PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
ZİRAAT VE DOĞA BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
BAHÇE BİTKİLERİ
(2020 - 2021)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Zooloji
ZDF233
3
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Bahçe Bitkileri -
Lisans
(Örgün)
Amaç
Bu dersin amacı; öğrencilerin zoolojinin temel kavramlarını, diğer bilim dalları ile olan ilişkisini canlı cansız kavramlarını öğrenmesi, hücre ve organellerini kavrayabilmesi,protein sentezi,dokuları öğrenmesi,evrim kurallarını öğrenmesini sağlamaktır.
Ders İçeriği
Canlı cansız ayrımı,prokaryot,eukaryot farkı.Diğer bilim dalları ile ilişkisi,biyolojik kavramlar,hücre,hücre elemanları,hücre zarı,sitoplazma,orgamelleri,nükleusun fonksiyonları,üreme,çoğalma,üremehücreleri,hayvan sistematiği
Hafta
Konu
1
Canlı cansız ayrımı hücre ile ilgili boyutlar biyolojik birimler ve ilişkileri,biyolojik olayları inceleme yolları.Mikroskoplar
2
Hücre,hücrenin genel özellikleri prokoryot evkoryot farkı.Protoplama kimyasal yapısına giriş.
3
Hücredeki inorganik ve organik bileşikler
4
Organik bileşiklere devam,nükleik anitler DNA ve özellikleri,RNA ve özellikleri hücre zarı
5
Hücre zarının fonksiyonları,zar farklılaşmaları,sitoplazma paraplazmik yapılar,metaplazmik yapılar,emplazmik yapılara giriş
6
Euplazmik yapılar(endoplazmik retikulum,ribozom,mitokondri)
7
Arasınav
8
Euplazmik yapılar devam (golgi,fagosom,lizozom peroksizom,sentrozom,vakuol)
9
Nukleus,nukleus zarı,matriks,nukleolus kromozonun ince yapısı
10
Nukleus fonksiyonları(protein sentezi,bölünme)
11
Eşeysiz çoğalma,partenogenez,üreme hücreleri,bölünmeler
12
Doku oluşumu,dokular(epitel doku bağ doku)
13
Özelleşmiş bağ doku tipleri,kasdoku,sinir doku
14
Hayvanlarda sınıflandırma,
Program Çıktıları
1
Bahçe Bitkileri alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkı sağlar.
2
Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunlara, alternatif çözüm önerileri üretebilir.
3
Alanı ile ziraatin diğer alanları ve biyoloji bilimi arasında bağlantı kurarak karar alma ve buna bağlı olarak bilgilerini disiplinler arası değerlendirmeye katkı sağlar.
4
Bahçe Bitkileri alanındaki güncel bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirerek kırsal ve kentsel yaşamın farklılıklarını ve benzerliklerini ayırt ederek her iki yaşama da kolaylıkla uyum sağlayabilir.
5
Bahçe Bitkileri alanındaki uzmanlarla konuların tartışılmasında kendi görüşlerini savunma ve alanındaki yetkinliğini gösterme konusunda katkı sağlar.
6
En az bir yabancı dili anadili gibi kullanarak ulusal ve uluslararası düzeyde Bahçe Bitkileri alanındaki gelişmeleri izleme ve uygulamaya aktarma becerisine katkı sağlar.
7
Bireysel bilgi ve becerileri ile alanla ilgili kişi ve kurumlara düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, onlara çözüm önerisi sunabilme hususunda katkı sağlar.
8
Bahçe Bitkileri alanında sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanır.
9
Sürekli gelişimin gerekliliği nedeniyle üretici ve sanayi kuruluşlarına yol göstericidir.
10
Toplumsal sorumluluk bilinci ile bahçe bitkileri alanına yönelik proje üretebilme ve uygulayabilme yeteneğine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili konularda toplumsal refahı ön planda tutabilme ve etik değerlere uygun değerlendirme ve yorum yapabilir.
12
Alanı ile ilgili konularda edindirdiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirerek ve alanla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açıktır.
13
Mesleğini bilimsel, kültürel ve etik değerler çerçevesinde, ilgili mevzuatla uyum içerisinde yürütür.
14
Mesleği ile ilgili bilgilere, yeni teknolojilere ulaşabilme, sorgulayıcı ve araştırıcıdır.
15
Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile yeterli bilgi ve beceriye sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Biyolojinin temel kavramlarını öğrenebilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hayvan hücre yapısını kavrayabilme,bu konuda sentez yapabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Biyoloji, çevre ve sağlık hakkında farkındalık kazandırabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Protoplazmanın kimyasal yapısını öğrenebilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hayvansal dokularla ilgili bilgileri kavrayabilme, karşılaştırma yapabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/270174