PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
SERAMİK VE CAM
(2018 - 2019)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Endüstriyel Seramik Tasarımı ve Uygulama II
SCT424
8
6 + 8
14,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Seramik ve Cam -
Lisans
(Yüz yüze, Örgün)
Amaç
Endüstriyel seramik alanında form, fonksiyon, estetik, ergonomi ve tasarım ilkeleri dikkate alınarak özgün tasarımlar yaratabilmek ve bu tasarımların üretimlerini gerçekleştirmek dersin amacını oluşturmaktadır.
Ders İçeriği
Projelendirilecek konunun araştırılması, konu ile ilgili yazılı ve görsel kaynak araştırılması. Eskiz çizmlerin yapılması yorumlanması teknik çözümlerin yapılması teknik çizimlerin oluşturulması, modelleme kalıplama, üretim, dosyalama ve sunum yapmayı içerir.
Ders Veren
Kadir SEVİM
Hafta
Konu
1
Ders içeriğinin incelenmesi, Uygulama konularının belirlenmesi.
2
Uygulama konusu saha arştırılmasının yapılması ve değerlendirilmesi
3
Eskiz çizimlerinin yapılması ve teknik çizimlere aktarılması
4
Eskiz çizimlerinin yapılması ve teknik çizimlere aktarılması
5
Modelleme aşaması ve teknik çözümlemelerin yapılması
6
Modelleme aşaması ve teknik çözümlemelerin yapılması
7
Ara sınav
8
Kalıp aşaması ve teknik çözümlemelerinin yapılması
9
Kalıp aşaması ve teknik çözümlemelerinin yapılması
10
Kalıp aşaması ve teknik çözümlemelerinin yapılması
11
Uygulama konusunun döküm yolu ile şekillendirilmesi, biküvi pişirimi, rötuşlanması, sırlama ve sırlı pişirim yapılması
12
Uygulama konusunun döküm yolu ile şekillendirilmesi, biküvi pişirimi, rötuşlanması, sırlama ve sırlı pişirim yapılması
13
Uygulama konusunun döküm yolu ile şekillendirilmesi, biküvi pişirimi, rötuşlanması, sırlama ve sırlı pişirim yapılması
14
Proje dosyasının oluşturulması. Sergileme
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Saha / Arazi Çalışması
14
1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
4
4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gösterim
4
2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
14
2
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
8
4
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
12
6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Seminer
4
1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
6
2
Ara Sınav 1
10
1
Uygulama 1
80
1
Dönem Sonu Uygulaması
10
1
Ödev (Sunum)
80
1
Ders İş Yükü:
366
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
14,35
Program Çıktıları
1
Sanat, tasarım, seramik ve cam alanlarına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi kazanır.
2
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanır.
3
Seramik ve cam alanın gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak ortaya kona sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü-yapıtı yada süreci tasarlama ve yaratma becerisi kazanır.
4
Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve gurup içinde çalışma becerisi kazanır.
5
Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme tanımlama ve çözme becerisi kazanır.
6
Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
7
Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi kazanır.
8
Sanat tasarım çözümlemelerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli donanıma sahip olur.
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
10
Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi kazanır.
11
Araştırma yönü kuvvetli teknolojik gelişmeleri takip eden alanına adapte edebilme bilincine sahip olur.
12
Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama benimseme bilincine sahip olur.
13
Yaratıcılık sürecinde mesleki öz güvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci kazanır.
14
Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eder
15
Disiplinlerarası ortak çalışma becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Şekillendirme araç gereçlerini ve yöntemlerini kullanabilmesi,
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Gerçekleştirmiş olduğu kalıplardan döküm ürünler alabilmesi, ürettiği ürünleri sırlayabilmesi ve fırınlayabilmesi, beklenmektedir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Farklı tekniklerde alçı modellemeler yapabilmesi, Farklı tekniklerde alçı kalıpları yapabilmesi,
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tasarım ve tasarım ilkeleri konusunda bilgi sahibi olabilmesi, Tasarılarını teknik çizimlerle gösterebilmesi,
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrencinin, Endüstriyel seramik alanında temel form, fonksiyon, estetik, ergonomi konularında bilgi sahibi olabilmesi,
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/153765