PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
FEN FAKÜLTESİ
KİMYA
(2020 - 2021)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Kaynak Taraması
KIM205
3
2 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Kimya -
Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Kimya öğrencilerine farklı konularda araştırma yapabilmesi ve araştırma sonuçlarını rapor haline getirebilmesi için gerekli bilgi ve kavramları kazandırmak.
Ders İçeriği
Araştırma nedir? Araştırma türleri; Araştırma konusunun belirlenmesi ve planlanması; Veri toplama teknikleri ve verilerin düzenlenmesi; Kütüphane türleri ve kütüphanenin bölümleri; Kütüphaneleri etkin şekilde kullanma; E-kütüphaneler ve e-kaynaklar; E-kaynakları etkin şekilde tarama teknikleri; Araştırma raporlarının planlanması; İyi bir raporun yapısal özellikleri; İyi bir raporun biçimsel özellikleri; Rapor metninin yazılmasında temel kurallar; Örnek raporlar: Ödev, seminer, makale, tez; Örnek raporlar: İş yeri ve AR-GE, ÇED vs.
Hafta
Konu
1
Bilimsel araştırma nedir? Araştırma türleri
2
Araştırma konusunun belirlenmesi ve planlanması
3
Veri toplama teknikleri ve verilerin düzenlenmesi
4
Kütüphane türleri ve kütüphanenin bölümleri
5
Kütüphaneleri etkin şekilde kullanma
6
E-kütüphaneler ve e-kaynaklar
7
E-kaynakları etkin şekilde tarama teknikleri
8
Ara sınav, Araştırma raporlarının planlanması
9
Araştırma raporlarının planlanması
10
Bilimsel bir raporun yapısal özellikleri
11
Bilimsel bir raporun biçimsel özellikleri
12
Rapor metninin yazılmasında temel kurallar
13
Örnek raporlar: Ödev, seminer, makale, tez
14
Örnek raporlar: tez
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği bilgi ve deneyimlerle dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip ederek ulusal veya uluslararası üniversite, kamu ve özel sektör kuruluşlarında araştırma-geliştirme çalışmalarını yapabilme becerisine sahip olmak
2
Fen Bilimleri ve Kimya dalları ile ilgili konularda yeterli bilgi ve deneyime sahip olma; uygulamalı araştırma projeleri geliştirebilme becerisine sahip olmak
3
Kimya uygulama alanında gerekli metod ve teknikleri uygulayabilmek, ilgili cihazları etkin olarak kullanabilme becerisi; alanıyla ilgili bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olmak
4
Bireysel çalışma becerisi, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olmak
5
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek
6
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirmek
7
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olmak
8
Bilgiye erişebilme ve veri tabanlarını kullanabilme becerisine sahip olmak
9
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak
10
Bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilmek
11
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli olmak
12
Çağın sorunlarının farkında olmak
13
Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Araştırma sonuçlarını rapor haline getirir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Araştırma konusu belirleme kriterlerini oluşturur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Araştırma yapmanın temel prensiplerini tanımlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Farklı türlerde raporlar hazırlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
E-kaynakları etkin şekilde tarar,
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kütüphanenin farklı bölümlerini etkin şekilde kullanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/265663