Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGB5000 |
Tez Çalışması |
1 |
0 + 1 |
20,0 |
Z |
Ders kapsamında; tez konusunun bilimsel dayanaklarla belirlenmesi, araştırma sürecinin yapılandırılması, veri toplama ve analiz aşamalarının gerçekleştirilmesi, bulguların yorumlanarak yazılı rapora dönüştürülmesi ve tezin akademik ölçütlere uygun biçimde sunulması konuları ele alınmaktadır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438195
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGB5002 |
Gelişim Teorileri |
1 |
3 + 0 |
7,5 |
S |
Bu ders, çocuk gelişimi alanında temel gelişim kuramlarını kapsamaktadır. Ders kapsamında psikanalitik, davranışçı, bilişsel, sosyo-kültürel ve ekolojik kuramlar ele alınmakta; her kuramın temel kavramları, çocuk gelişimine bakış açıları ve eğitim uygulamalarına katkıları tartışılmaktadır. Ayrıca kuramların güçlü ve sınırlı yönleri karşılaştırmalı olarak değerlendirilmektedir. 📌 Course Content (English) This course covers the major developmental theories in the field of child development. It focuses on psychoanalytic, behavioral, cognitive, socio-cultural, and ecological theories, discussing their key concepts, perspectives on child development, and contributions to educational practices. In addition, the strengths and limitations of each theory are examined through a comparati
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438200
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGB5003 |
Okula Hazırlık |
1 |
3 + 0 |
7,5 |
S |
Bu ders okula uyum, ilkokula hazırbulunuşluk ve ilkokula hazırlığın boyutları konularını kapsamaktadır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438201
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGB5004 |
Erken Çocuklukta Matematiksel Düşüncenin Gelişimi |
1 |
3 + 0 |
7,5 |
S |
Matematikte temel kavramlar. Temel düşünme becerileri. Problem çözme, eleştirel düşünme, sezgisel düşünme, yaratıcı düşünme ve matematik. Matematiksel düşünmeyi açıklayan kuramlar. Öğrenme ve öğretmede temel prensipler ve öğrenme ve öğretmeyi etkileyen faktörler. Matematik öğretiminde strateji, yöntem ve teknikleri.. Sayma becerileri ve öğretilmesi. Saymanın öğrenilmesinde prensipler. Aritmetik beceriler ve öğretilmesi. Ölçme becerileri ve öğretilmesi. Geometri ve mekansal beceriler ve öğretilmesi. Erken çocukluk dönemini kapsayan matematik konusundaki araştırmaları anlama, analiz etme ve değerlendirme.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438202
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGB5005 |
Erken Çocukluk Döneminde Yeni Yaklaşım ve Programlar |
1 |
3 + 0 |
7,5 |
S |
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGB5006 |
Çocuk ve Egzersiz |
1 |
3 + 0 |
7,5 |
S |
Bu ders, çocuk gelişimi dönemlerini dikkate alarak, biyomotor yetiler ve antropometri ile ve egzersizin çocuk gelişimi üzerinde nasıl bir etkiye sahip olduğunu kapsar.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438204
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGB5007 |
Çocukluk Döneminde Sanat Eğitimi |
1 |
3 + 0 |
7,5 |
S |
Bu ders, çocukluk döneminde sanat eğitiminin kuramsal temellerini ve uygulamalı boyutlarını ele almaktadır. Ders kapsamında çocuk sanatının gelişim evreleri, sanatın çocuğun bilişsel, duygusal, sosyal ve motor gelişimine katkıları, farklı sanat teknikleri ve materyallerin kullanımı, sanat etkinliklerinin planlanması ve değerlendirilmesi incelenecektir. Ayrıca öğrenciler, çocuklarda yaratıcılığı destekleyen ve bireysel farklılıkları gözeten etkinlikler tasarlama ve uygulama becerisi kazanacaklardır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438205
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGB5008 |
Davranım Bozuklukları |
1 |
3 + 0 |
7,5 |
S |
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGB5009 |
Hastane ve Çocuk |
1 |
3 + 0 |
7,5 |
S |
Ders kapsamında hastane ortamı ve hastalık kavramı hakkında genel bilgiler verilerek, çocukların ve ailelerinin hastaneye hazırlık sürecinde yaşadıkları deneyimler tartışılır. Hastanede yatan çocukların hakları ve gelişimsel özellikleri üzerinde durularak, çocuk ve ailelerle kurulacak iletişim becerileri geliştirilir. Cerrahi işlem uygulanacak, akut ya da kronik hastalığa sahip olan çocuklar ile ölümcül hastalığı bulunan çocuk ve ailelerinin yaşadıkları süreçler örneklerle ele alınır. Ölüm ve kayıp yaşayan çocuklar ve aileleriyle iletişimde dikkat edilmesi gereken noktalar vurgulanır. Bunun yanı sıra hastane okulları ve bu kurumların çocukların eğitim yaşamına katkısı incelenir. Çocukların hastane ve diğer sağlık kuruluşlarında oyun aracılığıyla desteklenmesi üzerinde durulur.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438207
