PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
HEMŞİRELİK
(2019 - 2020)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Yeni Doğan Hemşireliği
HEM323
5
2 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Hemşirelik -
Lisans
(Düz Anlatım, Soru-Cevap, Multimedya kullanımı, Ödev ve projeler, Beyin fırtınası)
Amaç
Öğrenciyi sağlıklı ve riskli yenidoğan ile ilgili kavramlar konusunda bilgilendirmek, öğrencide aile merkezli görüşlü yenidoğan hemşireliği anlayışı geliştirmektir.
Ders İçeriği
Yenidoğan hemşireliği, prematüre doğum, doğum kusurları, enfeksiyon, kalp malformasyonları ve cerrahi sorunlar gibi çeşitli sorunlarla doğan yenidoğan bebeklerle ilgilenen bir hemşirelik alt uzmanlık alanıdır. Derste yenidoğan hemşiresinin görev, rol ve sorumlulukları içinde değerlendirilen tüm bakım uygulamaları kapsamlı şekilde ele alınır.
Ders Veren
Elif ERBAY
Hafta
Konu
1
Yenidoğan Hemşireliğine Giriş
2
Yenidoğan YBÜ’ne Hasta Kabulü ve İletişim
3
Yenidoğanın Değerlendirilmesi
4
Yenidoğanda Sıvı-Elektrolit Dengesi
5
Merkezi Sinir Sistemi Anomalileri – Yenidoğanın Kalp Hastalıkları
6
Solunum Sistemi Hastalığı Olan Bebeğe Yaklaşım
7
Karın duvarı Anomalileri – Genitoüriner Anomaliler
8
Ara sınav
9
Anne Sütü ile beslenme
10
Enteral Beslenme – Neonatal Hipoglisemi ve Hiperglisemi
11
Hiperbilirubinemili Bebeğe Yaklaşım
12
Düşük doğum ağırlıklı ve prematüre Bebeklerin İzlem İlkeleri ve Sorunları
13
Neonatal Resüsitasyon
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sözlü
2
13
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
2
11
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
13
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
2
13
Ara Sınav 1
1
1
Final
1
1
Ders İş Yükü:
102
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
4
Program Çıktıları
1
Hemşirelik felsefesini, hemşirelik model ve kuramlarının bakımdaki önemini kavrar.
2
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli güncel kuramsal bilgi ve uygulama becerisini kazanır.
3
Mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda hemşirelik sürecini kullanarak birey, aile ve topluma bakım hizmetini sunar ve izler.
4
Genel hemşireliğin dayandığı temel tıp, fen, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin bilimsel bilgileri yorumlar.
5
Sorun çözme, eleştirel düşünme ve etkili iletişim becerilerini kazanır.
6
Yaşam boyu öğrenme sorumluluğu gösterir.
7
Bireysel ve mesleki gelişimi için bilgi ve teknolojideki yenilikleri izler.
8
Hemşirelik uygulamalarında liderlik yapar.
9
Hemşirelik uygulamalarını araştırmaya ve kanıta dayalı olarak yapılandırır.
10
Hemşirelik mesleğini etkileyen yasa, yönetmelik ve mevzuatı bilir ve izler.
11
Hemşirelik uygulamalarında insan ve hasta hakları ile yasal ve etik ilkelere göre hareket eder.
12
Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde yer alır.
13
Hemşirelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi ve değerlendirilmesinde yer alan yönetim ve öğretim aktivitelerine ilişkin bilgileri kullanır.
14
Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15
Hemşirelik bakımı sunarken kültürel özellikleri göz önünde bulundurur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Öğrenci yenidoğan sağlığını değerlendirir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci riskli yenidoğanın sağlığını değerlendirir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yenidoğan resüsitasyonunu tanımlar ve uygular.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci yenidoğan ve ailesine yönelik hemşirelik bakımı planlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci yenidoğan sağlığının ülkemizde ve dünyadaki durumunu tartışır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/202084