PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÖLPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU
YEREL YÖNETİMLER
(2020 - 2021)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Halkla İlişkiler
MOS204
3
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Yerel Yönetimler -
Ön Lisans
(Yüzyüze eğitim)
Amaç
Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi içerisinde halkla ilişkiler modelleri, uygulama alanları, kullanılan araç ve yöntemler ile halkla ilişkiler kampanya sürecinin açıklanmasıdır.
Ders İçeriği
Bu derste, Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi, Halkla İlişkilerde İzlenen Amaçlar Ve Temel İlkeler, Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan İletişim Araç ve yöntemleri,Uygulama Alanları, Halkla İlişkiler Kampanya Yönetim Süreci, Dünyada ve Türkiye'de Halkla İlişkiler Örnekleri gibi konular yer almaktadır.
Hafta
Konu
1
Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi, Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi
2
Halkla İlişkilerde İzlenen Amaçlar Ve Temel İlkeler
3
İşletmelerde Halkla İlişkiler Biriminin Örgütlenmesi
4
İşletmelerde Halkla İlişkiler Bölümünün Faaliyetleri.
5
Halkla İlişkilerde Yönetim Süreci
6
Halkla İlişkiler Yönetiminde Hedef Kitle
7
Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan İletişim Araçları
8
Halkla İlişkilerde İmaj Ve İmaj Yönetimi
9
Kriz Yönetiminde Halkla İlişkiler.
10
Halkla İlişkilerde Sosyal Sorumluluk Anlayışı
11
Halkla İlişkiler Ve Sponsorluk
12
Halkla İlişkiler Ve Sosyal Medya
13
Halkla İlişkiler ve Kurumsal Kültür
14
Halkla İlişkiler ve Lobicilik
Program Çıktıları
1
Alanıyla ilgili temel düzeyde bilgi ve beceriye sahip olmak.
2
Yerel yönetimler ve kamu yönetimi alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak.
3
Yerel yönetim fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olmak, kamu yönetimindeki çağdaş yaklaşımlara uyum sağlamak.
4
Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri getirme becerisine sahip olmak.
5
Mesleki yasal mevzuatta donanımlı olmak, değişiklikleri takip edip, kullanabilmek.
6
Mahalli ve müşterek ihtiyaçlar, beklentiler ve etkin hizmet sunumu konularında bilgi birikimine sahip olmak.
7
Türk siyasal hayatı, politik yönelimler, siyasal iktidar, siyasi kültür ve çağdaş siyasal ideolojiler konularında yetkinlik sahibi olmak.
8
Çağdaş kentleşme anlayışı, kentsel planlama süreci, kent topraklarının yönetimi, konut ve çevre sorunları ve politikaları konularında yetkin olmak.
9
Yerelleşme, yerel demokrasi ve sivil toplum olgusu konularında yetkinlik kazanmak.
10
Alanında gerekli mesleki etik değerlere sahip olma; yazılı-sözlü iletişim ve bilgi-iletişim teknolojilerini kullanabilme ve alanıyla ilgili yazışmaları yapabilmek.
11
İmar planları, imar kanunu ve yönetmeliği kapsamındaki konularda bilgi sahibi olmak.
12
Küreselleşme süreci ve ülkedeki iç dinamikleri, demokratikleşme sürecinde analiz edebilmek.
13
Anayasa, temel hak ve hürriyetler, devlet memurları kanunu kamu hukuku mevzuatı ve meslek etiği konularında yeterli bilgiye sahip olmak.
14
Alan ile diğer sosyal bilimler arasında bağlantı kurabilme ve bu sayede karar alabilme ve uygulama safhalarında bilgileri disiplinler arası değerlendirebilme becerisine sahip olmak.
15
İletişim kurabilecek ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Kamular, hedef gruplar ve hedef kitle arasındaki farkları tanımlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bir etkinlik ya da kampanyanın seslendiği hedef kitleyi analiz edebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla ilişkilerde etkinlik yönetim sürecini planlayabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla ilişkiler mesleğinin temel kavramlarını, amaçlarını ve ilkelerini kavrar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/253838