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGB5010 |
Ölçek Geliştirme ve Kültürlerarası Ölçek Uyarlama |
1 |
3 + 0 |
7,5 |
S |
Bu ders kapsamında öğrenciler, ölçek geliştirme sürecinin temel aşamalarını, uygun ölçme ilkelerini ve geçerlik-güvenirlik analizlerini öğreneceklerdir. Ayrıca, kültürler arası ölçme işlemlerinde ve ölçek uyarlama çalışmalarında karşılaşılan güçlükler, uyarlama yöntemleri ve dikkat edilmesi gereken etik ve teknik hususlar ayrıntılı olarak tartışılacaktır. Ders, uygulamalı örnekler ve vaka çalışmalarıyla öğrencilerin teori ve pratiği bir arada deneyimlemesini sağlayacak şekilde tasarlanmıştır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438208
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGB5011 |
Çocuk Resimlerinin Analizi |
1 |
3 + 0 |
7,5 |
S |
Bu ders kapsamında, çocuk resimlerinin gelişim dönemlerine göre özellikleri, çizimlerin bilişsel ve duygusal yansımaları, resim analizinde kullanılan teknikler, resimlerde aile, travma ve özel temaların değerlendirilmesi, projektif testlerde resimlerin rolü ve kültürel farklılıkların yansımaları ele alınacaktır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438209
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGB5012 |
Çocukluk Tarihi |
1 |
3 + 0 |
7,5 |
S |
Çocukluk kavramının tanımı ve tarihsel bağlamı Antik çağda çocukluk ve çocuk yetiştirme anlayışları Ortaçağ'da çocuk algısı ve eğitim uygulamaları Modern öncesi dönemde çocukluğun sosyal rolleri Sanayi Devrimi ve çocuk emeği ve 20. yüzyıllarda çocuklukta dönüşüm Osmanlı ve erken Cumhuriyet döneminde çocukluk algısı Çocuk haklarının gelişimi ve uluslararası belgeler Çocukluk üzerine tarihsel belgelerin analizi Günümüzde çocukluğun tarihsel mirası ve çağdaş tartışmalar
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438210
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGB5013 |
İstatistik ve Veri Analizi |
1 |
3 + 0 |
7,5 |
S |
Bu ders, temel istatistiksel kavramların tanıtılmasını, araştırma verilerinin uygun yöntemlerle çözümlenmesini, elde edilen sonuçların yorumlanmasını, betimsel istatistiklerin ve temel hipotez testlerinin uygulanmasını, sonuçların raporlaştırılmasını ve SPSS, Excel ile Jamovi gibi yaygın istatistik paket programlarından yararlanılmasını kapsamaktadır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438211
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGB5015 |
Çocukluk Dönemi Güncel Araştırmalar |
1 |
3 + 0 |
7,5 |
S |
Bilimsel bilginin doğası ve epistemolojik yaklaşımlar, Çocuk gelişimini inceleme yöntemleri, Çocuk gelişiminde güncel araştırma eğilimleri ve alan yazın incelemesi, Problemin tanımlanması ve araştırma sorularının geliştirilmesi, Veri toplama teknikleri: gözlem, görüşme, ölçek geliştirme, deneysel yöntemler, Farklı gelişim dönemlerinde araştırmaların metodolojik özellikleri, Güncel araştırma bulgularının çocuk gelişimi kuramları ile ilişkilendirilmesi, Araştırma raporu yazımı ve bilimsel yayıncılık süreçleri, Araştırma sonuçlarının akademik ve toplumsal bağlamda sunulması süreçleri
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438212
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGB5016 |
Nitel Araştırma Yöntemleri |
1 |
3 + 0 |
7,5 |
S |
Nitel araştırmanın tanımı, özellikleri ve temel ilkeleri Nitel ve nicel araştırma arasındaki farklılıklar Nitel araştırmada araştırma sorusu geliştirme Nitel araştırma desenleri (fenomenoloji, etnografi, durum çalışması, eylem araştırması, kuram oluşturma vb.) Nitel veri toplama teknikleri (görüşme, gözlem, doküman incelemesi) Nitel araştırmada örnekleme yöntemleri Veri kaydı, düzenlenmesi ve transkripsiyon Nitel verilerin analizi (içerik analizi, betimsel analiz, tematik analiz vb.) Geçerlik, güvenirlik ve etik ilkeler Bulguların raporlanması ve nitel araştırma raporu yazımı Uygulamalı örnek çalışmalar ve öğrenci sunumları
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438213
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGB5017 |
Erken Çocukluk Döneminde Çocuk, Aile ve İletişim |
1 |
3 + 0 |
7,5 |
S |
