PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
FEN FAKÜLTESİ
KİMYA
(2019 - 2020)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Boyarmadde Kimyası
KIM317
5
2 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Kimya -
Lisans
(yüz yüze)
Amaç
Öğrencilerin renkler ve bileşikler arasındaki ilişkiyi, organik boyar madde çeşitlerini ve özelliklerini öğrenmesi. Azot, oksijen ve kükürt ihtiva eden boyaların farkının ve sentez yöntemlerinin incelenmesi.
Ders İçeriği
Organik boyar maddelerin yapıları ve sınıflandırılması, hidrokarbon ve oksijen içeren boyalar ve sentezi, azot içeren boyaların yapıları ve sentezi. Kükürt içeren boyaların yapıları ve sentezi, sağlık sektöründe kullanılan organik boyaların yapıları ve sentezi ile gıda sektöründe kullanılan organik boyaların yapıları ve sentezi. Işık, Işığın karakterizasyonu, ve renk hakkında bilgilendirme, Lambert-Beer Yasası , ışık absorpsiyonu. Tarih çağlarında kullanılan boyar maddeler ve pigmentler. Günümüzde kullanılan boyalar. Kimyasal yapılarına göre boyar maddeler, uygulama şekillerine göre boyar maddeler. Doğal ve yapay elyafların kimyasal yapıları ve bu elyaflara uygulanan boyar maddeler.
Hafta
Konu
1
Giriş, genel Bilgiler, Tarihi Gelişim ve Üretimi
2
Renklilik ve Renk Kuramları
3
Renklilik ve Renk Kuramları
4
Renklerin Ölçülmesi
5
Boyarmaddelerin Sınıflandırılması
6
Pamuk ve yün elyafların kimyasal yapısı
7
Pamuk ve yün elyafların kimyasal yapısı
8
Arasınav, Renk haslıkları
9
Renk haslıkları
10
Doğal renklendiriciler
11
Doğal renklendiriciler
12
Renklendiricilerin Teknolojide Kullanımı
13
Boyarmaddelerin Toksik Etkileri ve Güvenlik İlkeleri
14
Boyarmaddelerin Toksik Etkileri ve Güvenlik İlkeleri
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği bilgi ve deneyimlerle dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip ederek ulusal veya uluslararası üniversite, kamu ve özel sektör kuruluşlarında araştırma-geliştirme çalışmalarını yapabilme becerisine sahip olmak
2
Fen Bilimleri ve Kimya dalları ile ilgili konularda yeterli bilgi ve deneyime sahip olma; uygulamalı araştırma projeleri geliştirebilme becerisine sahip olmak
3
Kimya uygulama alanında gerekli metod ve teknikleri uygulayabilmek, ilgili cihazları etkin olarak kullanabilme becerisi; alanıyla ilgili bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olmak
4
Bireysel çalışma becerisi, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olmak
5
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek
6
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirmek
7
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olmak
8
Bilgiye erişebilme ve veri tabanlarını kullanabilme becerisine sahip olmak
9
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak
10
Bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilmek
11
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli olmak
12
Çağın sorunlarının farkında olmak
13
Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/208747