PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
ZİRAAT VE DOĞA BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
TARLA BİTKİLERİ
(2019 - 2020)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sulak Alan Yönetimi
TRB326
6
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Tarla Bitkileri -
Lisans
(Ders Verme)
Amaç
Bu dersin sonunda öğrenci Sulak Alan Ekosistemi, Bu ekosistemlerin ekolojik açıdan önemi, Ülkemizdeki Sulak Alanlar, Yasal Mevzuat ve Ramsar Sözleşmesi ile Sulak Alan Koruma Çalışmaları ve yönetim Planları Hakkında Bilgi Sahibi Olabilecektir
Ders İçeriği
Sulak Alan Ekosistemi Hakkında Temel Bilgiler, Ülkemizdeki Önemli Sulak Alanlar, Sulak Alanlar Mevzuatı ve Ramsar Sözleşmesi, Sulak Alan Yönetim Planları
Hafta
Konu
1
Sulak Alanlar İle İlgili Temel Bilgiler
2
Sulak alan tipleri
3
Sulak alanların önemi ve kullanım değerleri
4
Sulak Alanların Yeraltı ve Yerüstü Sularıyla Olan Etkileşimi
5
Sulak alanlardaki tür zenginliği ve endemizm
6
Ülkemizdeki Sulak Alanlar
7
Ülkemizdeki Sulak Alanlara İlişkin Temel Sorunlar
8
Ülkemizdeki Sulak Alanlara İlişkin Temel Sorunlar
9
Sulak Alanlar Mevzuatı
10
Dünyadaki Sulak Alanlar
11
Ramsar Sözleşmesi
12
Sulak Alan Koruma Çalışmaları
13
Sulak Alan Yönetim Planı ve Önemi
14
Genel Değerlendirme
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Saha / Arazi Çalışması
2
8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
2
16
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
16
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Laboratuar
3
10
Ara Sınav 1
2
1
Final
2
1
Ders İş Yükü:
114
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
4,47
Program Çıktıları
1
Matematik, temel bilimler, temel mühendislik alanları ve tarla bitkileri alanında yeterli kuramsal bilgi birikimine sahip olur; bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, modellenmesi ve çözümünde kullanabilir.
2
Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri alanındaki karmaşık problemleri ortaya koyar, analiz eder ve uygun yöntemlerle çözme becerisine sahip olur.
3
Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri alanında, karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü; mevcut koşullar, gerçekçi kısıtlar ve eldeki imkânlar çerçevesinde, alanın güncel durumu gözetilerek belirli gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlayabilir ve bu doğrultuda çağdaş tasarım yöntemlerini etkin şekilde uygulayabilme yetkinliğine sahip olur.
4
Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemleri analiz edebilir, bu problemlerin çözümüne yönelik uygun modern araçları seçip kullanabilir ve bilişim teknolojilerinden etkin bir şekilde yararlanabilir.
5
Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemler veya alana özgü araştırma konularının incelenmesine yönelik olarak; deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, elde edilen verileri analiz etme ve sonuçları bilimsel biçimde yorumlama becerisine sahip olur.
6
Bireysel olarak ve disiplin içi veya disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahip olur.
7
Alanında etkili iletişim kurabilir, tasarım ve üretim raporları yazabilir veya yazılan raporları anlayabilir; etkili sunum yapabilir ve açık, anlaşılır talimat alma ile verme becerisine sahip olur.
8
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
9
Etik ilkelere uygun davranmak; mesleki ve etik sorumluluklar ile mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
10
Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje, risk ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık kazanır.
11
Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
Sulak Alan Ekosistemi hakkında temel bilgi sahibi olabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sulak Alan Koruma Çalışmaları ve Yönetim Planları hakkında bilgi sahibi olabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ülkemizdeki Sulak Alanlar hakkında bilgi sahibi olabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sulak Alanları havza bütünüyle değerlendirebilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sulak Alan Mevzuatı ve Ramsar Sözleşmesi hakkında bilgi sahibi olabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/230620