PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
HEMŞİRELİK
(2019 - 2020)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Diyaliz Hemşireliği
HEM326
6
2 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Hemşirelik -
Lisans
(DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA)
Amaç
Öğrenciye diyaliz hastasının izlemi, bakımı ve rehabilitasyonu konusunda bilgi kazandırmak, bakım gerektiren durumlarda problem çözme becerisi kazandırmak, diyaliz hastasını bütüncül yaklaşımla ele alma becerisi kazandırmak.
Ders İçeriği
Böbreğin anatomi ve fizyolojisi, böbrek hastalıklarında kullanılan tanı yöntemleri ve hemşirelik yaklaşımları, böbrek yetmezliği ve hemşirelik yaklaşımları, diyaliz endikasyonları, diyaliz çeşitleri, diyalizin fizyolojik prensipleri, diyaliz için gerekli materyaller, diyaliz uygulamaları, karşılaşılan komplikasyonlar ve hemşirelik yaklaşımları, çocuklarda, yaşlılarda ve gebelikte diyaliz uygulamaları, diyaliz hastalarının beslenmesi ve eğitimi.
Ders Veren
Hülya SARAY KILIÇ
Hafta
Konu
1
Böbrek Anatomisi ve Fizyolojisi
2
Böbrek yetmezliği ve hemşirelik bakımı
3
Diyaliz İle İlgili Genel Bilgiler, Diyalizin Tanımı ve Fizyolojik Prensipleri
4
Diyaliz için gerekli araç-gereçler
5
Diyaliz tipleri ve diyaliz endikasyonları
6
Hemodiyalizin akut ve kronik komplikasyonları
7
Hemodiyalizde damarsal giriş yolları ve heparinizasyon
8
Ara sınav
9
Periton diyalizinin komplikasyonları
10
Diyaliz hastalarında beslenme
11
Diyaliz hastalarında sık karşılaşılan psikolojik sorunlar
12
Diyaliz hastalarında yaşam kalitesinin yükseltilmesi
13
Özel durumlarda hemodiyaliz (çocuklarda, gebelikte, intoksikasyonlarda)
14
Böbrek transplantasyonu
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gösterim
2
13
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
13
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
2
12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
2
12
Ara Sınav 1
1
1
Final
1
1
Ders İş Yükü:
102
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
4
Program Çıktıları
1
Hemşirelik felsefesini, hemşirelik model ve kuramlarının bakımdaki önemini kavrar.
2
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli güncel kuramsal bilgi ve uygulama becerisini kazanır.
3
Mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda hemşirelik sürecini kullanarak birey, aile ve topluma bakım hizmetini sunar ve izler.
4
Genel hemşireliğin dayandığı temel tıp, fen, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin bilimsel bilgileri yorumlar.
5
Sorun çözme, eleştirel düşünme ve etkili iletişim becerilerini kazanır.
6
Yaşam boyu öğrenme sorumluluğu gösterir.
7
Bireysel ve mesleki gelişimi için bilgi ve teknolojideki yenilikleri izler.
8
Hemşirelik uygulamalarında liderlik yapar.
9
Hemşirelik uygulamalarını araştırmaya ve kanıta dayalı olarak yapılandırır.
10
Hemşirelik mesleğini etkileyen yasa, yönetmelik ve mevzuatı bilir ve izler.
11
Hemşirelik uygulamalarında insan ve hasta hakları ile yasal ve etik ilkelere göre hareket eder.
12
Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde yer alır.
13
Hemşirelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi ve değerlendirilmesinde yer alan yönetim ve öğretim aktivitelerine ilişkin bilgileri kullanır.
14
Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15
Hemşirelik bakımı sunarken kültürel özellikleri göz önünde bulundurur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Diyaliz öncesi, sırasında ve sonrasında bakım gereksinimlerini doğru ve etkin şekilde saptar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Diyalizde kullanılan araç gereçleri tanı ve bunları kullanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Diyaliz hastasının ve ailesinin sağlık eğitimini karşılayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hemodiyaliz ve periton diyalizine ilişkin temel kavramları bilir ve bu kavramlar arasında ilişki kurabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hastayı bütüncül yaklaşımla ele alarak rehabilite eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/202079