PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
PAZARYERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER
(2020 - 2021)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Ekonomi ve İşletmecilik
TAB224
4
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Tıbbi ve Aromatik Bitkiler -
Ön Lisans
(yüzyüze)
Amaç
Bu dersin amacı, tarım sektörünün özelliklerini teorik ve güncel açılardan incelemektir. Dünyada ve Türkiye’de tarım sektörünün durumunu tartışmak, tarihsel gelişimini, tarım sektöründe uygulanan sosyal politikaları ve ekonomi politikalarını incelemek, tarım sektörünü oluşturan üretici-aracı-tüketici ilişkilerini ayrıntılı olarak ele almak yine dersin amaçları arasında yer almaktadır.
Ders İçeriği
Tarımsal üretim fonksiyonu, üretim fonksiyonunu oluşturan temel üretim faktörleri, tarımda kısa dönem, uzun dönem, piyasa dönemi, tarım kesiminde üreticilerin yapısı, tarımsal ürün arzı ve talebi, tarımsal ürün fiyatları, tarımda aracılık sistemi, üretim tekniği alternatifleri, ticaret hadleri, Türkiye’de ve dünyada tarım sektörünün gelişimi, Türkiye’de ve dünyada uygulanan tarım politikaları, uluslararası birlikler ve tarım anlaşmalarının nitelikleri.
Hafta
Konu
1
ders hakkında genel bilgilendirme
2
Tarım Ekonomisinin Tanımı ve Kapsamı ile Tarımsal faaliyetlerin özellikleri
3
Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve Önemi
4
Tarımsal üretim ekonomisi
5
Tarım işletmelerinin faaliyet sonuçlarının değerlendirilmesi
6
tarımsal finansman
7
Tarım ürünlerinin pazarlanması
8
ara sınav, Türkiye'de tarım sektörü
9
tarım ürünlerinin pazarlanması
10
doğal kaynaklar ekonomisi
11
doğal kaynaklar Ekonomisi
12
kırsal kalkınma ve tarım politikası
13
kırsal kalkınma ve tarım politikası
14
örnek
Program Çıktıları
1
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
9
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme
13
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
14
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma
15
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Öğrenciler tarım sektörünün Türkiye ve Dünya Ekonomisindeki sorunlarını tartışma yetisi kazanacaklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler Türkiye'deki ve dünyadaki tarım sektörünün özelliklerini ve yapısını analiz edebilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler tarım sektöründeki gelişmeleri takip edebilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/268052