PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
TARİH
(2020 - 2021)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Hitit Çivi Yazısı II
TAR258
4
3 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Tarih -
Lisans
(yüz yüze)
Amaç
Çiviyazısı öğrenimi sağlamak suretiyle, eskiçağ kültürlerinin (Sümer, Akkad, Hitit) tarihi rekonstrüksiyonunu yapmak
Ders İçeriği
Dil elemanlarının ve çivi yazısının temelini oluşturan işaretlerin öğrenilmesi, bu işaretlerin yanı sıra İdeogramlar ve Akkadca vokabüler sayesinde çivi yazısında ilerleme kaydetmeye başlanması ve kolay tarihi metinleri okuma denemeleri yapabilecek olgunluğa gelebilmek için, ileri düzeyde çivi yazılı bilgi erişimi.
Ders Veren
Gülgüney MASALCI ŞAHİN
Hafta
Konu
1
Hititçede Cümle Yapısı
2
Hititçede Cümle Yapısı ve Hititçe Metinlerden örnekler
3
Basit Hititçe Metinlerin Transkripsiyonu ve Çevirisi
4
Hititçede Olumsuzluk (UL Akkadogramının ve Hititçe nattanın kullanımı)
5
Hititçede Olumsuzluk (NU Sümerogramının kullanımı)
6
Hititçede Olumsuzluk (le-e yasaklayıcı partikel ve henüz değil formunu sağlayan nawi)
7
Hititçe Kompleks Cümleler
8
Vize Sınavı
9
Orta seviyenin üzerinde Hititçe Metinlerin Transkripsiyonu ve Çevirisi
10
Metin edisyonları ve gramer analizleri
11
Kolay tarihi metinlerin analizleri ve okunması
12
Hitit Bayramlarından seçilen metin gruplarının kopyalanması ve transkripsiyon ile çevirisinin yapılması
13
Kolay Hititçe Metinlerin Transkripsiyon ve Tercümesi I
14
Kolay Hititçe Metinlerin Transkripsiyon ve Tercümesi II
Program Çıktıları
1
Türk tarihinin siyasi, sosyal ve kültürel süreçlerine hâkim olur.
2
Osmanlı tarihini kurumsal, iktisadi ve sosyal boyutlarıyla analiz eder.
3
Yerel ve küresel tarihi olayları karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
4
Tarih araştırma yöntemlerini ve kaynaklarını eleştirel bir bakışla kullanır.
5
Osmanlıca ve yabancı dil becerileriyle tarihsel araştırma yapar.
6
Disiplinler arası bir yaklaşımla çok boyutlu analizler yapar.
7
Milli Mücadele ve Cumhuriyet tarihine dair derinlemesine bilgi sahibidir.
8
Bilimsel etiğe uygun bağımsız bir araştırma yürütür ve tez yazar.
9
Öğretmenlik formasyonuna yönelik kuramsal bilgiyi uygular.
10
Tarihsel olguları eleştirel bir bakışla yazılı ve sözlü aktarır.
11
Yerel tarihten evrensele uzanan bir tarih bilinci ve miras duyarlılığı geliştirir.
12
Tarih araştırmalarında dijital okuryazarlık, bilgi teknolojileri ve çağdaş dijital kaynakları etkin biçimde kullanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/251415