Çocuk ve farklı aile türleri arasındaki iletişim, çocuk ve büyük ebeveyn iletişimi, çocuk ve kardeş iletişimi, çocuk ve akran iletişimi, çocuk ve öğretmen iletişimi, savaş, göç gibi dezavantajlı dönemlerde çocukla iletişim, aile eğitim programları ve etkililiği, ulusal ve uluslararası aile katılım programları, çocuk ve aile iletişiminde teknoloji vb. konular.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438214
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGB5018 |
Çocuk ve Oyun |
1 |
3 + 0 |
7,5 |
S |
Bu derste, bireysel oyun, eşli oyun, grup oyunu, materyalli-materyalsiz oyun, dijital oyun gibi kavramların çocuğun gelişimine olan etkilerini güncel literatür ışığında tartışmaktır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438215
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGB5019 |
Çocuk Gelişiminde Dış Mekânların Kullanımı |
1 |
3 + 0 |
7,5 |
S |
Eğitim süreci; çocuğun bakış açısından eğitim, sürdürülebilir kalkınma, kapsayıcı eğitim yaklaşımları ve Evrensel Öğrenme Tasarımı temellerine dayandırılmaktadır. Katılımcılar; dış mekânları organize etme, açık hava oyunlarını (fiziksel, serbest materyalli, riskli oyunlar) düzenleme, güvenliği sağlama ve çocukların gelişimlerini izleme konularında beceriler kazanırlar. Ayrıca oyun yoluyla öğrenme, çevik öğrenme ve açık hava keşiflerine dayalı yenilikçi yöntemleri uygulamayı öğrenirler. Farklı mevsimlerde ve hava koşullarında etkinlik planlamayı, çocuk ve ebeveynlerin aktif katılımını sağlayacak projeler geliştirmeyi deneyimlerler.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438216
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGB5020 |
Danışmanlık |
1 |
3 + 0 |
7,5 |
S |
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438217
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGB5021 |
Çocukluk Döneminde Yaratıcı Düşünme |
1 |
3 + 0 |
7,5 |
S |
Yaratıcı düşünmenin tanımı ve önemi, yaratıcı düşünmenin gelişmesi, Yaratıcı düşünmenin bileşenleri, Yaratıcılığı etkileyen bireysel ve çevresel faktörler, Çocuk oyunları ve yaratıcılık ilişkisi, erken çocukluk eğitiminde yaratıcı program geliştirme, yaratıcı düşünmeyi destekleyen öğretim yöntemleri ve teknikleri, Eğitimcinin yaratıcı düşünme sürecindeki rolü, Yaratıcı düşünmenin farklı gelişim alanlarına katkısı, Yaratıcılığı değerlendirme yöntemleri ve çağdaş yaklaşımlar
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438218
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGB5900 |
Seminer |
1 |
3 + 0 |
7,5 |
S |
Öğrencilerin akademik eğilimleri doğrultusunda konu belirleme, Konu seçiminde danışmanlık ve yönlendirme süreci, Belirlenen konuya ilişkin kaynak taraması ve literatür incelemesi, Araştırma yöntemleri ve veri toplama yollarının değerlendirilmesi, Seminer çalışmasının planlanması ve taslağının hazırlanması, Sunum teknikleri ve etkili iletişim becerileri, Ara değerlendirme ve danışman geribildirimleri, Seminer sunumlarının gerçekleştirilmesi ve tartışılması
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438199
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGB7000 |
Uzmanlık Alan |
1 |
6 + 0 |
10,0 |
Z |
Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme. Tezi ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemlerin yorumlanması Tezde kullanılacak veri toplama ve yöntemlerin belirlenmesi Alan ve yöntem ile ilgili literatür takibi. Tez çalışmasının teorik arka planı hakkında literatür takibi. Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme. Tez çalışmasınin geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi. Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme. Rapor hazırlama ve sunma. Literatür takibi, not alma ve değerlendirme. Birincil kaynaklardaki eksikliklerin tamamlanması. Yorum, değerlendirme ve analiz. Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438196
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
LEE5998 |
Akademik Türkçe |
1 |
4 + 0 |
4,0 |
S |
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
LEE5999 |
Bilim Etiği ve Araştırma Teknikleri |
1 |
2 + 0 |
5,0 |
S |
Bilimsel etik ilkeleri; Üniversiteler, TÜBİTAK ve YÖK vb. kurumların etik kurullarının genel ilkeleri ve işleyiş şekilleri; Ar-Ge projeleri; bilimsel araştırma teknikleri; literatür tarama mantığı ve işlemleri; bilimsel makalelerin incelenmesi ve bilgiye hızlı ulaşma; bilimsel bilginin sunumu ve yayımlanması süreçleri.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438198