PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
(2019 - 2020)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Nesne Tabanlı Programlama
YBS351
5
2 + 1
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Yönetim Bilişim Sistemleri -
Lisans
(Yüz yüze, laboratuar ortamında verilmektedir.)
Amaç
Neste tabanlı prorgmlama kavramlarını öğrenme, nesne tabanlı programlama dilini kullnabilmek, nesne tabanlı programlama tekniklerini problemlere uygulayabilmek amaçlanmaktadır. Derste C# programlama dili ile uygulama yapılması amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
C# Programlama dili temelleri, nesne kavramı, sınıf, arayüz, çok biçimlilik, miras alma, kapsülleme, generic kavramı, dinamik nesneler tasarım desenleri kavramları incelenmektedir. Veri tipleri, kapsülleme, Sınıflar ve nesneler. Yapıcı metotlar, Metorların aşırı yüklenmesi, Virtual metot tanımlama, seçimlik pamaretreli metotlar Kapsülleme (Encapsulation) Arayüzler, Soyut Sınıflar Kalıtım (İnheritance) Çok biçimlilik (Polimorphism) Sınıf üyeleri: Alan, üye ve metotlar Sınıf üyelerine erişim Sınıf değişkenleri ve örnek değişkenler Sınıf üyesi olarak metotlar Generic Kavramı, Generic Metotlar, Generic Sınıflar İstisna Yönetimi Delegate ve Olay Tanımlama
Hafta
Konu
1
Nesne Tabanlı Programlama Temel Kavramlar
2
.Net Çatısı, C# Nedir?, Geliştirme ortamı tanıtımı, Visual Studio Kullanımı, Temel C# Programının Yapısı, C# Söz Dizimine Giriş
3
C# Temel Programlama Özellikleri, Değişkenler, Diziler, Döngüler, Karar Yapıları
4
Diziler, Döngüler, Karar Yapıları, Generic Listeler
5
Sınıf Kavramı, Sınıf Tanımlama, Sınıfın Üyeleri, Nesne Oluşturma, Namespace Kavramı, Partial Sınıf
6
Sınıf Üyelerine Erişim, Property Tanımlama, Sınıf Üyesi Olarak Metotlar, Kapsülleme Kavramı,
7
Miras Alma Kavramı, Sanal Metotlar, Arayüz Tanımlama, Soyut Sınıflar
8
Çok Biçimlilik, Arayüz, Sanal Metotlar, Soyut Sınıflar
9
Generic Sınıflar, Generic Metotlar
10
Delegate ve Event Kavramları
11
Tasarım Desenleri Kavramı, Antipattern Kavramı
12
Tasarım Desenlerinin Sınıflandırılması, Sıklıkla Kullanılan Tasarım Desenleri
13
Oluşturucu Tasarım Desenleri, Yapısal Tasarım Desenleri
14
DavranışsalTasarım Desenleri
Program Çıktıları
1
Bilişim sistemleri ile ilgili temel kavramlara hakim olarak işletmenin yönetim,üretim,pazarlama, insan kaynakları, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans gibi temel fonksiyonlarını bilişim sistemleri çerçevesinde içselleştirebilir.
2
İşletmecilik ve bilişim ile ilgili mesleki ve etik kurallara uyabilir, güncel ve gelişen eğilimleri izleyebilir.
3
Alanındaki mesleki faaliyet ve projelerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir, analitik düşünebilme yoluyla sorunları neden ve sonuçları ile kavrayabilir.
4
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir; düşüncelerini nitel ve nicel verilerle desteklenmiş sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
5
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilincine sahip olarak profesyonel, yasal ve etik ilkeleri anlayabilir ve uygulayabilir.
6
Sosyal ve mesleki ilişkileri anlayabilir ve yönetebilir, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir.
7
Bilginin elde edilmesi, saklanması, yeniden elde edilmesi ve güvenliği konusunda gerekli veri tabanı sistemleri ve web ortamları geliştirebilir ve yönebilirler.
8
Bir yabancı dili yönetim bilişim sistemleri alanıyla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilme.
9
Ofis yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir ve İşletme alanındaki teknolojilerin yaygınlaştırabilir ve alanındaki konularda liderlik edebilir.
10
Bir bilgisayar ağ sistemini yapılandırabilme, bilgisayar ağlarına ve donanıma ilişkin karşılaşılan sorunları çözebilme
11
Konu alanındaki bir araştırmayı bilimsel araştırma sürecinin aşamalarına uygun olarak gerçekleştirebilir.
12
Toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik projeler üretebilir, mesleğiyle ilgili konularda toplumla ve meslektaşlarıyla bilgi paylaşabilir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/201069