini araştırması, yazması ve gözden geçirmesi için bir strüktür sağlamaktadır. Bu nedenle, ders, makale ve makale sürecinin gözden geçirilmesi ve tartışılması üzerine hazırlanmıştır. Bu ders kapsamında öğrenci sunumları, haftalık bireysel görüşmeler ve final teslimi gerçekleştirilecektir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/347536
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İMÇ403 |
Tasarım Stüdyosu V |
7 |
4 + 4 |
10,0 |
Z |
Bu ders kapsamında, bir çalışma alanı belirlenerek tüm aşamalarıyla tasarlanmakta ve çeşitli ölçeklerde paftalar hazırlanmaktadır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/347537
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İMÇ405 |
Maliyet Analizi |
7 |
3 + 0 |
5,0 |
Z |
Yapı işlerinde kullanılan genel tanım; sözcük ve açıklamaları; maliyet ihale mevzuatı ve dosyası hazırlanması, içeriği, katılma koşulları; yapı işlerinde kullanılan genel dokümanlar, formlar, çizelge ve Tablolar, ve kullanımları; yapı iş defterleri, ataşman, röleve, yeşil defter vs; yapı işletmesi, teknolojisi ve konstrüksiyon alanında tamamlayıcı genel özel resmi yönetmelik ve şartname uygulamaları ile yapılarda kullanılan malzemelerin metraj hesaplamaları, malzemelerin gerektirdiği maliyet hesapları dersin içeriğini oluşturmaktadır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/347524
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İMÇ407 |
Mekan Planlama |
7 |
2 + 2 |
5,0 |
Z |
Mekan planlama ve tasarımını ilgilendiren çeşitli tanımlar üzerinde durularak, tasarım olgusu çeşitli örnekler ve anlatımlarla aktarılır. Belirlenen konsept doğrultusunda verilen bir örnek mekanda planlama ve tasarım sürecinin geliştirilmesi istenir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/347525
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İMÇ409 |
Çağdaş Mekanlar ve Eleştiri |
7 |
2 + 1 |
4,0 |
S |
Planlama ve tasarımı çalışmaları kapsamında yer alan çağdaş yapıların tanımlanıp tasarım ilkelerinin tartışıldığı derste, çağdaş yapıları biçim, form, cephe özellikleri, malzeme kullanımları ve çevre ilişkileri açısından irdelenmektedir. Park ve Bahçe yapıları, kış bahçeleri, çatı bahçeleri, gastronomik yapılar, çiftlik yapıları, seralar, tarımsal işletmeler, gazebo, kameriye, büfeler, su yapıları, çatı örtüleri ile fuar ve sergi alanları, hayvanat bahçeleri ve plaj yapıları genel nitelikleri açısından değerlendirilmekte, örnek uygulamalar tartışılarak mekan standartları, yapısal ve mekansal nitelik kapsamında tasarım ilke ve yaklaşımları ortaya konmaktadır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/347556
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İMÇ411 |
Kentsel Yeşil Alanlar |
7 |
2 + 1 |
4,0 |
S |
Kentsel açık - yeşil alanların tanımı ve tarihçesi üzerinde durularak, kentsel açık mekanların işlevleri, kentsel açık mekanların kullanımını etkileyen faktörler, kentsel açık mekanlarla ilgili ulusal ve uluslararası yasal mevzuat, kentsel açık mekanların planlanması ve tasarımında yer alan paydaşlar çeşitli örnekler ve anlatımlarla aktarılır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/347557
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İMÇ413 |
Çevre Sorunları ve Politikaları |
7 |
2 + 1 |
4,0 |
S |
Küresel ölçekteki çevre sorunları, ulusal ölçekte çevre sorunları, çevreyle ilgili politikalar, yasal ve yönetsel yapı.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/347558
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
İMÇ415 |
Kentleşme Tarihi |
7 |
3 + 0 |
4,0 |
S |
Eskiçağdan başlayarak modern çağ ve günümüze kadar tarih boyunca kentlerin, kentleşme olgusunun ortaya çıkış nedenleri ve etkileyen faktörler incelenecektir. Bu bağlamda dönem kentlerinin mekânsal, ekonomik, sosyolojik, kültürel ve politik yapılarından örnekler verilerek kentlerin ortaya çıkmış, oluşma ve düzenlenme felsefeleri irdelenecek, kentsel anlayışın değişim ve gelişimleri vurgulanacaktır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398962
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
PFE401 |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Pedagojik Formasyon) |
7 |
3 + 0 |
4,0 |
S |
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/372997
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
PFE403 |
Rehberlik ve Özel Eğitim (Pedagojik Formasyon) |
7 |
3 + 0 |
4,0 |
S |
Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri; rehberliğin kısa tarihçesi; rehberlikle ilgili model ve yaklaşımlar; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel rehberlik programı); rehberlik türleri (eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik);öğretmenin sınıf rehberliğindeki rol ve işlevi; özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tarama, yönlendirme, tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin özel eğitime katılımı ve işbirliği; rehberlik ve özel eğitimde etik ilkeler.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/372996