PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
(2021 - 2022)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Cumhuriyet Dönemi Türk Şiiri
TDE405
7
2 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Türk Dili ve Edebiyatı -
Lisans
(sınıf ortamında, yüz yüze)
Amaç
Cumhuriyet Dönemi Türk Şiiri hakkında bilgi kazandırmak, dönem şiiri üzerinde yorum yapabilme becerisini geliştirmek
Ders İçeriği
Türk şiirinin 1922-1980 Dönemine ait şiir hareketleri, şairler ve şiir örnekleri
Ders Veren
Zeliha ÖZTÜRK
Hafta
Konu
1
Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatına Genel Bir Bakış
2
Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatında Şiir Anlayışları
3
Türk Edebiyatında "Memleketçi" Şiir Çizgisi
4
Faruk Nafiz Çamlıbel (biyografisi, sanat anlayışı ve seçili şiirlerinin çözümlenmesi)
5
Türk Şiirinde "Saf Şiir" Arayışları ve Yedi Meşaleciler Hareketi
6
Ahmet Hamdi Tanpınar (biyografisi, sanat anlayışı ve seçili şiirlerinin çözümlenmesi)
7
Türk Şiirinde Garip Hareketi ve Orhan Veli Kanık
8
Türk Şiirinde Toplumcu Gerçekçi Hareket ve 1940 Kuşağı
9
1940 Kuşağı ve Nazım Hikmet şiiri.
10
Modern Türk Şiirinde Metafizik Eğilimler
11
Modern Türk Şiiri ve Gelenekçi Eğilimler
12
Mavi Hareketi ve şiir anlayışı
13
Modern Türk Şiirinde İkinci Yeni Hareketi
14
Modern Türk Şiirinde İkinci YeniHareketi
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sözlü
1
4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
1
4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
1
6
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
1
8
Ara Sınav 1
1
1
Ödev 1
1
1
Final
2
1
Ders İş Yükü:
26
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
1,02
Program Çıktıları
1
Türk edebiyatı ve edebiyat tarihi, Türk lehçeleri-alfabeleri Türkiye Türkçesi, Osmanlı Türkçesi, Eski Anadolu Türkçesi ve yazılı (Eski ve Yeni Türk Edebiyatı) ve sözlü (anonim edebiyat, âşık edebiyatı, tekke tasavvuf edebiyatı) edebi geleneklerle ilgili ileri düzeyde, güncel teorik ve uygulamalı bilgilerine sahiptir.
2
Disiplinler arası bir farkındalıkla alanıyla ilgili akademik araştırmalar gerçekleştirir.
3
Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerini, araştırma metotlarını, bilgi ve teorilerini; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında uygular
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri olan düşünceye/yaklaşıma/ürüne dönüştürülmesi hususunda sorumluluk alır.
6
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
7
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir
8
Eğitimi boyunca edindiği bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye yönelik bir motivasyon ve tutum geliştirir.
9
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
10
Alan ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme, düşünceleri ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır
11
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
12
Alanıyla ilgili yaptığı araştırmalarda bilgi ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır.
13
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
14
Türk kültürü, dili ve edebiyatıyla ilgili güncel problemlere bireysel çalışmalarıyla veya bir ekibin üyesi olarak çözümler üretir ve ürettiği çözümleri alan uzmanlarla paylaşır.
15
Eleştirel düşünme, akademik yazım ve sunum konularında temel becerilere sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Cumhuriyet Dönemi Türk Şiiri üzerine eleştiri ve analiz yapabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/233017