PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
OSMANELİ MESLEK YÜKSEKOKULU
SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ
(2020 - 2021)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri
İSN105
3
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Sağlık Kurumları İşletmeciliği -
Ön Lisans
()
Amaç
Ders İçeriği
Hafta
Konu
1
Büro Nedir ve Büro Türleri
2
Büro çalışanları, Büro personelinin örgütlenmesi, Büro Yöneticisinin Konumu, Görev ve Sorumlulukları
3
Büro hizmetleri ve İşletmelerde büro hizmetlerinin yürütülmesi
4
Büro işleri ve faaliyetleri Belirlenmesi ve planlanması, İş programları
5
Bürolarda iş yönetimi ve İnsan gücü planlaması
6
Büronun Örgüt Yapısının Kurulması
7
Büro işleri ve faaliyetleri ile İç Çevresinin Örgütlenmesi
8
ARA SINAV
9
Büro Yönetim Teknikleri
10
İş Analizinin Yapılması
11
Kişilerarası iletişim türleri, sorunları ve engelleri
12
İletişim sürecinde anlaşım ve uzlaşma
13
Bürolarda İletişim (Genel)
14
Bürolarda İletişim (Örgütsel İletişim)
Program Çıktıları
1
Sağlık sektörü alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
2
Karar, uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
3
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
4
Kendisine verilen mesleki görev ve sorumlulukları yerine getirebilir.
5
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
6
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
8
Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
9
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
10
Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
11
En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahiptir.
12
Alanının gerektirdiği en az temel düzeyde bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
13
Kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
14
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
15
Değişime ve yeniliğe açıktır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Büro ve büro türlerini bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İş bölümü, iş akısı ve verimlilik yönetimini açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Büroların ergonomik tasarımını açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Örgütsel davranış ve grup dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Zaman yönetiminin önemini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bürolarda işlerin planlaması, örgütlemesi, koordinasyonu ve denetimini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Etkin iletişimin önemini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Örgüt şemalarını çizebilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Büro ve büro türlerini bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İş bölümü, iş akısı ve verimlilik yönetimini açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Büroların ergonomik tasarımını açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Örgütsel davranış ve grup dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Zaman yönetiminin önemini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bürolarda işlerin planlaması, örgütlemesi, koordinasyonu ve denetimini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Etkin iletişimin önemini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Örgüt şemalarını çizebilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/262987